W czasach, gdy nikt nie ma chęci, energii ani czasu dogłębnie sprawdzać "fakty" i weryfikować źródeł powielanych informacji bardzo istotny jest głos ludzi nauki. W zalewie newsów, które "mają się klikać" często dochodzi do przekłamań (nierzadko zamierzonych). Doskonałym przykładem jest mit dotyczący pożarów aut elektrycznych. Dlatego z radością prezentujemy materiał doktora Tomasza Rożka (NaukaToLubię), który pochylił się nad tematem pożarów w motoryzacji i postanowił zweryfikować krążące mity z faktami.
W przestrzeni publicznej możemy usłyszeć wiele mitów na temat samochodów elektrycznych. Zazwyczaj są one powtarzane przez ich przeciwników. A jak jest naprawdę? Czy samochody elektryczne palą się częściej i bardziej niż spalinowe? Czy faktycznie do ich gaszenia potrzeba hektolitrów wody? Zapraszam do oglądania.
Zobacz materiał Tomasza Rożka:
W Polsce w 2022 roku mieliśmy łącznie, przez cały rok, zaledwie 10 pożarów aut elektrycznych - średnio mniej niż 1 pożar na miesiąc. I o wszystkich przypadkach pisały media, sprawiająć wrażenie, że auta elektryczne płoną na każdym kroku. Tymczasem w tym samym roku w naszym kraju były aż 8333 pożary aut spalinowych, co daje średnio 694 pożary miesięcznie i ponad 22 pożary aut spalinowych dziennie! Ale media pomijają te sytuacje, gdyż "to się nie klika". Oczywiście, w Polsce wciąż mamy mało aut elektrycznych, dlatego lepiej jest spojrzeć na kraje skandynawskie, bądź USA. Tam aut elektrycznych jeździ bardzo dużo i - co ciekawe - im większa liczba tym statystyki dobitniej pokazują, że to auta spalinowe stanowią wielokrotnie większe zagrożenie pożarowe.
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>