Nikola, firma z siedzibą w Phoenix, która produkuje zasilane bateryjnie i wodorowo pojazdy klasy 8, wycofuje 209 ciężarówek Tre BEV i tymczasowo wstrzymuje sprzedaż nowych. Działania te zostały podjęte po tym, jak Exponent, zewnętrzny śledczy, opublikował wstępne wyniki swojego dochodzenia w sprawie pożaru ciężarówki, który miał miejsce w czerwcu w siedzibie Nikoli w Phoenix w Arizonie. W tamtym czasie informowano, że wiele ciężarówek Tre BEV zapaliło się podczas parkowania na zewnątrz, ale źródło pożaru było nadal nieznane, a producent pojazdów twierdził, że podejrzewa nieuczciwą grę po tym, jak pojazd został zaobserwowany w pobliżu lokalu w pobliżu czasu pożaru. Jednak ta hipoteza jest teraz nieaktualna, ponieważ wstępne wyniki dochodzenia wskazują, że prawdopodobną przyczyną pożaru ciężarówki był wyciek płynu chłodzącego wewnątrz pojedynczego zestawu akumulatorów. Nikola twierdzi, że ustalenia zostały dodatkowo potwierdzone przez drobny incydent termiczny, który wpłynął na jeden pakiet w ciężarówce testowej zaparkowanej w fabryce firmy w Coolidge w Arizonie 10 sierpnia.
Firma z Arizony jest obecnie w trakcie składania dobrowolnego wycofania z National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), a sprzedaż jest tymczasowo zawieszona do czasu rozwiązania. Firma zajmująca się produkcją samochodów ciężarowych o zerowej emisji spalin twierdzi w oświadczeniu, że pojedynczy komponent dostawcy w zestawie akumulatorów został zidentyfikowany jako prawdopodobne źródło wycieku płynu chłodzącego i że podejmowane są wysiłki w celu zapewnienia środków zaradczych w nadchodzących tygodniach. Nikola twierdzi, że jej systemy oprogramowania są wykorzystywane w czasie rzeczywistym do monitorowania ciężarówek w terenie i że do tej pory tylko dwa pakiety akumulatorów doświadczyły zdarzenia termicznego, z ponad 3100 pakietów w ciężarówkach wyprodukowanych do tej pory, co stanowi mniej niż 0,07 procent.