Volvo Cars zmierza do elektryfikacji i redukcji personelu w Ameryce Północnej.

Volvo Cars zmierza do elektryfikacji i redukcji personelu w Ameryce Północnej.
10.09.2023 15:40
Volvo Cars, szwedzki producent samochodów znany z dbałości o bezpieczeństwo i jakość, ogłosił, że planuje przejść na całkowicie elektryczne pojazdy do 2030 r. W związku z tym Volvo przenosi działalność w USA i Kanadzie w ramach wartego 88 mln dolarów wysiłku restrukturyzacyjnego, mającego na celu zwiększenie konkurencyjności marki w przyszłości.
Według prezydenta Volvo Car USA i Kanady, Michaela Cottone, nowa inicjatywa o kryptonimie CORE+ ma „wszechobejmujący charakter”. Strategia Volvo ma na celu ograniczenie kosztów, zwiększenie wydajności i unowocześnienie personelu pod kątem przyszłości opartej wyłącznie na pojazdach elektrycznych.
Cottone powiedział Automotive News: „Nie ma obszaru działalności, na który nie miałoby to wpływu”. Według źródeł Volvo zwalnia ponad 10% pracowników umysłowych w USA i Kanadzie. Zredukuje także personel regionalny, oferując możliwość wcześniejszej emerytury. Redukcja ma nastąpić na początku października.
Rzecznik Volvo Cars USA, Russel Datz, potwierdził, że firma ogranicza działalność w swoim Centrum Technologicznym w Dolinie Krzemowej, twierdząc, że utrzyma „niewielką obecność”. Decyzja ta nastąpiła po zwolnieniu przez Volvo w maju około 1300 stanowisk pracy w Szwecji w ramach szerzej zakrojonych działań restrukturyzacyjnych.
Volvo Cars jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który zdecydował się całkowicie porzucić silniki spalinowe i skupić się na pojazdach elektrycznych. Firma ma nadzieję, że do 2025 r. połowa jej sprzedaży będzie pochodzić z samochodów elektrycznych, a druga połowa z hybryd plug-in. Volvo chce także sprzedawać swoje samochody elektryczne wyłącznie online, oferując prostsze i bardziej przejrzyste ceny.
Volvo Cars jest częścią chińskiej grupy Geely Holding od 2010 r. Firma ma siedzibę w Göteborgu w Szwecji i posiada fabryki produkcyjne i montażowe w Chinach, Belgii, Szwecji i Stanach Zjednoczonych. W 2022 r. Volvo sprzedało ponad 660 tys. samochodów na całym świecie.
Autor: Ala
Zdjęcia: electrek
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane