Volvo Cars zmierza do elektryfikacji i redukcji personelu w Ameryce Północnej.

Volvo Cars zmierza do elektryfikacji i redukcji personelu w Ameryce Północnej.
10.09.2023 15:40
Volvo Cars, szwedzki producent samochodów znany z dbałości o bezpieczeństwo i jakość, ogłosił, że planuje przejść na całkowicie elektryczne pojazdy do 2030 r. W związku z tym Volvo przenosi działalność w USA i Kanadzie w ramach wartego 88 mln dolarów wysiłku restrukturyzacyjnego, mającego na celu zwiększenie konkurencyjności marki w przyszłości.
Według prezydenta Volvo Car USA i Kanady, Michaela Cottone, nowa inicjatywa o kryptonimie CORE+ ma „wszechobejmujący charakter”. Strategia Volvo ma na celu ograniczenie kosztów, zwiększenie wydajności i unowocześnienie personelu pod kątem przyszłości opartej wyłącznie na pojazdach elektrycznych.
Cottone powiedział Automotive News: „Nie ma obszaru działalności, na który nie miałoby to wpływu”. Według źródeł Volvo zwalnia ponad 10% pracowników umysłowych w USA i Kanadzie. Zredukuje także personel regionalny, oferując możliwość wcześniejszej emerytury. Redukcja ma nastąpić na początku października.
Rzecznik Volvo Cars USA, Russel Datz, potwierdził, że firma ogranicza działalność w swoim Centrum Technologicznym w Dolinie Krzemowej, twierdząc, że utrzyma „niewielką obecność”. Decyzja ta nastąpiła po zwolnieniu przez Volvo w maju około 1300 stanowisk pracy w Szwecji w ramach szerzej zakrojonych działań restrukturyzacyjnych.
Volvo Cars jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który zdecydował się całkowicie porzucić silniki spalinowe i skupić się na pojazdach elektrycznych. Firma ma nadzieję, że do 2025 r. połowa jej sprzedaży będzie pochodzić z samochodów elektrycznych, a druga połowa z hybryd plug-in. Volvo chce także sprzedawać swoje samochody elektryczne wyłącznie online, oferując prostsze i bardziej przejrzyste ceny.
Volvo Cars jest częścią chińskiej grupy Geely Holding od 2010 r. Firma ma siedzibę w Göteborgu w Szwecji i posiada fabryki produkcyjne i montażowe w Chinach, Belgii, Szwecji i Stanach Zjednoczonych. W 2022 r. Volvo sprzedało ponad 660 tys. samochodów na całym świecie.
Autor: Ala
Zdjęcia: electrek
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane