Ładowanie Samochodów w Ruchu w Detroit: Czy To Naprawdę Ma Sens?

Ładowanie Samochodów w Ruchu w Detroit: Czy To Naprawdę Ma Sens?
05.12.2023 12:00
W ostatnich dniach świat motoryzacyjny obiegła informacja o inauguracji pierwszej ulicy w Stanach Zjednoczonych, zdolnej do ładowania samochodów elektrycznych w ruchu. Wspólny projekt firmy Electreon, miasta Detroit i Forda, mający na celu przetestowanie ładowania indukcyjnego podczas jazdy, jednak zdaniem wielu obserwatorów, eksperyment ten podważa sensowność takiego rozwiązania. Według przeprowadzonego eksperymentu, samochód elektryczny Ford E-Transit podczas przejazdu nad instalacją ładowania o mocy do 22 kW, zdaniem krytyków, nie osiąga wystarczającej efektywności. Na filmie promocyjnym, choć instalacja może obsługiwać 22 kW, rzeczywista moc widoczna na wyświetlaczu nie przekraczała 15 kW. To skłania do zastanowienia się, czy nie jest to po prostu kosztowne i niewydajne rozwiązanie.
Powyższy przykład obrazuje, że przejeżdżając nad instalacją o długości 402 metrów, pojazd zdążyłby zyskać jedynie 0,3 kWh energii. O ile zwiększenie długości instalacji do 40 km mogłoby skutkować dodatkowym zasięgiem około 100 km, to jednak sama przejeżdżalność nad nią zajęłaby ponad trzy godziny. W tym czasie kierowca mógłby skorzystać z tradycyjnej, znacznie bardziej efektywnej ładowarki. O ile system ładowarek indukcyjnych w nawierzchni ma sens w miejscach, gdzie pojazdy spędzają długi czas, takich jak parkingi czy postojówki taksówek, to jednak wdrożenie tego rozwiązania na ruchliwych ulicach może być przesadzone i niepraktyczne. Kierowcy mogą preferować krótki postój przy szybkiej ładowarce, niż marnowanie czasu na kręcenie się po ulicach w poszukiwaniu ładowarek bezprzewodowych.
Warto podkreślić, że eksperymentalne projekty tego typu mogą być krokiem w kierunku innowacji, jednak ich skuteczność i efektywność są kluczowe dla oceny ich dalszej przydatności. Czy Detroit stanie się amerykańską Łodzią w kontekście tej technologicznej inicjatywy? Czas pokaże, czy ładowanie samochodów w ruchu to naprawdę rozwiązanie przyszłości czy jedynie kosztowny eksperyment.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane