Koniec Dopłat do Samochodów Elektrycznych w Niemczech

Koniec Dopłat do Samochodów Elektrycznych w Niemczech
19.12.2023 18:00
Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu ogłosiło, że program „Bonus środowiskowy” – znane dopłaty do samochodów elektrycznych – zbliża się do końca. Decyzja ta zaskoczyła nie tylko konsumentów, ale również producentów, gdyż z budżetu tego programu wycofano obiecane wcześniej 60 miliardów euro. W związku z wyrokiem niemieckiego Trybunału Konstytucyjnego, który nakazał wycofanie tej astronomicznej sumy z Funduszu Klimatycznego i Transformacji (KTF), niemal wszystkie mechanizmy finansowane z tego źródła tracą dostęp do środków, w tym program dopłat nadzorowany przez Federalny Urząd Gospodarki i Kontroli Eksportu (BAFA).
Wprowadzenie tej decyzji w życie jest błyskawiczne, gdyż wnioski o dofinansowanie przyjmowane były jedynie do niedzieli, 17 grudnia 2023 roku. Nawet krótkotrwałe zakupy samochodów w sobotę nie pomogą, ponieważ konieczne jest podanie numeru rejestracyjnego w aplikacji do BAFA. Mimo że program dopłat do samochodów elektrycznych ma obecnie ograniczone środki, istnieje nadzieja na ich powrót. KTF planuje reorganizację wydatków na rok 2024, aby dostosować się do budżetu. Jednakże, bez pewności co do dalszych środków, producenci mogą nie być już w stanie oferować tak hojnych rabatów, co z kolei może wpłynąć na rynek sprzedaży samochodów elektrycznych. Warto będzie śledzić niemieckie statystyki sprzedaży elektryków w grudniu 2023 i styczniu 2024, aby zobaczyć, w jaki sposób ta zmiana wpłynie na rynek pojazdów elektrycznych w kraju. Czekamy z niecierpliwością na rozwój sytuacji.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane