Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?

Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?
26.12.2023 11:53
W ostatnich dniach pojawiły się niepokojące doniesienia dotyczące sprzedaży najnowszego modelu elektrycznego Volkswagena, ID.7 Vizzion, na chińskim rynku. Według informacji pochodzących z chińskich źródeł, pojazd nie zdobył sobie wielkiego zainteresowania w Państwie Środka, co może stać się poważnym wyzwaniem dla niemieckiego koncernu. Po zaledwie trzech dniach od rozpoczęcia sprzedaży, z salonów VW ID.7 Vizzion w Chinach zamówiono jedynie od 0 do 1 egzemplarza dziennie, co w sumie stanowiło zaledwie 300 zamówień po 72 godzinach. To wywołało zaniepokojenie w centrali koncernu w Wolfsburgu, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Chiny są największym i najważniejszym rynkiem dla marki Volkswagen, generując aż 40 procent całkowitej sprzedaży.
Według badań przeprowadzonych przez agencję CarFans, główną grupę zainteresowanych stanowią mężczyźni w odsetku od 80 do 90 procent, z czego tylko 30 procent zna alternatywy w postaci modelu Passat. Co więcej, poziom konwersji, czyli odwiedzających salon decydujących się na zakup, wynosi jedynie 5 procent, co oznacza, że jeden na dwudziestu potencjalnych klientów decyduje się na nabycie pojazdu. Oceniając przyczyny słabego zainteresowania, można wskazać na kilka czynników. Pozytywne opinie dotyczące przestronności pojazdu w segmencie E zostały przeciwstawione niechęci do dodatkowych opłat za funkcje, co mogło zniechęcić potencjalnych nabywców. Dodatkowo, wysoka cena modelu w Chinach, sięgająca 237700 yuanów (około 131200 złotych), mogła być kolejnym czynnikiem ograniczającym zainteresowanie. Warto także zauważyć, że chińska konfiguracja modelu ID.7 jest nieco słabsza niż ta oferowana w Europie, co może wpływać na decyzje klientów. Pomimo podobnej pojemności baterii (77 kWh), różnice w silniku APP310 stosowanym w Chinach, a APP550 dostępnym w Europie, mogą mieć istotne znaczenie dla wymagających klientów. Jednak to nie tylko kwestie techniczne wpływają na sytuację. Zmiana nastawienia chińskich konsumentów do marek samochodów europejskich, zwłaszcza niemieckich, może być również kluczowym czynnikiem. Już w 2022 roku obserwowano tendencję, według której Chińczycy zaczęli doceniać jakość i innowacyjność pojazdów elektrycznych produkowanych lokalnie.
Jeśli informacje o słabej sprzedaży ID.7 Vizzion potwierdzą się, Volkswagen może stanąć przed poważnym wyzwaniem dostosowania swoich strategii do oczekiwań chińskiego rynku. Odpowiedź na pytanie, czy model "zaprojektowany pod Chiny" nie podoba się Chińczykom, może być kluczowa dla przyszłości marki na największym rynku samochodowym świata.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane