Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?

Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?
26.12.2023 11:53
W ostatnich dniach pojawiły się niepokojące doniesienia dotyczące sprzedaży najnowszego modelu elektrycznego Volkswagena, ID.7 Vizzion, na chińskim rynku. Według informacji pochodzących z chińskich źródeł, pojazd nie zdobył sobie wielkiego zainteresowania w Państwie Środka, co może stać się poważnym wyzwaniem dla niemieckiego koncernu. Po zaledwie trzech dniach od rozpoczęcia sprzedaży, z salonów VW ID.7 Vizzion w Chinach zamówiono jedynie od 0 do 1 egzemplarza dziennie, co w sumie stanowiło zaledwie 300 zamówień po 72 godzinach. To wywołało zaniepokojenie w centrali koncernu w Wolfsburgu, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Chiny są największym i najważniejszym rynkiem dla marki Volkswagen, generując aż 40 procent całkowitej sprzedaży.
Według badań przeprowadzonych przez agencję CarFans, główną grupę zainteresowanych stanowią mężczyźni w odsetku od 80 do 90 procent, z czego tylko 30 procent zna alternatywy w postaci modelu Passat. Co więcej, poziom konwersji, czyli odwiedzających salon decydujących się na zakup, wynosi jedynie 5 procent, co oznacza, że jeden na dwudziestu potencjalnych klientów decyduje się na nabycie pojazdu. Oceniając przyczyny słabego zainteresowania, można wskazać na kilka czynników. Pozytywne opinie dotyczące przestronności pojazdu w segmencie E zostały przeciwstawione niechęci do dodatkowych opłat za funkcje, co mogło zniechęcić potencjalnych nabywców. Dodatkowo, wysoka cena modelu w Chinach, sięgająca 237700 yuanów (około 131200 złotych), mogła być kolejnym czynnikiem ograniczającym zainteresowanie. Warto także zauważyć, że chińska konfiguracja modelu ID.7 jest nieco słabsza niż ta oferowana w Europie, co może wpływać na decyzje klientów. Pomimo podobnej pojemności baterii (77 kWh), różnice w silniku APP310 stosowanym w Chinach, a APP550 dostępnym w Europie, mogą mieć istotne znaczenie dla wymagających klientów. Jednak to nie tylko kwestie techniczne wpływają na sytuację. Zmiana nastawienia chińskich konsumentów do marek samochodów europejskich, zwłaszcza niemieckich, może być również kluczowym czynnikiem. Już w 2022 roku obserwowano tendencję, według której Chińczycy zaczęli doceniać jakość i innowacyjność pojazdów elektrycznych produkowanych lokalnie.
Jeśli informacje o słabej sprzedaży ID.7 Vizzion potwierdzą się, Volkswagen może stanąć przed poważnym wyzwaniem dostosowania swoich strategii do oczekiwań chińskiego rynku. Odpowiedź na pytanie, czy model "zaprojektowany pod Chiny" nie podoba się Chińczykom, może być kluczowa dla przyszłości marki na największym rynku samochodowym świata.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane