Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?

Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?
26.12.2023 11:53
W ostatnich dniach pojawiły się niepokojące doniesienia dotyczące sprzedaży najnowszego modelu elektrycznego Volkswagena, ID.7 Vizzion, na chińskim rynku. Według informacji pochodzących z chińskich źródeł, pojazd nie zdobył sobie wielkiego zainteresowania w Państwie Środka, co może stać się poważnym wyzwaniem dla niemieckiego koncernu. Po zaledwie trzech dniach od rozpoczęcia sprzedaży, z salonów VW ID.7 Vizzion w Chinach zamówiono jedynie od 0 do 1 egzemplarza dziennie, co w sumie stanowiło zaledwie 300 zamówień po 72 godzinach. To wywołało zaniepokojenie w centrali koncernu w Wolfsburgu, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Chiny są największym i najważniejszym rynkiem dla marki Volkswagen, generując aż 40 procent całkowitej sprzedaży.
Według badań przeprowadzonych przez agencję CarFans, główną grupę zainteresowanych stanowią mężczyźni w odsetku od 80 do 90 procent, z czego tylko 30 procent zna alternatywy w postaci modelu Passat. Co więcej, poziom konwersji, czyli odwiedzających salon decydujących się na zakup, wynosi jedynie 5 procent, co oznacza, że jeden na dwudziestu potencjalnych klientów decyduje się na nabycie pojazdu. Oceniając przyczyny słabego zainteresowania, można wskazać na kilka czynników. Pozytywne opinie dotyczące przestronności pojazdu w segmencie E zostały przeciwstawione niechęci do dodatkowych opłat za funkcje, co mogło zniechęcić potencjalnych nabywców. Dodatkowo, wysoka cena modelu w Chinach, sięgająca 237700 yuanów (około 131200 złotych), mogła być kolejnym czynnikiem ograniczającym zainteresowanie. Warto także zauważyć, że chińska konfiguracja modelu ID.7 jest nieco słabsza niż ta oferowana w Europie, co może wpływać na decyzje klientów. Pomimo podobnej pojemności baterii (77 kWh), różnice w silniku APP310 stosowanym w Chinach, a APP550 dostępnym w Europie, mogą mieć istotne znaczenie dla wymagających klientów. Jednak to nie tylko kwestie techniczne wpływają na sytuację. Zmiana nastawienia chińskich konsumentów do marek samochodów europejskich, zwłaszcza niemieckich, może być również kluczowym czynnikiem. Już w 2022 roku obserwowano tendencję, według której Chińczycy zaczęli doceniać jakość i innowacyjność pojazdów elektrycznych produkowanych lokalnie.
Jeśli informacje o słabej sprzedaży ID.7 Vizzion potwierdzą się, Volkswagen może stanąć przed poważnym wyzwaniem dostosowania swoich strategii do oczekiwań chińskiego rynku. Odpowiedź na pytanie, czy model "zaprojektowany pod Chiny" nie podoba się Chińczykom, może być kluczowa dla przyszłości marki na największym rynku samochodowym świata.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Volvo EX90 2026: flagowy elektryczny SUV z dużym technologicznym skokiem 🚀

Volvo EX90 2026: flagowy elektryczny SUV z dużym technologicznym skokiem 🚀

Volvo EX90 to najważniejszy elektryczny SUV szwedzkiej marki, który miał stać się wizytówką nowej ery motoryzacji premium. Jego debiut w 2024 roku przyciągnął uwagę, ale też rozczarował wielu klientów. Zobacz więcej >>
Lipiec 2025 – powrót opłaty mocowej i droższa energia mimo chłodu

Lipiec 2025 – powrót opłaty mocowej i droższa energia mimo chłodu

Lipiec 2025 przyniósł istotne zmiany na rynku energii. Po miesiącach rekordowych oszczędności nadszedł czas na korektę – wraz z powrotem opłaty mocowej i chłodniejszą pogodą rachunki za prąd wyraźnie wzrosły. Zobacz więcej >>
🚐 Iveco eSuperJolly – nowy elektryczny van z Gliwic już gotowy do produkcji!

🚐 Iveco eSuperJolly – nowy elektryczny van z Gliwic już gotowy do produkcji!

Z taśm gliwickiego zakładu Stellantis zjechały pierwsze egzemplarze przedprodukcyjne Iveco eSuperJolly. To zupełnie nowy, w pełni elektryczny van włoskiej marki, który wkrótce zasili ofertę obok większego modelu Daily. Zobacz więcej >>
Dreame chce podbić rynek samochodów elektrycznych – i to w wielkim stylu ✨

Dreame chce podbić rynek samochodów elektrycznych – i to w wielkim stylu ✨

Chińska firma Dreame Technology, dotychczas znana głównie z odkurzaczy, robotów sprzątających i sprzętu AGD, ogłosiła plany wejścia na rynek motoryzacyjny. Marka, która powstała w 2017 roku i szybko zdobyła globalną rozpoznawalność dzięki wsparciu Xiaomi, zapowiada budowę fabryki aut elektrycznych w Niemczech. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane