Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?

Volkswagen ID.7 Vizzion w Chinach – Czy Elektryk Niemieckiego Koncernu Zawiódł?
26.12.2023 11:53
W ostatnich dniach pojawiły się niepokojące doniesienia dotyczące sprzedaży najnowszego modelu elektrycznego Volkswagena, ID.7 Vizzion, na chińskim rynku. Według informacji pochodzących z chińskich źródeł, pojazd nie zdobył sobie wielkiego zainteresowania w Państwie Środka, co może stać się poważnym wyzwaniem dla niemieckiego koncernu. Po zaledwie trzech dniach od rozpoczęcia sprzedaży, z salonów VW ID.7 Vizzion w Chinach zamówiono jedynie od 0 do 1 egzemplarza dziennie, co w sumie stanowiło zaledwie 300 zamówień po 72 godzinach. To wywołało zaniepokojenie w centrali koncernu w Wolfsburgu, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Chiny są największym i najważniejszym rynkiem dla marki Volkswagen, generując aż 40 procent całkowitej sprzedaży.
Według badań przeprowadzonych przez agencję CarFans, główną grupę zainteresowanych stanowią mężczyźni w odsetku od 80 do 90 procent, z czego tylko 30 procent zna alternatywy w postaci modelu Passat. Co więcej, poziom konwersji, czyli odwiedzających salon decydujących się na zakup, wynosi jedynie 5 procent, co oznacza, że jeden na dwudziestu potencjalnych klientów decyduje się na nabycie pojazdu. Oceniając przyczyny słabego zainteresowania, można wskazać na kilka czynników. Pozytywne opinie dotyczące przestronności pojazdu w segmencie E zostały przeciwstawione niechęci do dodatkowych opłat za funkcje, co mogło zniechęcić potencjalnych nabywców. Dodatkowo, wysoka cena modelu w Chinach, sięgająca 237700 yuanów (około 131200 złotych), mogła być kolejnym czynnikiem ograniczającym zainteresowanie. Warto także zauważyć, że chińska konfiguracja modelu ID.7 jest nieco słabsza niż ta oferowana w Europie, co może wpływać na decyzje klientów. Pomimo podobnej pojemności baterii (77 kWh), różnice w silniku APP310 stosowanym w Chinach, a APP550 dostępnym w Europie, mogą mieć istotne znaczenie dla wymagających klientów. Jednak to nie tylko kwestie techniczne wpływają na sytuację. Zmiana nastawienia chińskich konsumentów do marek samochodów europejskich, zwłaszcza niemieckich, może być również kluczowym czynnikiem. Już w 2022 roku obserwowano tendencję, według której Chińczycy zaczęli doceniać jakość i innowacyjność pojazdów elektrycznych produkowanych lokalnie.
Jeśli informacje o słabej sprzedaży ID.7 Vizzion potwierdzą się, Volkswagen może stanąć przed poważnym wyzwaniem dostosowania swoich strategii do oczekiwań chińskiego rynku. Odpowiedź na pytanie, czy model "zaprojektowany pod Chiny" nie podoba się Chińczykom, może być kluczowa dla przyszłości marki na największym rynku samochodowym świata.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Samochody elektryczne uchodzą za mniej awaryjne niż modele spalinowe, ale to nie oznacza, że są całkowicie bezproblemowe. Najnowszy raport ADAC wskazuje, że najczęstszą przyczyną unieruchomienia EV jest… akumulator rozruchowy 12V. Zobacz więcej >>
Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota zapowiada kolejny krok w elektryfikacji – Toyota C-HR+ trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2026 roku. To kluczowy model w gamie elektrycznych SUV-ów marki, który ma wyróżniać się osiągami, dużym zasięgiem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Zobacz więcej >>
Chińskie auta elektryczne w Polsce – jakie modele są dostępne?

Chińskie auta elektryczne w Polsce – jakie modele są dostępne?

Chińskie marki EV podbijają polski rynek! Jeszcze kilka lat temu mało kto traktował je poważnie, ale dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Chińscy producenci szybko nadrobili zaległości technologiczne i kuszą kierowców nowoczesnymi rozwiązaniami oraz atrakcyjnymi cenami. Zobacz więcej >>
Młode pokolenie napędza rewolucję elektromobilności

Młode pokolenie napędza rewolucję elektromobilności

Transport miejski przechodzi ogromną transformację, a w jej centrum znajduje się elektromobilność. Kluczową rolę w tej zmianie odgrywają młodzi dorośli, którzy kształtują przyszłość mobilności swoimi wyborami i priorytetami. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane