Które samochody elektryczne tracą najmniej na wartości? Ranking modeli z 2021 roku

Które samochody elektryczne tracą najmniej na wartości? Ranking modeli z 2021 roku
12.12.2024 19:00
Rosnąca popularność samochodów elektrycznych zachęca coraz więcej osób do rozważenia zakupu takich pojazdów. Jednym z kluczowych czynników, które wpływają na decyzje konsumentów, jest wartość rezydualna – czyli to, ile auto będzie warte po kilku latach użytkowania. Dzięki danym zebranym przez portal TopSpeed.com, możemy zobaczyć, które modele elektryczne z 2021 roku tracą najmniej na wartości po trzech latach.
1.Porsche Taycan – amortyzacja: 38,6%
Moc: do 750 KM
Zasięg: Zasięg: 320–365 km
Cena wyjściowa: od 359 000 do 817 000 PLN

Porsche Taycan zachowuje swoją wartość lepiej niż większość konkurencji. Choć jego cena wyjściowa jest wysoka, auto traci jedynie 38,6% wartości w ciągu trzech lat.
2. Tesla Model 3 – amortyzacja: 39,1%
Moc: 271–470 KM
Zasięg: 423–568 km
Cena wyjściowa: od 181 000 do 267 000 PLN

Model 3, jako jeden z najpopularniejszych modeli Tesli, traci zaledwie 39,1% wartości, co czyni go dobrą inwestycją wśród elektryków.
3. Mini SE – amortyzacja: 39,8%
Moc: 181 KM
Zasięg: 177 km
Cena wyjściowa: od 136 000 do 167 000 PLN
Najtańszy elektryk na amerykańskim rynku w 2021 roku, Mini SE, mimo ograniczonego zasięgu, świetnie trzyma wartość, tracąc tylko 39,8%.
Pozostałe modele w rankingu:
Hyundai Ioniq Electric – zasięg 273 km, 41,4% amortyzacji
Tesla Model S – zasięg 538–652 km, 42,9%
BMW i3 – zasięg 246 km, 43,0%
Chevrolet Bolt EV – zasięg 417 km, 45,2%
Polestar 2 – zasięg 375 km, 48,5%
Nissan Leaf – zasięg 240–364 km, 54,9%

Jak widać, najbardziej wartościowe modele to te, które łączą niezawodność, renomę marki i przystępną cenę początkową. Wybór odpowiedniego modelu może przynieść oszczędności nie tylko na paliwie, ale także w perspektywie odsprzedaży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektromobilność nie dotyczy już tylko samochodów osobowych. Coraz więcej miast decyduje się na inwestycje w elektryczne pojazdy komunalne, takie jak zamiatarki, śmieciarki czy pługi śnieżne. Zobacz więcej >>
ChargeIn Go: Nowa aplikacja, która może zmienić podróże autami elektrycznymi

ChargeIn Go: Nowa aplikacja, która może zmienić podróże autami elektrycznymi

ChargeIn Go to nowa aplikacja, która ma za zadanie ułatwić podróżowanie samochodami elektrycznymi zarówno po Polsce, jak i Europie. Jak wygląda obecnie infrastruktura operatora ChargeIn i jakie plany na przyszłość ma firma? Czym jest ChargeIn Go? Twórcy aplikacji określają swoje rozwiązanie jako narzędzie do komfortowego i bezproblemowego ładowania aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Promocja GreenWay na ferie zimowe 2025: Oszczędności dla kierowców aut elektrycznych

Promocja GreenWay na ferie zimowe 2025: Oszczędności dla kierowców aut elektrycznych

Ferie zimowe w Polsce w 2025 roku odbędą się po raz ostatni według dotychczasowego systemu, z podziałem na cztery tury dla województw. Od 2026 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadzi nowy podział na trzy tury z rotacyjnymi grupami województw. Zobacz więcej >>
Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Według najnowszego raportu S&P Global Mobility, światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) ma wzrosnąć o 30% w 2025 roku, osiągając 15,1 mln sztuk. To oznacza, że udział EV na globalnym rynku motoryzacyjnym zwiększy się z 13,2% w 2024 roku do 16,7%. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane