Które samochody elektryczne tracą najmniej na wartości? Ranking modeli z 2021 roku

Które samochody elektryczne tracą najmniej na wartości? Ranking modeli z 2021 roku
12.12.2024 19:00
Rosnąca popularność samochodów elektrycznych zachęca coraz więcej osób do rozważenia zakupu takich pojazdów. Jednym z kluczowych czynników, które wpływają na decyzje konsumentów, jest wartość rezydualna – czyli to, ile auto będzie warte po kilku latach użytkowania. Dzięki danym zebranym przez portal TopSpeed.com, możemy zobaczyć, które modele elektryczne z 2021 roku tracą najmniej na wartości po trzech latach.
1.Porsche Taycan – amortyzacja: 38,6%
Moc: do 750 KM
Zasięg: Zasięg: 320–365 km
Cena wyjściowa: od 359 000 do 817 000 PLN

Porsche Taycan zachowuje swoją wartość lepiej niż większość konkurencji. Choć jego cena wyjściowa jest wysoka, auto traci jedynie 38,6% wartości w ciągu trzech lat.
2. Tesla Model 3 – amortyzacja: 39,1%
Moc: 271–470 KM
Zasięg: 423–568 km
Cena wyjściowa: od 181 000 do 267 000 PLN

Model 3, jako jeden z najpopularniejszych modeli Tesli, traci zaledwie 39,1% wartości, co czyni go dobrą inwestycją wśród elektryków.
3. Mini SE – amortyzacja: 39,8%
Moc: 181 KM
Zasięg: 177 km
Cena wyjściowa: od 136 000 do 167 000 PLN
Najtańszy elektryk na amerykańskim rynku w 2021 roku, Mini SE, mimo ograniczonego zasięgu, świetnie trzyma wartość, tracąc tylko 39,8%.
Pozostałe modele w rankingu:
Hyundai Ioniq Electric – zasięg 273 km, 41,4% amortyzacji
Tesla Model S – zasięg 538–652 km, 42,9%
BMW i3 – zasięg 246 km, 43,0%
Chevrolet Bolt EV – zasięg 417 km, 45,2%
Polestar 2 – zasięg 375 km, 48,5%
Nissan Leaf – zasięg 240–364 km, 54,9%

Jak widać, najbardziej wartościowe modele to te, które łączą niezawodność, renomę marki i przystępną cenę początkową. Wybór odpowiedniego modelu może przynieść oszczędności nie tylko na paliwie, ale także w perspektywie odsprzedaży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
OZE przestają być niszą – Polska i Europa na drodze ku zielonej rewolucji

OZE przestają być niszą – Polska i Europa na drodze ku zielonej rewolucji

Odnawialne źródła energii (OZE) przestały być postrzegane jako margines energetyki i dziś stają się jednym z filarów transformacji energetycznej w Europie. Dynamiczny wzrost ich udziału w produkcji i zużyciu energii to odpowiedź na cele klimatyczne, chęć uniezależnienia się od paliw kopalnych oraz impuls do rozwoju gospodarczego i tworzenia „zielonych” miejsc pracy. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Alpine A390 – sportowy fastback, który rzuca rękawicę Tesli

Alpine A390 – sportowy fastback, który rzuca rękawicę Tesli

Francuska marka Alpine, znana dotąd głównie z lekkiego, spalinowego modelu A110, wchodzi w zupełnie nową erę. Nowo zaprezentowany model A390 to pierwszy w historii marki samochód z napędem 4×4 oraz pierwszy elektryk z prawdziwego zdarzenia, który może nawiązać walkę z gigantami rynku, takimi jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E czy BMW iX. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane