Które samochody elektryczne tracą najmniej na wartości? Ranking modeli z 2021 roku

Które samochody elektryczne tracą najmniej na wartości? Ranking modeli z 2021 roku
12.12.2024 19:00
Rosnąca popularność samochodów elektrycznych zachęca coraz więcej osób do rozważenia zakupu takich pojazdów. Jednym z kluczowych czynników, które wpływają na decyzje konsumentów, jest wartość rezydualna – czyli to, ile auto będzie warte po kilku latach użytkowania. Dzięki danym zebranym przez portal TopSpeed.com, możemy zobaczyć, które modele elektryczne z 2021 roku tracą najmniej na wartości po trzech latach.
1.Porsche Taycan – amortyzacja: 38,6%
Moc: do 750 KM
Zasięg: Zasięg: 320–365 km
Cena wyjściowa: od 359 000 do 817 000 PLN

Porsche Taycan zachowuje swoją wartość lepiej niż większość konkurencji. Choć jego cena wyjściowa jest wysoka, auto traci jedynie 38,6% wartości w ciągu trzech lat.
2. Tesla Model 3 – amortyzacja: 39,1%
Moc: 271–470 KM
Zasięg: 423–568 km
Cena wyjściowa: od 181 000 do 267 000 PLN

Model 3, jako jeden z najpopularniejszych modeli Tesli, traci zaledwie 39,1% wartości, co czyni go dobrą inwestycją wśród elektryków.
3. Mini SE – amortyzacja: 39,8%
Moc: 181 KM
Zasięg: 177 km
Cena wyjściowa: od 136 000 do 167 000 PLN
Najtańszy elektryk na amerykańskim rynku w 2021 roku, Mini SE, mimo ograniczonego zasięgu, świetnie trzyma wartość, tracąc tylko 39,8%.
Pozostałe modele w rankingu:
Hyundai Ioniq Electric – zasięg 273 km, 41,4% amortyzacji
Tesla Model S – zasięg 538–652 km, 42,9%
BMW i3 – zasięg 246 km, 43,0%
Chevrolet Bolt EV – zasięg 417 km, 45,2%
Polestar 2 – zasięg 375 km, 48,5%
Nissan Leaf – zasięg 240–364 km, 54,9%

Jak widać, najbardziej wartościowe modele to te, które łączą niezawodność, renomę marki i przystępną cenę początkową. Wybór odpowiedniego modelu może przynieść oszczędności nie tylko na paliwie, ale także w perspektywie odsprzedaży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
mStłuczka w mObywatelu – koniec papierologii po kolizji!

mStłuczka w mObywatelu – koniec papierologii po kolizji!

Jeszcze przed jesienią 2025 roku polscy kierowcy zyskają nowe cyfrowe narzędzie do obsługi zdarzeń drogowych – mStłuczkę. To rewolucyjna funkcjonalność aplikacji mObywatel, która pozwoli zgłosić kolizję bez konieczności wzywania policji i bez wypełniania papierowych formularzy. 🚗 Po co ta zmiana? Nowa funkcja powstała w odpowiedzi na realne potrzeby kierowców. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane