ChargeIn Go to nowa aplikacja, która ma za zadanie ułatwić podróżowanie samochodami elektrycznymi zarówno po Polsce, jak i Europie. Jak wygląda obecnie infrastruktura operatora ChargeIn i jakie plany na przyszłość ma firma?
Czym jest ChargeIn Go?
Twórcy aplikacji określają swoje rozwiązanie jako narzędzie do komfortowego i bezproblemowego ładowania aut elektrycznych. ChargeIn Go działa na platformie Hubject, co pozwala na dostęp do tysięcy stacji ładowania w Polsce i Europie. Proces rozpoczęcia ładowania ma być szybki i intuicyjny, a sama aplikacja już jest dostępna w AppStore i Google Play. Firma podkreśla, że ChargeIn Go wspiera rozwój zórwnoważonej mobilności.
Obecna infrastruktura
ChargeIn to stosunkowo nowy gracz na rynku elektromobilności. Obecnie firma dysponuje 10 stacjami ładowania zlokalizowanymi m.in. w Bielawie, Regułach, Swarzędzu, Brzegu i Oławie. Co ciekawe, ładowarki są stawiane przy restauracjach McDonald’s. Moc stacji wynosi 150 kW, a najnowsza instalacja znajduje się w Konstancinie-Jeziornie, gdzie zainstalowano dwa punkty ze złączami CCS.
Plany rozwoju
Firma zamierza szybko rozwijać sieć stacji ładowania. Współpraca z Grupą Muszkieterów (Intermarché i Bricomarche) zwiastuje nowe lokalizacje w całej Polsce. ChargeIn działa również jako dostawca usług ładowania, zarządzania oraz instalacji i serwisu stacji, kierując ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dokładne lokalizacje przyszłych stacji nie zostały jeszcze ujawnione.
Konkurencyjne ceny
Ceny za ładowanie w sieci ChargeIn prezentują się następująco:
1 kWh na stacji AC: 1,99 zł
1 kWh na stacji DC: 2,49 zł
Dla porównania, ceny w innych sieciach to np. Orlen Charge (ładowanie DC o mocy powyżej 125 kW) – 3,19 zł za 1 kWh, czy Greenway – 3,15 zł za 1 kWh DC bez abonamentu. ChargeIn wypada więc konkurencyjnie, co może przyciągnąć kierowców poszukujących ekonomicznych rozwiązań.
Czy ChargeIn stanie się liderem rynku?
Stacje ładowania przy popularnych restauracjach, konkurencyjne ceny i wygodna aplikacja mogą sprawić, że ChargeIn zyska popularność wśród kierowców aut elektrycznych. Jeśli firma będzie realizować ambitne plany rozwoju infrastruktury, może wkrótce stać się jednym z kluczowych graczy na rynku elektromobilności w Polsce i Europie.