Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?
12.11.2024 20:00
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki.
Czym jest Mercedes Me Charge?
Mercedes Me Charge to usługa, która umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach różnych operatorów z centralnym rozliczeniem. Dzięki temu użytkownicy mają możliwość uzupełniania energii w ponad 1,8 miliona punktów ładowania na całym świecie i otrzymują jedną zbiorczą fakturę za wszystkie sesje ładowania. To szczególnie wygodne rozwiązanie dla firm oraz osób, które regularnie pokonują długie trasy.
Szczegóły podwyżek cen
Zmiany w cenach dotyczą planów abonamentowych Mercedes Me Charge, w tym najpopularniejszych wariantów: S, M oraz L.
Plan Mercedes Me Charge L
Najdroższy plan, Mercedes Me Charge L, w którym abonament wynosi 60 zł miesięcznie, odnotował wzrost ceny za ładowanie prądem stałym (DC) o 36%, z 1,8 zł do 2,45 zł za kilowatogodzinę (kWh). Cena ładowania na stacjach Ionity wzrosła o 19%, z 1,8 zł do 2,15 zł za kWh, przy czym koszt ładowania prądem zmiennym (AC) pozostał bez zmian – 1,15 zł za kWh.
Plan Mercedes Me Charge M
Plan średni – Mercedes Me Charge M – zmienił się w sposób, który może budzić kontrowersje. Mimo obniżki miesięcznego abonamentu z 40 zł do 30 zł, koszt ładowania prądem stałym (DC) poszybował o 43%, z 2,07 zł na 2,95 zł za kWh. Na stacjach Ionity cena wzrosła z 2,07 zł do 2,55 zł za kWh, podczas gdy ładowanie prądem zmiennym (AC) pozostaje na niezmienionym poziomie 1,32 zł za kWh.
Plan Mercedes Me Charge S
Podstawowy plan, Mercedes Me Charge S, jest bezpłatny, jednak Mercedes dolicza dodatkową marżę do ceny oferowanej przez operatora. To rozwiązanie jest skierowane do tych, którzy nie chcą wiązać się abonamentem, ale muszą liczyć się z wyższymi kosztami każdej sesji ładowania.
Czy Mercedes Me Charge się opłaca?
Rosnące ceny powodują, że usługa Me Charge staje się mniej konkurencyjna na tle innych dostępnych na rynku ofert. Pomimo wygody, jaką zapewnia centralne rozliczenie oraz dostępu do szerokiej sieci ładowarek na całym świecie, dla wielu użytkowników podwyżki mogą być zniechęcające.

Osoby często podróżujące, które cenią sobie prostotę i wygodę rozliczeń w jednym miejscu, mogą nadal uznać Mercedes Me Charge za korzystne rozwiązanie. Jednak dla tych, którzy szukają najtańszych opcji ładowania, mogą być bardziej atrakcyjne inne, mniej kosztowne oferty na rynku.
Podsumowanie
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge budzą mieszane odczucia. Z jednej strony usługa oferuje wygodę i szeroką dostępność, z drugiej – wzrost kosztów sprawia, że jest mniej opłacalna, zwłaszcza dla użytkowników ceniących oszczędności. Wybór odpowiedniego planu powinien być więc dobrze przemyślany, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i częstotliwości korzystania z infrastruktury ładowania.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane