Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?
12.11.2024 20:00
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki.
Czym jest Mercedes Me Charge?
Mercedes Me Charge to usługa, która umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach różnych operatorów z centralnym rozliczeniem. Dzięki temu użytkownicy mają możliwość uzupełniania energii w ponad 1,8 miliona punktów ładowania na całym świecie i otrzymują jedną zbiorczą fakturę za wszystkie sesje ładowania. To szczególnie wygodne rozwiązanie dla firm oraz osób, które regularnie pokonują długie trasy.
Szczegóły podwyżek cen
Zmiany w cenach dotyczą planów abonamentowych Mercedes Me Charge, w tym najpopularniejszych wariantów: S, M oraz L.
Plan Mercedes Me Charge L
Najdroższy plan, Mercedes Me Charge L, w którym abonament wynosi 60 zł miesięcznie, odnotował wzrost ceny za ładowanie prądem stałym (DC) o 36%, z 1,8 zł do 2,45 zł za kilowatogodzinę (kWh). Cena ładowania na stacjach Ionity wzrosła o 19%, z 1,8 zł do 2,15 zł za kWh, przy czym koszt ładowania prądem zmiennym (AC) pozostał bez zmian – 1,15 zł za kWh.
Plan Mercedes Me Charge M
Plan średni – Mercedes Me Charge M – zmienił się w sposób, który może budzić kontrowersje. Mimo obniżki miesięcznego abonamentu z 40 zł do 30 zł, koszt ładowania prądem stałym (DC) poszybował o 43%, z 2,07 zł na 2,95 zł za kWh. Na stacjach Ionity cena wzrosła z 2,07 zł do 2,55 zł za kWh, podczas gdy ładowanie prądem zmiennym (AC) pozostaje na niezmienionym poziomie 1,32 zł za kWh.
Plan Mercedes Me Charge S
Podstawowy plan, Mercedes Me Charge S, jest bezpłatny, jednak Mercedes dolicza dodatkową marżę do ceny oferowanej przez operatora. To rozwiązanie jest skierowane do tych, którzy nie chcą wiązać się abonamentem, ale muszą liczyć się z wyższymi kosztami każdej sesji ładowania.
Czy Mercedes Me Charge się opłaca?
Rosnące ceny powodują, że usługa Me Charge staje się mniej konkurencyjna na tle innych dostępnych na rynku ofert. Pomimo wygody, jaką zapewnia centralne rozliczenie oraz dostępu do szerokiej sieci ładowarek na całym świecie, dla wielu użytkowników podwyżki mogą być zniechęcające.

Osoby często podróżujące, które cenią sobie prostotę i wygodę rozliczeń w jednym miejscu, mogą nadal uznać Mercedes Me Charge za korzystne rozwiązanie. Jednak dla tych, którzy szukają najtańszych opcji ładowania, mogą być bardziej atrakcyjne inne, mniej kosztowne oferty na rynku.
Podsumowanie
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge budzą mieszane odczucia. Z jednej strony usługa oferuje wygodę i szeroką dostępność, z drugiej – wzrost kosztów sprawia, że jest mniej opłacalna, zwłaszcza dla użytkowników ceniących oszczędności. Wybór odpowiedniego planu powinien być więc dobrze przemyślany, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i częstotliwości korzystania z infrastruktury ładowania.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem

Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem

Od dawna podróż z Warszawy do Krakowa była synonimem wyzwań za kierownicą. Teraz, dzięki otwarciu nowego odcinka trasy S7, czas przejazdu między tymi dwoma miastami skróci się do zaledwie 2,5 godziny – to niemal o połowę mniej niż dotychczas. Zobacz więcej >>
Czy warto zainwestować w pompę ciepła w samochodach elektrycznych?

Czy warto zainwestować w pompę ciepła w samochodach elektrycznych?

Kluczowe wnioski z badań Recurrent Auto Badania przeprowadzone przez firmę Recurrent Auto na ponad 10 000 samochodach elektrycznych wykazały, że pompy ciepła znacząco ograniczają utratę zasięgu w zimowych warunkach. Wyniki jednoznacznie wskazują na efektywność tej technologii, szczególnie w mroźnym klimacie, gdzie zarządzanie energią ma kluczowe znaczenie. Zobacz więcej >>
Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Według najnowszego raportu S&P Global Mobility, światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) ma wzrosnąć o 30% w 2025 roku, osiągając 15,1 mln sztuk. To oznacza, że udział EV na globalnym rynku motoryzacyjnym zwiększy się z 13,2% w 2024 roku do 16,7%. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.7 – Zwycięzca Testów ADAC 2024

Volkswagen ID.7 – Zwycięzca Testów ADAC 2024

W 2024 roku niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC przeprowadziła szerokie testy aż 84 samochodów, w tym 29 modeli elektrycznych. Oceniano je pod kątem zużycia energii, przestronności wnętrza, funkcjonalności oraz bezpieczeństwa. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane