Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem

Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem
23.12.2024 19:00
Od dawna podróż z Warszawy do Krakowa była synonimem wyzwań za kierownicą. Teraz, dzięki otwarciu nowego odcinka trasy S7, czas przejazdu między tymi dwoma miastami skróci się do zaledwie 2,5 godziny – to niemal o połowę mniej niż dotychczas. Węzły drogowe, tunele i obwodnice – oto jak nowe inwestycje zmieniają oblicze polskiej infrastruktury transportowej.
Otwarcie kluczowego odcinka S7
23 grudnia 2024 roku oficjalnie oddano do użytku ponad 12-kilometrowy fragment trasy S7, łączący węzeł Modlnica z węzłem Kraków Mistrzejowice. Dariusz Klimczak, minister infrastruktury, nazwał tę inwestycję „najważniejszym przedsięwzięciem drogowym roku”. Trasa, znana jako obwodnica S52, obejmuje dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, co zwiększa jej przepustowość i komfort użytkowania.
Nowy odcinek obejmuje dwa tunele – w Zielonkach (653 metry) i Batowicach (496 metrów) – oraz liczne obiekty inżynieryjne, takie jak mury oporowe, drogi dojazdowe i lokalne, które ułatwiają komunikację w rejonie trasy.
Kraków bliżej domknięcia obwodnicy
Chociaż otwarcie nowego odcinka to wielki krok naprzód, obwodnica Krakowa wciąż czeka na ostateczne domknięcie, co planowane jest na 2026 rok. Minister Klimczak zapowiedział, że po ukończeniu prac Kraków będzie drugim po Łodzi miastem w Polsce z pełnym „ringiem” drogowym.
Korzyści dla kierowców i mieszkańców
Budowa S7 to nie tylko szybsze połączenie między stolicą a Krakowem. Głównym celem inwestycji było zmniejszenie ruchu – zwłaszcza ciężkiego – w obrębie miasta. Oczekuje się, że po całkowitym ukończeniu obwodnicy znacznie spadnie natężenie hałasu, emisji spalin i liczba korków w Krakowie.
Perspektywa elektromobilności
Podczas gdy infrastruktura drogowa robi ogromne postępy, wciąż brak informacji o budowie stacji ładowania dla samochodów elektrycznych wzdłuż nowego odcinka. Elektromobilni kierowcy liczyć mogą na szybkie zmiany w tej kwestii, szczególnie w kontekście rosnącej popularności pojazdów elektrycznych w Polsce.
Nowe odcinki trasy S7 to symbol dynamicznego rozwoju infrastruktury drogowej w kraju. Kierowcy mogą liczyć na bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże, a mieszkańcy – na lepsze warunki życia. Wyzwania, takie jak rozwój infrastruktury ładowania, pozostają jednak przed nami.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane