Stellantis i CATL: Nowa era akumulatorów w Europie

Stellantis i CATL: Nowa era akumulatorów w Europie
13.12.2024 19:00
W obliczu rosnącego popytu na pojazdy elektryczne, Stellantis i CATL ogłosiły strategiczne partnerstwo, które zakłada budowę nowoczesnej fabryki akumulatorów w hiszpańskiej Saragossie. Wspólna inwestycja o wartości do 4,1 mld euro pozwoli na produkcję akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) na dużą skalę, z mocą produkcyjną sięgającą 50 GWh.
Produkcja ruszy w 2026 roku
Nowy zakład, zaplanowany w Saragossie, rozpocznie działalność pod koniec 2026 roku. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonej transformacji przemysłu motoryzacyjnego w Europie. Dzięki współpracy Stellantis i CATL powstaną akumulatory dedykowane segmentom B i C, czyli pojazdom osobowym, crossoverom i SUV-om z napędem elektrycznym.
Dlaczego LFP?
Technologia LFP jest ceniona za swoją trwałość, bezpieczeństwo i przystępność cenową. Włączenie jej do oferty Stellantis pozwoli producentowi na rozwinięcie palety modeli elektrycznych, oferując klientom rozwiązania bardziej ekologiczne i ekonomiczne.
Strategiczny sojusz na długie lata
Podpisany w listopadzie 2023 roku protokół ustaleń między Stellantis i CATL obejmuje współpracę na dwóch kluczowych polach:

Rozwój zaawansowanych technologii akumulatorowych BEV – wspierających rozwój elektrycznej mobilności.
Wzmocnienie łańcucha wartości akumulatorów – co przełoży się na większą dostępność ogniw i modułów w Europie.

Eksperci o współpracy
– John Elkann, prezes Stellantis, podkreślił: „Współpraca ta pomoże nam realizować naszą strategię zrównoważonego rozwoju oraz zaoferować klientom konkurencyjne pojazdy elektryczne.”
– Robin Zeng, prezes CATL, dodał: „Nasze doświadczenie i technologia w połączeniu z wiedzą Stellantis to przepis na sukces.”
Europejska ekspansja CATL
Nowa fabryka w Saragossie dołączy do istniejących zakładów CATL w Niemczech i na Węgrzech, co jeszcze bardziej wzmocni pozycję firmy na europejskim rynku. To kolejny krok w kierunku realizacji ambitnych celów klimatycznych i wspierania transformacji energetycznej.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Zasięg 0 km. Co dalej? To pytanie spędza sen z powiek wielu kierowcom rozważającym zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane