Volvo EX30 Cross Country to nowa, bardziej terenowa wersja popularnego elektrycznego SUV-a. Chociaż zmiany nie uczyniły z niego rasowej terenówki, dodają mu charakteru i poprawiają jego wszechstronność.
Legenda powraca w nowej formie
eria Cross Country to kultowa nazwa w historii Volvo, kojarzona głównie z uterenowionymi kombi. Tym razem trafiła jednak na model, który już wyjściowo jest SUV-em. Względem standardowego EX30, wersja Cross Country wyróżnia się podwyższonym prześwitem – o 1,8 cm względem bazowych 16,5 cm – co poprawia właściwości na nierównych drogach.
Stylistyczne i praktyczne zmiany
Większe koła – EX30 Cross Country otrzymał 18-calowe felgi oraz opcjonalne terenowe opony.
Zmienione nadwozie – specjalne nakładki na błotniki, przemodelowane zderzaki i nowa osłona chłodnicy inspirowana szwedzkimi górami Kebnekaise.
Limitowana paleta kolorów – klienci mogą wybierać spośród czterech barw: niebieskiego, czarnego, białego i szarego.
Praktyczne wnętrze – dodatkowy, wysuwany schowek pod tunelem środkowym, który można używać jako kosz na śmieci.
Moc i wyposażenie na wysokim poziomie
EX30 Cross Country dostępny jest tylko z najmocniejszym napędem w gamie: 422 KM, 542 Nm i napędem na wszystkie koła. Cena startuje od 259 990 zł, czyli o około 50 tys. zł więcej niż zwykłe EX30 w topowej wersji.
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.:
✔ Kamery 360° i system Park Pilot Assist
✔ Pompa ciepła dla większej efektywności w chłodniejsze dni
✔ Szklany dach panoramiczny
✔ System audio Harman Kardon
Zasięg i ładowanie
🔋 Akumulator 64 kWh netto
⚡ Zasięg WLTP: 427 km
⚡ Ładowanie 10–80% w 27 minut
Volvo stawia na przygodę
„Wprowadziliśmy pierwszy model Cross Country ponad 25 lat temu” – mówi Jim Rowan, CEO Volvo. Producent zapowiada, że EX30 Cross Country to dopiero początek rozszerzenia gamy modeli „CC”, które mają ułatwiać użytkownikom kontakt z naturą.
Pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną.