Volvo EX30 Cross Country – stylowy SUV z nutą off-roadu

Volvo EX30 Cross Country – stylowy SUV z nutą off-roadu
11.02.2025 19:00
Volvo EX30 Cross Country to nowa, bardziej terenowa wersja popularnego elektrycznego SUV-a. Chociaż zmiany nie uczyniły z niego rasowej terenówki, dodają mu charakteru i poprawiają jego wszechstronność.
Legenda powraca w nowej formie
eria Cross Country to kultowa nazwa w historii Volvo, kojarzona głównie z uterenowionymi kombi. Tym razem trafiła jednak na model, który już wyjściowo jest SUV-em. Względem standardowego EX30, wersja Cross Country wyróżnia się podwyższonym prześwitem – o 1,8 cm względem bazowych 16,5 cm – co poprawia właściwości na nierównych drogach.
Stylistyczne i praktyczne zmiany
Większe koła – EX30 Cross Country otrzymał 18-calowe felgi oraz opcjonalne terenowe opony.
Zmienione nadwozie – specjalne nakładki na błotniki, przemodelowane zderzaki i nowa osłona chłodnicy inspirowana szwedzkimi górami Kebnekaise.
Limitowana paleta kolorów – klienci mogą wybierać spośród czterech barw: niebieskiego, czarnego, białego i szarego.
Praktyczne wnętrze – dodatkowy, wysuwany schowek pod tunelem środkowym, który można używać jako kosz na śmieci.
Moc i wyposażenie na wysokim poziomie
EX30 Cross Country dostępny jest tylko z najmocniejszym napędem w gamie: 422 KM, 542 Nm i napędem na wszystkie koła. Cena startuje od 259 990 zł, czyli o około 50 tys. zł więcej niż zwykłe EX30 w topowej wersji.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.:

✔ Kamery 360° i system Park Pilot Assist
✔ Pompa ciepła dla większej efektywności w chłodniejsze dni
✔ Szklany dach panoramiczny
✔ System audio Harman Kardon


Zasięg i ładowanie
🔋 Akumulator 64 kWh netto
⚡ Zasięg WLTP: 427 km
⚡ Ładowanie 10–80% w 27 minut
Volvo stawia na przygodę
„Wprowadziliśmy pierwszy model Cross Country ponad 25 lat temu” – mówi Jim Rowan, CEO Volvo. Producent zapowiada, że EX30 Cross Country to dopiero początek rozszerzenia gamy modeli „CC”, które mają ułatwiać użytkownikom kontakt z naturą.

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Zasięg 0 km. Co dalej? To pytanie spędza sen z powiek wielu kierowcom rozważającym zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane