Powerdot planuje podwojenie sieci ładowania w Polsce do 2026 roku

Powerdot planuje podwojenie sieci ładowania w Polsce do 2026 roku
21.01.2025 19:00
Powerdot, paneuropejski operator stacji ładowania pojazdów elektrycznych, ogłosił ambitne plany rozwoju w Polsce. Firma zamierza do końca 2026 roku posiadać co najmniej 700 stacji ładowania, co pozwoli na podwojenie obecnej sieci. Na realizację tego celu Powerdot przeznaczy ponad 70 mln zł w ciągu najbliższych dwóch lat.
Rekordowe wyniki w 2024 roku
Rok 2024 był dla Powerdot niezwykle udany. Firma uruchomiła 680 nowych stacji i przekroczyła liczbę 9 000 punktów ładowania w 2 000 lokalizacji na terenie Europy. W Polsce Powerdot stał się jednym z trzech największych operatorów stacji ładowania, awansując z 12. miejsca zajmowanego na końcu 2023 roku.

Jak podkreśla dyrektor generalny Powerdot w Polsce, Grigoriy Grigoriev, firma ma za sobą dynamiczny okres rozwoju:

początek cytatu
„Oddaliśmy do użytkowania co drugą stację DC, jaką uruchomiono w Polsce w ostatnich 12 miesiącach. Inwestycje Powerdot diametralnie poprawiły możliwości podróżowania samochodami elektrycznymi w kraju, nawet w małych miejscowościach”
koniec cytatu
Plany na najbliższe lata
Do końca 2026 roku Powerdot planuje posiadać w Polsce:
700 stacji ładowania,
około 1 500 punktów ładowania.


Tym samym firma chce stać się największym operatorem szybkich stacji ładowania (DC) w Polsce.
Inwestycje w Europie
W całej Europie Powerdot przeznaczy na rozwój infrastruktury ponad 260 mln euro w ciągu najbliższych dwóch lat. Środki te zostaną wykorzystane na wzmocnienie pozycji rynkowej we Francji, Portugalii, Hiszpanii, Belgii oraz Polsce.

Powerdot, założony sześć lat temu, zdołał pozyskać ponad 465 mln euro finansowania kapitałowego i dłużnego. Dzięki temu jest obecnie największym niezależnym operatorem stacji ładowania w Europie, niezwiązanym z sektorem energetycznym czy motoryzacyjnym.
Rozwój z myślą o przyszłości
Działania Powerdot wpisują się w misję tworzenia zrównoważonej mobilności. Rozwój sieci ładowania wspiera transformację energetyczną, umożliwiając użytkownikom pojazdów elektrycznych wygodniejsze i bardziej dostępne ładowanie, niezależnie od miejsca zamieszkania.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

🚗 Wakacje + elektryk = duet idealny? Sezon urlopowy to czas intensywnych wyjazdów – także dla właścicieli samochodów elektrycznych. Coraz większy zasięg aut i rozbudowana sieć ładowarek sprawiają, że planowanie podróży jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane