Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!
13.03.2025 18:00
Samochody elektryczne uchodzą za mniej awaryjne niż modele spalinowe, ale to nie oznacza, że są całkowicie bezproblemowe. Najnowszy raport ADAC wskazuje, że najczęstszą przyczyną unieruchomienia EV jest… akumulator rozruchowy 12V.
Awarie na niemieckich drogach – co pokazuje raport ADAC?
Z danych opublikowanych przez niemiecki automobilklub wynika, że w 2024 roku „Żółte Anioły” ADAC interweniowały aż 3 633 154 razy, co oznacza wzrost o 2,9% względem roku poprzedniego. Najwięcej wezwań odnotowano w styczniu, a absolutnym rekordem był 9 stycznia 2024 r., kiedy to pomoc drogowa musiała wyjechać niemal 20 tysięcy razy.
Najczęstsza przyczyna awarii? Akumulator rozruchowy
W przypadku 45% interwencji przyczyną problemu był rozładowany lub uszkodzony akumulator 12V – zarówno w samochodach spalinowych, jak i elektrycznych. Co ciekawe, podobne dane ADAC podaje już od 1967 roku, co pokazuje, że ten element od dekad pozostaje słabym punktem motoryzacji. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to w 2024 roku organizacja 43 678 razy interweniowała w ich przypadku – to aż 46% więcej niż rok wcześniej. Ponownie główną przyczyną był akumulator 12V, odpowiedzialny za połowę wszystkich awarii EV.
Czy auta elektryczne są bardziej awaryjne niż spalinowe?
Mimo rosnącej liczby awarii, samochody elektryczne wciąż wypadają lepiej niż spalinowe. Według danych ADAC, na 1000 aut EV wyprodukowanych po 2020 roku przypadało średnio 4,9 awarii, podczas gdy w przypadku aut spalinowych było to 6,9 awarii.

Co więcej, raport nie wskazuje, by kierowcy elektryków mieli problemy z głównym akumulatorem trakcyjnym. Auta EV nie są więc ponadprzeciętnie problematyczne, a ich awarie są często związane z drobnymi i dobrze znanymi problemami technicznymi.

🚗 Wniosek? Nawet jeśli masz samochód elektryczny, nie zapominaj o kondycji akumulatora 12V!
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Badanie przeprowadzone przez Chargemap wiosną 2025 roku wśród prawie dwudziestu tysięcy kierowców aut elektrycznych z dziewięciu krajów Europy jasno pokazuje, że podstawą elektromobilności pozostaje ładowanie w domu. Aż 81 procent badanych wskazało garaż lub podjazd jako główne miejsce uzupełniania energii. Zobacz więcej >>
Zielona rewolucja na A2 – Polska testuje niskoemisyjną autostradę

Zielona rewolucja na A2 – Polska testuje niskoemisyjną autostradę

Na wschodnim Mazowszu, w okolicach Siedlec, powstał wyjątkowy, 900-metrowy odcinek autostrady A2, który może odmienić polskie drogownictwo. To pierwszy w kraju fragment drogi wykonany z dwuwarstwowego betonu opartego na dwóch rodzajach niskoemisyjnych cementów – CEM II i CEM III. Zobacz więcej >>
🚗 „NaszEauto” w nowej odsłonie – dopłaty także do busów i furgonetek!

🚗 „NaszEauto” w nowej odsłonie – dopłaty także do busów i furgonetek!

Już 20 października rusza nowy nabór do programu dopłat do aut elektrycznych „NaszEauto”, tym razem z rozszerzoną listą pojazdów i beneficjentów. Rządowy program ma przyspieszyć elektryfikację transportu w Polsce i stać się realnym wsparciem nie tylko dla kierowców aut osobowych, ale również dla mniejszych firm i instytucji. Zobacz więcej >>
🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane