Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!
13.03.2025 18:00
Samochody elektryczne uchodzą za mniej awaryjne niż modele spalinowe, ale to nie oznacza, że są całkowicie bezproblemowe. Najnowszy raport ADAC wskazuje, że najczęstszą przyczyną unieruchomienia EV jest… akumulator rozruchowy 12V.
Awarie na niemieckich drogach – co pokazuje raport ADAC?
Z danych opublikowanych przez niemiecki automobilklub wynika, że w 2024 roku „Żółte Anioły” ADAC interweniowały aż 3 633 154 razy, co oznacza wzrost o 2,9% względem roku poprzedniego. Najwięcej wezwań odnotowano w styczniu, a absolutnym rekordem był 9 stycznia 2024 r., kiedy to pomoc drogowa musiała wyjechać niemal 20 tysięcy razy.
Najczęstsza przyczyna awarii? Akumulator rozruchowy
W przypadku 45% interwencji przyczyną problemu był rozładowany lub uszkodzony akumulator 12V – zarówno w samochodach spalinowych, jak i elektrycznych. Co ciekawe, podobne dane ADAC podaje już od 1967 roku, co pokazuje, że ten element od dekad pozostaje słabym punktem motoryzacji. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to w 2024 roku organizacja 43 678 razy interweniowała w ich przypadku – to aż 46% więcej niż rok wcześniej. Ponownie główną przyczyną był akumulator 12V, odpowiedzialny za połowę wszystkich awarii EV.
Czy auta elektryczne są bardziej awaryjne niż spalinowe?
Mimo rosnącej liczby awarii, samochody elektryczne wciąż wypadają lepiej niż spalinowe. Według danych ADAC, na 1000 aut EV wyprodukowanych po 2020 roku przypadało średnio 4,9 awarii, podczas gdy w przypadku aut spalinowych było to 6,9 awarii.

Co więcej, raport nie wskazuje, by kierowcy elektryków mieli problemy z głównym akumulatorem trakcyjnym. Auta EV nie są więc ponadprzeciętnie problematyczne, a ich awarie są często związane z drobnymi i dobrze znanymi problemami technicznymi.

🚗 Wniosek? Nawet jeśli masz samochód elektryczny, nie zapominaj o kondycji akumulatora 12V!
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Zasięg 0 km. Co dalej? To pytanie spędza sen z powiek wielu kierowcom rozważającym zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane