Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!
13.03.2025 18:00
Samochody elektryczne uchodzą za mniej awaryjne niż modele spalinowe, ale to nie oznacza, że są całkowicie bezproblemowe. Najnowszy raport ADAC wskazuje, że najczęstszą przyczyną unieruchomienia EV jest… akumulator rozruchowy 12V.
Awarie na niemieckich drogach – co pokazuje raport ADAC?
Z danych opublikowanych przez niemiecki automobilklub wynika, że w 2024 roku „Żółte Anioły” ADAC interweniowały aż 3 633 154 razy, co oznacza wzrost o 2,9% względem roku poprzedniego. Najwięcej wezwań odnotowano w styczniu, a absolutnym rekordem był 9 stycznia 2024 r., kiedy to pomoc drogowa musiała wyjechać niemal 20 tysięcy razy.
Najczęstsza przyczyna awarii? Akumulator rozruchowy
W przypadku 45% interwencji przyczyną problemu był rozładowany lub uszkodzony akumulator 12V – zarówno w samochodach spalinowych, jak i elektrycznych. Co ciekawe, podobne dane ADAC podaje już od 1967 roku, co pokazuje, że ten element od dekad pozostaje słabym punktem motoryzacji. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to w 2024 roku organizacja 43 678 razy interweniowała w ich przypadku – to aż 46% więcej niż rok wcześniej. Ponownie główną przyczyną był akumulator 12V, odpowiedzialny za połowę wszystkich awarii EV.
Czy auta elektryczne są bardziej awaryjne niż spalinowe?
Mimo rosnącej liczby awarii, samochody elektryczne wciąż wypadają lepiej niż spalinowe. Według danych ADAC, na 1000 aut EV wyprodukowanych po 2020 roku przypadało średnio 4,9 awarii, podczas gdy w przypadku aut spalinowych było to 6,9 awarii.

Co więcej, raport nie wskazuje, by kierowcy elektryków mieli problemy z głównym akumulatorem trakcyjnym. Auta EV nie są więc ponadprzeciętnie problematyczne, a ich awarie są często związane z drobnymi i dobrze znanymi problemami technicznymi.

🚗 Wniosek? Nawet jeśli masz samochód elektryczny, nie zapominaj o kondycji akumulatora 12V!
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Koniec wyścigu na największe akumulatory? BMW wskazuje nowy kierunek dla aut elektrycznych

Koniec wyścigu na największe akumulatory? BMW wskazuje nowy kierunek dla aut elektrycznych

Czy samochody elektryczne będą miały coraz większy zasięg? Jeszcze niedawno odpowiedź wydawała się oczywista – tak. Producenci prześcigali się w tworzeniu modeli z coraz większymi akumulatorami, oferując zasięgi rzędu 600-700 km. Zobacz więcej >>
Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Samochody elektryczne uchodzą za mniej awaryjne niż modele spalinowe, ale to nie oznacza, że są całkowicie bezproblemowe. Najnowszy raport ADAC wskazuje, że najczęstszą przyczyną unieruchomienia EV jest… akumulator rozruchowy 12V. Zobacz więcej >>
Elektryczne busy zamiast koni na trasie do Morskiego Oka – kompromis między tradycją a nowoczesnością

Elektryczne busy zamiast koni na trasie do Morskiego Oka – kompromis między tradycją a nowoczesnością

Na trasie od Wodogrzmotów Mickiewicza do Morskiego Oka już wkrótce pojawi się 20 elektrycznych busów. To efekt porozumienia, które łączy troskę o dobrostan zwierząt z potrzebami turystów i lokalnej społeczności. Zobacz więcej >>
Skoda Space: Nowy elektryczny SUV dla dużych rodzin

Skoda Space: Nowy elektryczny SUV dla dużych rodzin

Skoda szykuje mocną odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przestronne, elektryczne SUV-y. Model Space, zapowiedziany na 2026 rok, ma być siedmioosobowym samochodem elektrycznym zbudowanym na platformie MEB+. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane