Wiele wskazuje na to, że polskiego auta elektrycznego możemy doczekać się szybciej, niż się spodziewaliśmy. Ostatnie miesiące to ciągłe podgrzewanie tematu IZERY, ale jej świetlana przyszłość wydaje się być bardzo odległa. A tymczasem w zakładach FSO w Kutnie zjechała już z taśmy produkcyjnej elektryczna Syrena Vosco S106. Równolegle rozwijany jest też Vosco EV2 - auto segmentu B. Aktualnie są na testach, co oznacza w zasadzie ostatnią prostą przed wdrożeniem modeli do produkcji.
Elektryczna Syrena Vosco S106 bazuje na homologacji uzyskanej w 2018 roku dla spalinowej wersji tego samego auta. W związku z tym procedura wdrożenia do produkcji jest znacznie krótsza i prostsza. FSO w Kutnie uzyskało homologację na produkcję do 1000 aut rocznie. Nie jest to oszałamiająca liczba, ale na start powinno wystarczyć, a to wciąż 1000 sztuk więcej niż nasza narodowa IZERA.
Należy pamiętać, że FSO w Kutnie cały czas aktywnie poszukuje inwestora, który umożliwi uruchomienie linii produkcyjnej. Co oznacza, że do tego projektu nadal należy podchodzić ostrożnie. Wciąż wiele rzeczy może się nie złożyć w całość. Ale patrząc na poniższe filmy z testów trzeba docenić postęp prac.
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>