Wiele wskazuje na to, że polskiego auta elektrycznego możemy doczekać się szybciej, niż się spodziewaliśmy. Ostatnie miesiące to ciągłe podgrzewanie tematu IZERY, ale jej świetlana przyszłość wydaje się być bardzo odległa. A tymczasem w zakładach FSO w Kutnie zjechała już z taśmy produkcyjnej elektryczna Syrena Vosco S106. Równolegle rozwijany jest też Vosco EV2 - auto segmentu B. Aktualnie są na testach, co oznacza w zasadzie ostatnią prostą przed wdrożeniem modeli do produkcji.
Elektryczna Syrena Vosco S106 bazuje na homologacji uzyskanej w 2018 roku dla spalinowej wersji tego samego auta. W związku z tym procedura wdrożenia do produkcji jest znacznie krótsza i prostsza. FSO w Kutnie uzyskało homologację na produkcję do 1000 aut rocznie. Nie jest to oszałamiająca liczba, ale na start powinno wystarczyć, a to wciąż 1000 sztuk więcej niż nasza narodowa IZERA.
Należy pamiętać, że FSO w Kutnie cały czas aktywnie poszukuje inwestora, który umożliwi uruchomienie linii produkcyjnej. Co oznacza, że do tego projektu nadal należy podchodzić ostrożnie. Wciąż wiele rzeczy może się nie złożyć w całość. Ale patrząc na poniższe filmy z testów trzeba docenić postęp prac.
Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>