Tesla wprowadziła zmiany w regulaminie dotyczącym testowania pakietu "Full Self Driving (FSD)", czyli jazdy (częściowo)autonomicznej. Zgoda na nowe warunki jest obowiązkowa.
Tesla aktywnie rozwija pakiet jazdy autonomicznej. Aktualnie trwają kolejne testy, do których zgłaszać się mogą użytkownicy Tesli posiadający wykupiony pakiet FSD, czyli rozszerzonego Autopilota. Wystarczy w ustawieniach auta zgłosić swoją chęć testowania najnowszego oprogramowania i... czekać na ocenę swojej jazdy. Za styl jazdy Tesla przyznaje kierowcom punkty. Następnie najlepszym daje możliwość testowania jazdy autonomicznej w najnowszej wersji beta.
Od teraz każdy kierowca musi dodatkowo wyrazić zgodę na przekazanie Tesli materiału z kamer zewnętrznych i wewnętrznych w przypadku kolizji lub innych problemów z bezpieczeństwem. Wszystko po to aby uniknąć odpowiedzialności za kolizje, które spowodowane będą nie oprogramowaniem lecz błędem kierowcy.
Tak wygląda jazda po mieście i przedmieściach w najnowszej wersji Autopilota FSD (auto jedzie zgodnie z zaplanowaną trasą, kierowca jedynie asekuruje, nie prowadzi auta bezpośrednio):
Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>