Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!
08.04.2022 17:25
Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). To dość istotna różnica, bo baterie LFP należy w codziennym użytkowaniu ładować do 100%, natomiast NCM/NCA preferują zakres pracy 20%-80%.
W zależności od miejsca i czasu produkcji w Twojej Tesli możesz znaleźć baterie różnych producentów. Baterie Teslom dostarczają CATL (LFP) oraz Panasonic i LG (NCM/NCA).
Jakie mam baterie w moim aucie?
Jeśli posiadasz Teslę Model 3 w wersji SR+ (Standard Range +) lub po prostu Model 3 (Tesla zmieniła w 2021 roku nazwę "Modelu 3 SR+" na "Model 3") wyprodukowaną w Chinach, to z całą pewnością masz baterie LFP firmy CATL.
Jeśli posiadasz Teslę Model 3 w wersji Long Range lub Performance - posiadasz auto z bateriami NCM/NCA:
- firmy Panasonic (produkcja w USA, modele Performance i wczesne modele Long Range)
- firmy LG (auta wyprodukowane w Chinach)
Aby dokładnie przekonać się czym jeździsz sprawdź swój VIN. Poniżej prezentujemy wzór, pokazujący jak należy czytać VIN oraz tabelę, która wyjaśnia co oznaczają poszczególne liczby i litery.
Jeśli w pozycji 7 literka w Twoim VIN to "E" - masz baterie NCM/NCA, które należy ładować w zakresie 20%-80%. Jeśli znajdziesz tam literkę F, wówczas masz baterie LFP, które powinieneś ładować auto do 100%.

Autor: motoevo

Warto przeczytać

Odświeżony Tesla Model Y: Przełomowa premiera w Szanghaju

Odświeżony Tesla Model Y: Przełomowa premiera w Szanghaju

Tesla Model Y, jeden z najpopularniejszych crossoverów elektrycznych na świecie, doczekał się odświeżonej wersji, która ma trafić do masowej produkcji już w styczniu 2025 roku. Fabryka w Szanghaju przygotowuje się do startu produkcji modelu znanego pod nazwą kodową Juniper, który ma umocnić pozycję Tesli na kluczowym rynku chińskim i poza nim. Zobacz więcej >>
🎄 Świąteczne życzenia od MotoEVo.pl! 🎁

🎄 Świąteczne życzenia od MotoEVo.pl! 🎁

Drodzy miłośnicy elektromobilności, Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy Wam niekończących się kilometrów bezemisyjnej jazdy, szybkich ładowarek zawsze w zasięgu i nowych, ekscytujących technologii w Waszych garażach. 🚗⚡ Niech ten wyjątkowy czas przyniesie Wam spokój, radość i chwile pełne ciepła w gronie najbliższych. Zobacz więcej >>
Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Według najnowszego raportu S&P Global Mobility, światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) ma wzrosnąć o 30% w 2025 roku, osiągając 15,1 mln sztuk. To oznacza, że udział EV na globalnym rynku motoryzacyjnym zwiększy się z 13,2% w 2024 roku do 16,7%. Zobacz więcej >>
Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektromobilność nie dotyczy już tylko samochodów osobowych. Coraz więcej miast decyduje się na inwestycje w elektryczne pojazdy komunalne, takie jak zamiatarki, śmieciarki czy pługi śnieżne. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane