Audi nie wprowadziło żadnych znaczących poprawek w swoich modelach e-tron GT i RS e-tron GT na rok 2023, ale... podniosło ich ceny. Przynajmniej na rynku amerykańskim.
Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 93,4 kilowatogodzin (kWh) (pojemność całkowita) i według danych EPA Audi e-tron GT (bliźniak Porsche Taycan 4S) osiąga 383 kilometry zasięgu (EPA Combined), podczas gdy Audi RS e-tron GT (bliźniak Porsche Taycan Turbo) osiąga w tym samym standardzie pomiaru 373 kilometry zasięgu.
Z przeprowadzonego przez InsideEVs testu zasięgu przy prędkości 112,7 km/h (70 mil na godzinę) wiemy, że zasięg na autostradzie w rzeczywistości może być zauważalnie wyższy - około 434 km w przypadku RS e-tron GT quattro.
Według EPA zużycie energii w obu samochodach przekracza 400 watogodzin na milę (24kW/100km), wliczając w to straty podczas ładowania.
Ceny
Ceny na rok modelowy 2023 nieco wzrosły. W Stanach Zdjednoczonych auto podrożało o ponad 2000 dolarów. Na dodatek samochód nie kwalifikuje się już do otrzymania federalnego kredytu podatkowego w wysokości 7500 dolarów, co ostatecznie sprawia, że finalny koszt zakupu jest znacznie wyższy niż wcześniej.
Ceny Audi e-tron GT zaczynają się więc od 106395 dolarów, natomiast Audi RS e-tron GT od 145395 dolarów. To sporo i Audi może spotkać się z trudną konkurencją ze strony innych samochodów elektrycznych (odpowiedniki modeli Porsche są odpowiednio o około 7125 i 9355 dolarów droższe). Jest jeszcze bazowa Tesla Model S, która... jest tańsza.
Do tej pory Audi sprzedało w Stanach Zjednoczonych nieco ponad 3,5 tysiąca e-tronów GT/RS, w tym 2275 sztuk w 2022 roku, w porównaniu do ponad 21 tysięcy Porsche Taycan (w tym 11323 w 2022 roku). Tesla Model S w samym 2022 roku (styczeń-listopad) przekroczyła znacznie 25000 sztuk, a w tym roku samochód jest tańszy i krócej się na niego czeka.
Ciekawi jesteśmy, czy Audi e-tron GT pozostanie w tym roku konkurencyjne oraz jak ceny w Ameryce wpłyną na nowe ceny w Polsce.