Minimalne zmiany i wyższe ceny. Tego po Audi można było się spodziewać.

Minimalne zmiany i wyższe ceny. Tego po Audi można było się spodziewać.
18.02.2023 13:57
Audi nie wprowadziło żadnych znaczących poprawek w swoich modelach e-tron GT i RS e-tron GT na rok 2023, ale... podniosło ich ceny. Przynajmniej na rynku amerykańskim.
Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 93,4 kilowatogodzin (kWh) (pojemność całkowita) i według danych EPA Audi e-tron GT (bliźniak Porsche Taycan 4S) osiąga 383 kilometry zasięgu (EPA Combined), podczas gdy Audi RS e-tron GT (bliźniak Porsche Taycan Turbo) osiąga w tym samym standardzie pomiaru 373 kilometry zasięgu.
Z przeprowadzonego przez InsideEVs testu zasięgu przy prędkości 112,7 km/h (70 mil na godzinę) wiemy, że zasięg na autostradzie w rzeczywistości może być zauważalnie wyższy - około 434 km w przypadku RS e-tron GT quattro.
Według EPA zużycie energii w obu samochodach przekracza 400 watogodzin na milę (24kW/100km), wliczając w to straty podczas ładowania.
Ceny
Ceny na rok modelowy 2023 nieco wzrosły. W Stanach Zdjednoczonych auto podrożało o ponad 2000 dolarów. Na dodatek samochód nie kwalifikuje się już do otrzymania federalnego kredytu podatkowego w wysokości 7500 dolarów, co ostatecznie sprawia, że finalny koszt zakupu jest znacznie wyższy niż wcześniej.
Ceny Audi e-tron GT zaczynają się więc od 106395 dolarów, natomiast Audi RS e-tron GT od 145395 dolarów. To sporo i Audi może spotkać się z trudną konkurencją ze strony innych samochodów elektrycznych (odpowiedniki modeli Porsche są odpowiednio o około 7125 i 9355 dolarów droższe). Jest jeszcze bazowa Tesla Model S, która... jest tańsza.
Do tej pory Audi sprzedało w Stanach Zjednoczonych nieco ponad 3,5 tysiąca e-tronów GT/RS, w tym 2275 sztuk w 2022 roku, w porównaniu do ponad 21 tysięcy Porsche Taycan (w tym 11323 w 2022 roku). Tesla Model S w samym 2022 roku (styczeń-listopad) przekroczyła znacznie 25000 sztuk, a w tym roku samochód jest tańszy i krócej się na niego czeka.
Ciekawi jesteśmy, czy Audi e-tron GT pozostanie w tym roku konkurencyjne oraz jak ceny w Ameryce wpłyną na nowe ceny w Polsce.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane