Minimalne zmiany i wyższe ceny. Tego po Audi można było się spodziewać.

Minimalne zmiany i wyższe ceny. Tego po Audi można było się spodziewać.
18.02.2023 13:57
Audi nie wprowadziło żadnych znaczących poprawek w swoich modelach e-tron GT i RS e-tron GT na rok 2023, ale... podniosło ich ceny. Przynajmniej na rynku amerykańskim.
Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 93,4 kilowatogodzin (kWh) (pojemność całkowita) i według danych EPA Audi e-tron GT (bliźniak Porsche Taycan 4S) osiąga 383 kilometry zasięgu (EPA Combined), podczas gdy Audi RS e-tron GT (bliźniak Porsche Taycan Turbo) osiąga w tym samym standardzie pomiaru 373 kilometry zasięgu.
Z przeprowadzonego przez InsideEVs testu zasięgu przy prędkości 112,7 km/h (70 mil na godzinę) wiemy, że zasięg na autostradzie w rzeczywistości może być zauważalnie wyższy - około 434 km w przypadku RS e-tron GT quattro.
Według EPA zużycie energii w obu samochodach przekracza 400 watogodzin na milę (24kW/100km), wliczając w to straty podczas ładowania.
Ceny
Ceny na rok modelowy 2023 nieco wzrosły. W Stanach Zdjednoczonych auto podrożało o ponad 2000 dolarów. Na dodatek samochód nie kwalifikuje się już do otrzymania federalnego kredytu podatkowego w wysokości 7500 dolarów, co ostatecznie sprawia, że finalny koszt zakupu jest znacznie wyższy niż wcześniej.
Ceny Audi e-tron GT zaczynają się więc od 106395 dolarów, natomiast Audi RS e-tron GT od 145395 dolarów. To sporo i Audi może spotkać się z trudną konkurencją ze strony innych samochodów elektrycznych (odpowiedniki modeli Porsche są odpowiednio o około 7125 i 9355 dolarów droższe). Jest jeszcze bazowa Tesla Model S, która... jest tańsza.
Do tej pory Audi sprzedało w Stanach Zjednoczonych nieco ponad 3,5 tysiąca e-tronów GT/RS, w tym 2275 sztuk w 2022 roku, w porównaniu do ponad 21 tysięcy Porsche Taycan (w tym 11323 w 2022 roku). Tesla Model S w samym 2022 roku (styczeń-listopad) przekroczyła znacznie 25000 sztuk, a w tym roku samochód jest tańszy i krócej się na niego czeka.
Ciekawi jesteśmy, czy Audi e-tron GT pozostanie w tym roku konkurencyjne oraz jak ceny w Ameryce wpłyną na nowe ceny w Polsce.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Tesla, znana z rewolucyjnych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym, przygotowuje się do kolejnego kroku w elektrycznej rewolucji. Najnowsze doniesienia sugerują, że Cybertruck, flagowy pickup Tesli, będzie wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego. Zobacz więcej >>
Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane