Volvo otworzy Tech - Hub w KRAKOWIE! Polskie centrum rozwoju oprogramowania dla EV jeszcze w tym roku!

Volvo otworzy Tech - Hub w KRAKOWIE! Polskie centrum rozwoju oprogramowania dla EV jeszcze w tym roku!
01.03.2023 07:29
Volvo Cars już oficjalnie potwierdziło swoje plany utworzenia nowego Centrum Technologicznego w Polsce. Krakowski Tech – Hub rozpocznie działalność najpóźniej do końca bieżącego roku, stając się trzecią tego typu placówką na naszym kontynencie i pierwszą, zlokalizowaną poza rodzinnym krajem producenta. Pozostałe dwa Tech Huby Volvo znajdują się w szwedzkich miastach- Sztokholmie i Lund.

Zdaniem producenta, nowe Centrum Technologiczne otrzyma pełną odpowiedzialność za opracowywanie kluczowych funkcji oprogramowania dla nowych pojazdów typu BEV, w tym podstawowych funkcji bezpieczeństwa, percepcji, wspomagania kierowcy i możliwości autonomicznej jazdy.
Volvo planuje przejście na całkowitą elektryfikację do 2030 roku i choć aktualna oferta samochodów elektrycznych producenta jest wciąż niewielka, to sprzedaż w 2022 roku zwiększyła się dwukrotnie, a firma odnotowała rekordowe przychody. Nadchodzący model EX90 ma potencjał, by zwiększyć globalną sprzedaż marki i jest określany przez producenta jako najbezpieczniejszy pojazd, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Volvo Cars chce być liderem w promowaniu elektryfikacji i nowych technologii pojazdów elektrycznych, a znaczna część oprogramowania, które zobaczymy w przyszłych pojazdach Volvo EV, ma pochodzić z Polski.

Producent wskazał, że wybrał Kraków nieprzypadkowo, postrzegając to miasto jako wschodzący potencjał technologiczny, z bogatym zapleczem telekomunikacyjnym.
początek cytatu
„Jesteśmy firmą zorientowaną na cel i technologię, więc nasza nowa generacja samochodów Volvo będzie czymś więcej niż tylko transportem. Będą to komputery na kołach, zaprojektowane tak, aby można je było aktualizować zdalnie za pomocą nowego oprogramowania. Oznacza to, że nasz krakowski hub technologiczny i rozwój własnych możliwości w zakresie tworzenia oprogramowania są kluczem do naszego przyszłego sukcesu.” – powiedział Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars.
koniec cytatu
Volvo Cars spodziewa się, że nowe Centrum rozpocznie działalność przed końcem obecnego roku, zatrudniając początkowo około 120 pracowników, a do połowy dekady już 500-600 pracowników w samym Krakowie. Badania nad nowymi rozwiązaniami dla samochodów Volvo będą prowadzone we współpracy polskich inżynierów z inżynierami ze Szwecji oraz z Chin.
Zgodnie twierdzimy, że tego typu inwestycje są w Polsce potrzebne. Nie tylko stymulują lokalny rynek pracy, ale i dają nadzieję, że w niedalekiej przyszłości Polska stanie się doskonałym miejscem do inwestycji, także dla innych gigantów rynku motoryzacyjnego.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane