Pozew Audi przeciwko NIO o nazewnictwo pojazdów elektrycznych odrzucony w Europie - czy Audi jest tyranem?

Pozew Audi przeciwko NIO o nazewnictwo pojazdów elektrycznych odrzucony w Europie - czy Audi jest tyranem?
26.02.2023 14:00
Audi przegrało batalię z NIO w Europie dotyczącą nazewnictwa ich pojazdów elektrycznych. Próba niemieckiego producenta samochodów zablokowania NIO używania nazw ES8 i ES6 w Europie została odrzucona przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Audi argumentowało, że nazwy te były zbyt podobne do ich własnych modeli, co mogło prowadzić do zamieszania wśród kupujących.
Chociaż niemiecki sąd poparł początkowo Audi w tej sprawie, EUIPO uznało, że modele ES6 i ES8 NIO nie powodują zamieszania. Według sędziego, pomimo różnic między nazwami, istnieje ryzyko, że kupujący mogą mylić pojazdy NIO z modelami Audi i wierzyć, że dodane E oznacza po prostu „elektryczny” model Audi. Jednakże EUIPO orzekło, że nie ma podstaw do uznania, że nazwy NIO powodują zamieszanie wśród kupujących.
Pomimo przegranej w tej sprawie, Audi może jeszcze odwołać się od decyzji EUIPO. Tymczasem, nazwy ES8 i ES6 NIO pozostaną ważne w Europie. Jest to ważne zwycięstwo dla NIO, którego modele pojazdów elektrycznych zyskują na popularności w Europie.
Po ostatnim orzeczeniu sądu wydawałoby się, że pozew dotyczący nazewnictwa pojazdów elektrycznych wydaje się być klasycznym przypadkiem starszego gracza wybierającego na cel nowicjusza. Jednocześnie nazwy te brzmią znajomo i mogą łatwo wprowadzać w błąd, szczególnie dla osób w Europie, które są przyzwyczajone do modeli S6 i S8 od Audi i wiedzą, że marka ta stawia na rozwój pojazdów elektrycznych.

NIO szybko poszerza swoją obecność w Europie dzięki wprowadzeniu modelu EL7 i rosnącej liczbie stacji wymiany energii. Co o tym myślisz? Czy NIO powinno być zmuszone do zmiany swoich nazw? A może Audi po prostu zachowuje się jak samiec alfa na swoim terenie?
Autor: Ala
Zdjęcia: nio
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane