Subway, popularna sieć kanapek, ogłosiła plany budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych w wybranych lokalizacjach sieci. Stacje, nazwane „Charging Oasis Parks”, będą częścią partnerstwa z firmą GenZ EV Charging Solutions. Jest to nowy trend, który powoli staje się coraz bardziej popularny. Firmy zajmujące się handlem detalicznym odkryły, że wraz ze wzrostem zapotrzebowania na infrastrukturę do ładowania pojazdów, mogą przyciągać klientów do swoich firm, instalując ładowarki EV w swoich obiektach. Starbucks czyni to już w wybranych lokalizacjach sieci w zachodnich Stanach Zjednoczonych, a teraz Subway planuje zrobić to samo. Tego typu plany ma również Tesla, która rozważa poszerzenie stacji Supercharger o własną markę restauracji.
Subway nie ujawnił, ile ładowarek zainstaluje, ani które restauracje otrzymają infrastrukturę w pierwszej kolejności. Wiadomo tylko, że sieć kanapkowa rozpocznie instalację ładowarek EV w istniejących lokalizacjach jeszcze w tym roku, a w drugiej kolejności rozpocznie budowę parków Oasis.
„Nieustannie badamy nowe sposoby wprowadzania innowacji i przekraczania oczekiwań naszych gości w zakresie wysokiej jakości i wygody. Nasze partnerstwo z GenZ EV Solutions to zwycięstwo dla naszych gości, naszych franczyzobiorców i naszej planety, ponieważ tworzymy dedykowaną przestrzeń dla kierowców, aby mogli ładować swoje pojazdy, delektując się ulubioną kanapką Subway” — powiedział Mike Kappitt, dyrektor ds. operacyjnych i analitycznych Subway.
Co ciekawe, w przeciwieństwie do innych firm, umieszczających ładowarki EV w swoich lokalizacjach, Subway planuje poszerzyć swoje Charging Oasis Parks o wiele dodatkowych udogodnień, takich jak: place zabaw, otwarte tereny zielone, Wi-Fi, stoły piknikowe i oczywiście restauracje Subway. Wydaje się, że jest to szczególnie atrakcyjna informacja dla rodziców, podróżujących z dziećmi.
Problemu braku infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Północnej nie da się rozwiązać z dnia na dzień. Jednak z pomocą firm takich jak Subway, problem może zostać rozwiązany szybciej, niż oczekiwano. Miejmy nadzieję, że większa liczba dostępnych ładowarek EV zachęci konsumentów do zakupu pojazdów elektrycznych w nadchodzących miesiącach i latach. A kto wie, być może podobne rozwiązania pojawią się z czasem również w Polsce!