VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV

VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV
25.02.2023 12:53
Volkswagen coraz szerzej korzysta z materiałów pochodzących z recyklingu. Wnętrze najnowszego elektrycznego busa ID.Buzz składa się z dużej ilości materiałów pochodzących z recyklingu, które teraz będą stopniowo wprowadzane w modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.7.
Wiele elementów wnętrza ID.Buzza jest wykonanych z przetworzonego plastiku oceanicznego czy butelek PET o pojemności 500 ml.
- Zewnętrzny materiał pokrowca siedzenia ID.Buzza jest wykonany z włókien, które składają się w 10% z zebranych odpadów morskich i w 90% z przetworzonej przędzy PES — wytrzymałej syntetycznej przędzy wykonanej z poliestru. VW twierdzi, że taki materiał pozwala zmniejszyć emisję o 32% w porównaniu z konwencjonalnymi materiałami wykorzystywanymi do produkcji poszyć.
- Same pokrowce na siedzenia ArtVelours Eco wykonano z mieszanki materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu, w tym poliestru z recyklingu, naturalnego lateksu i juty. Udział recyklingu to aż 71%.
- Podsufitka i wykładzina podłogowa Buzza są wykonane w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu, a warstwa izolacyjna dywanu zawiera również tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Inne elementy, takie jak okładziny podwozia i okładziny nadkoli, również zawierają tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Zmiany dotknęły nie tylko materiałów miękkich. Drzwi Buzza, deska rozdzielcza i elementy kierownicy nie są już chromowane, ponieważ jest to szkodliwe dla środowiska. Produkcja chromu wykorzystuje toksyczne chemikalia, które mogą być szkodliwe dla zdrowia ludzi i środowiska. Nakładanie warstwy chromu wymaga użycia kwasów, rozpuszczalników i innych niebezpiecznych chemikaliów. VW zastąpił chrom Buzza płynną farbą o chromowanym wyglądzie, która ma spoiwo pochodzenia biologicznego.
Jak widać niemiecki producent stara się maksymalnie wykorzystywać materiały wtórne, tam gdzie dziś pozwala nam na to technologia. Oczywiście wiele zabiegów stosowanych jest głównie z uwagi na dobry PR i cięcie kosztów, ale jeśli korzysta też na tym środowisko, to trzeba tylko się cieszyć z wdrażania takich rozwiązań.
Autor: motoevo
Zdjęcia: Volkswagen
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!

MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!

Marka MG, należąca do chińskiego koncernu SAIC, konsekwentnie rozwija swoją ofertę pojazdów elektrycznych. Do dobrze znanych modeli MG4 i sportowego Cyberstera już wkrótce dołączy nowy SUV – CyberX, stworzony z myślą o młodszych użytkownikach i naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Zobacz więcej >>
XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami

XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami

To już oficjalne – XPeng, chiński producent nowoczesnych samochodów elektrycznych, rozpoczął działalność w Polsce. Na start oferuje trzy modele: sportowego sedana P7, średniej wielkości SUV-a G6 oraz flagowego SUV-a klasy D – G9. Zobacz więcej >>
Tesla z najgorszym wynikiem od trzech lat. Czy firma Elona Muska traci przewagę?

Tesla z najgorszym wynikiem od trzech lat. Czy firma Elona Muska traci przewagę?

Jak co roku, 2 kwietnia Tesla opublikowała dane dotyczące sprzedaży za pierwszy kwartał. Niestety, nie są one optymistyczne – to najgorszy wynik od trzech lat. 🚗 336 681 – tyle aut dostarczyła Tesla w Q1 2025. Zobacz więcej >>
Nowa wizja ElectroMobility Poland – więcej niż Izera

Nowa wizja ElectroMobility Poland – więcej niż Izera

lectroMobility Poland ogłosiło nową fazę rozwoju, redefiniując dotychczasowy projekt polskiego samochodu elektrycznego marki Izera. W miejsce jednego modelu pojazdu pojawia się ambitna koncepcja hubu produkcyjno-rozwojowego, który ma nie tylko tworzyć auta, ale też napędzać transformację technologiczną i przemysłową w Polsce. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane