VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV

VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV
25.02.2023 12:53
Volkswagen coraz szerzej korzysta z materiałów pochodzących z recyklingu. Wnętrze najnowszego elektrycznego busa ID.Buzz składa się z dużej ilości materiałów pochodzących z recyklingu, które teraz będą stopniowo wprowadzane w modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.7.
Wiele elementów wnętrza ID.Buzza jest wykonanych z przetworzonego plastiku oceanicznego czy butelek PET o pojemności 500 ml.
- Zewnętrzny materiał pokrowca siedzenia ID.Buzza jest wykonany z włókien, które składają się w 10% z zebranych odpadów morskich i w 90% z przetworzonej przędzy PES — wytrzymałej syntetycznej przędzy wykonanej z poliestru. VW twierdzi, że taki materiał pozwala zmniejszyć emisję o 32% w porównaniu z konwencjonalnymi materiałami wykorzystywanymi do produkcji poszyć.
- Same pokrowce na siedzenia ArtVelours Eco wykonano z mieszanki materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu, w tym poliestru z recyklingu, naturalnego lateksu i juty. Udział recyklingu to aż 71%.
- Podsufitka i wykładzina podłogowa Buzza są wykonane w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu, a warstwa izolacyjna dywanu zawiera również tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Inne elementy, takie jak okładziny podwozia i okładziny nadkoli, również zawierają tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Zmiany dotknęły nie tylko materiałów miękkich. Drzwi Buzza, deska rozdzielcza i elementy kierownicy nie są już chromowane, ponieważ jest to szkodliwe dla środowiska. Produkcja chromu wykorzystuje toksyczne chemikalia, które mogą być szkodliwe dla zdrowia ludzi i środowiska. Nakładanie warstwy chromu wymaga użycia kwasów, rozpuszczalników i innych niebezpiecznych chemikaliów. VW zastąpił chrom Buzza płynną farbą o chromowanym wyglądzie, która ma spoiwo pochodzenia biologicznego.
Jak widać niemiecki producent stara się maksymalnie wykorzystywać materiały wtórne, tam gdzie dziś pozwala nam na to technologia. Oczywiście wiele zabiegów stosowanych jest głównie z uwagi na dobry PR i cięcie kosztów, ale jeśli korzysta też na tym środowisko, to trzeba tylko się cieszyć z wdrażania takich rozwiązań.
Autor: motoevo
Zdjęcia: Volkswagen
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane