VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV

VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV
25.02.2023 12:53
Volkswagen coraz szerzej korzysta z materiałów pochodzących z recyklingu. Wnętrze najnowszego elektrycznego busa ID.Buzz składa się z dużej ilości materiałów pochodzących z recyklingu, które teraz będą stopniowo wprowadzane w modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.7.
Wiele elementów wnętrza ID.Buzza jest wykonanych z przetworzonego plastiku oceanicznego czy butelek PET o pojemności 500 ml.
- Zewnętrzny materiał pokrowca siedzenia ID.Buzza jest wykonany z włókien, które składają się w 10% z zebranych odpadów morskich i w 90% z przetworzonej przędzy PES — wytrzymałej syntetycznej przędzy wykonanej z poliestru. VW twierdzi, że taki materiał pozwala zmniejszyć emisję o 32% w porównaniu z konwencjonalnymi materiałami wykorzystywanymi do produkcji poszyć.
- Same pokrowce na siedzenia ArtVelours Eco wykonano z mieszanki materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu, w tym poliestru z recyklingu, naturalnego lateksu i juty. Udział recyklingu to aż 71%.
- Podsufitka i wykładzina podłogowa Buzza są wykonane w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu, a warstwa izolacyjna dywanu zawiera również tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Inne elementy, takie jak okładziny podwozia i okładziny nadkoli, również zawierają tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Zmiany dotknęły nie tylko materiałów miękkich. Drzwi Buzza, deska rozdzielcza i elementy kierownicy nie są już chromowane, ponieważ jest to szkodliwe dla środowiska. Produkcja chromu wykorzystuje toksyczne chemikalia, które mogą być szkodliwe dla zdrowia ludzi i środowiska. Nakładanie warstwy chromu wymaga użycia kwasów, rozpuszczalników i innych niebezpiecznych chemikaliów. VW zastąpił chrom Buzza płynną farbą o chromowanym wyglądzie, która ma spoiwo pochodzenia biologicznego.
Jak widać niemiecki producent stara się maksymalnie wykorzystywać materiały wtórne, tam gdzie dziś pozwala nam na to technologia. Oczywiście wiele zabiegów stosowanych jest głównie z uwagi na dobry PR i cięcie kosztów, ale jeśli korzysta też na tym środowisko, to trzeba tylko się cieszyć z wdrażania takich rozwiązań.
Autor: motoevo
Zdjęcia: Volkswagen
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Badanie przeprowadzone przez Chargemap wiosną 2025 roku wśród prawie dwudziestu tysięcy kierowców aut elektrycznych z dziewięciu krajów Europy jasno pokazuje, że podstawą elektromobilności pozostaje ładowanie w domu. Aż 81 procent badanych wskazało garaż lub podjazd jako główne miejsce uzupełniania energii. Zobacz więcej >>
Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Chińska marka Arcfox, należąca do koncernu BAIC, prezentuje model T1, czyli kompaktowy samochód elektryczny, który swoją ceną może zrewolucjonizować rynek. W Chinach jego podstawowa wersja kosztuje równowartość 7,5 tys. Zobacz więcej >>
🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Lipiec 2025 – powrót opłaty mocowej i droższa energia mimo chłodu

Lipiec 2025 – powrót opłaty mocowej i droższa energia mimo chłodu

Lipiec 2025 przyniósł istotne zmiany na rynku energii. Po miesiącach rekordowych oszczędności nadszedł czas na korektę – wraz z powrotem opłaty mocowej i chłodniejszą pogodą rachunki za prąd wyraźnie wzrosły. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane