VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV

VW użyje materiałów z recyklingu do produkcji EV
25.02.2023 12:53
Volkswagen coraz szerzej korzysta z materiałów pochodzących z recyklingu. Wnętrze najnowszego elektrycznego busa ID.Buzz składa się z dużej ilości materiałów pochodzących z recyklingu, które teraz będą stopniowo wprowadzane w modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.7.
Wiele elementów wnętrza ID.Buzza jest wykonanych z przetworzonego plastiku oceanicznego czy butelek PET o pojemności 500 ml.
- Zewnętrzny materiał pokrowca siedzenia ID.Buzza jest wykonany z włókien, które składają się w 10% z zebranych odpadów morskich i w 90% z przetworzonej przędzy PES — wytrzymałej syntetycznej przędzy wykonanej z poliestru. VW twierdzi, że taki materiał pozwala zmniejszyć emisję o 32% w porównaniu z konwencjonalnymi materiałami wykorzystywanymi do produkcji poszyć.
- Same pokrowce na siedzenia ArtVelours Eco wykonano z mieszanki materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu, w tym poliestru z recyklingu, naturalnego lateksu i juty. Udział recyklingu to aż 71%.
- Podsufitka i wykładzina podłogowa Buzza są wykonane w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu, a warstwa izolacyjna dywanu zawiera również tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Inne elementy, takie jak okładziny podwozia i okładziny nadkoli, również zawierają tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.
Zmiany dotknęły nie tylko materiałów miękkich. Drzwi Buzza, deska rozdzielcza i elementy kierownicy nie są już chromowane, ponieważ jest to szkodliwe dla środowiska. Produkcja chromu wykorzystuje toksyczne chemikalia, które mogą być szkodliwe dla zdrowia ludzi i środowiska. Nakładanie warstwy chromu wymaga użycia kwasów, rozpuszczalników i innych niebezpiecznych chemikaliów. VW zastąpił chrom Buzza płynną farbą o chromowanym wyglądzie, która ma spoiwo pochodzenia biologicznego.
Jak widać niemiecki producent stara się maksymalnie wykorzystywać materiały wtórne, tam gdzie dziś pozwala nam na to technologia. Oczywiście wiele zabiegów stosowanych jest głównie z uwagi na dobry PR i cięcie kosztów, ale jeśli korzysta też na tym środowisko, to trzeba tylko się cieszyć z wdrażania takich rozwiązań.
Autor: motoevo
Zdjęcia: Volkswagen
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane