Tesla VS Mustang. Który samochód jest bezpieczniejszy?

Tesla VS Mustang. Który samochód jest bezpieczniejszy?
14.03.2023 20:00
Tesla i Ford EV jako jedne z niewielu SUV-ów wypadły pozytywnie w nowym teście zderzeniowym IIHS.
Mustang Mach-E i Model Y uzyskały w nowym teście ocenę "dobrą", podczas gdy prawie połowa testowanych SUV-ów średniej wielkości uzyskała ocenę "słabą". Według Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), ochrona pasażerów z tyłu w większości średniej wielkości SUV-ów jest niewystarczająca. Podczas gdy pojazdy te mogą oferować doskonałą ochronę dla kierowcy, nie dotyczy to osób siedzących na tylnym siedzeniu. Ford Mustang Mach-E i Tesla Model Y należą jednak do krótkiej listy wyjątków.
IIHS aktualizuje swoje testy zderzeniowe i wymagania, a także okresowo dodaje nowe testy. Organizacja właśnie niedawno przetestowała kilka średniej wielkości SUV-ów i podzieliła się szczegółami i wynikami w powyższym wideo. Prezes IIHS David Harkey wyjaśnia:
początek cytatu
Wszystkie te pojazdy zapewniają doskonałą ochronę kierowcy, ale tylko garstka obejmuje ten stopień bezpieczeństwa na tylnym siedzeniu.
koniec cytatu
Test zderzeniowy jest zaktualizowanym testem zderzenia czołowego IIHS. W ramach aktualizacji dodano manekina do testów zderzeniowych za fotelem kierowcy, aby sprawdzić, jak dobrze chroniony jest pasażer siedzący w drugim rzędzie podczas oceny zderzenia czołowego.
Tylko cztery z trzynastu testowanych SUV-ów średniej wielkości były w stanie uzyskać najwyższą ocenę od IIHS. Oprócz Modelu Y i Mustanga Mach-E, Ford Explorer i Subaru Ascent również otrzymały najwyższą ocenę "dobrą" w nowym teście. Tymczasem trzy SUV-y zdobyły drugą najniższą ocenę "Marginalną", a sześć otrzymało ocenę "Słabą". IIHS Senior Research Engineer Marcy Edwards powiedział:
początek cytatu
Wyzerowanie słabych punktów w zakresie bezpieczeństwa tylnych siedzeń to okazja do osiągnięcia dużych korzyści w krótkim czasie, ponieważ rozwiązania, które już sprawdziły się z przodu, można z powodzeniem dostosować do tyłu. Cztery dobre oceny w tej rundzie testów pokazują, że niektórzy producenci samochodów już to robią.
koniec cytatu
Warto również zauważyć, że Mustang Mach-E był jedynym testowanym SUV-em, który zdobył najwyższe oceny we wszystkich 11 kategoriach nowego testu. Tymczasem Model Y uzyskał najwyższą ocenę w 10 z 11 kategorii. Tesla uzyskała drugą najlepszą ocenę "Akceptowalny" w kategorii "tylne zabezpieczenia pasażera i kinetyka", ponieważ "głowa tylnego manekina zbliżyła się do oparcia przedniego fotela, co zwiększa ryzyko obrażeń".
Mustang Mach-E z 2023 roku został uznany przez IIHS za Top Safety Pick z 2022 roku. Zdobył najwyższą ocenę w każdej kategorii, poza "Pasy bezpieczeństwa i urządzenia przytrzymujące dla dzieci", w której uzyskał drugą najlepszą ocenę "Acceptable". Jednak "Marginalne" reflektory w niektórych wersjach wyposażenia uniemożliwiły mu zdobycie pożądanego oznaczenia Top Safety Pick+.
Tesla Model Y z 2023 roku została oznaczona przez IIHS jako 2023 Top Safety Pick+. Uzyskał taką samą ocenę "Akceptowalny" jak Mach-E za pasy bezpieczeństwa i foteliki dziecięce, ale wszystkie wersje mają reflektory, które są albo uznane za dobre lub akceptowalne.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane