Podstawowy model Tesli Model 3 Standard Range Plus, z napędem na tylne koła i pakietem baterii o pojemności około 60 kilowatogodzin, na specjalnie przygotowanym torze został poddany testowi manewrów wymijających (aka test łosia) przez Teknikens Värld. Nie było jednak problemu z ukończeniem testu przy prędkości początkowej 72 km/h. Poziom przyczepności i równowaga zostały uznane za dobre.
Samochód, który widzimy a filmie, ma masę 1830 kg i był w pełni załadowany do swojego limitu 2139 kg. To ciężki pojazd - znacznie powyżej wagi przeciętnego samochodu kompaktowego z silnikiem spalinowym, a to wszystko przez akumulator.
Przy wyższej prędkości początkowej 76 km/h Tesla Model 3 Standard Range Plus również była w stanie ukończyć test bez uderzenia w żadną przeszkodę.
Teknikens Värld donosi:
Balans i kontrola nad autem są bardzo dobre, a przede wszystkim samochód i jego system ESC rozumieją, że Model 3 musi stracić trochę przyczepności tylnej osi, aby poradzić sobie z manewrem. System ESC działa bardzo dobrze, efekt jest taki, że samochód podąża ścieżką wyznaczoną przez kierowcę.
Nie ma informacji, czy samochód był testowany przy jeszcze wyższych prędkościach, ale 76 km/h jest uznawane za wynik powyżej średniej.
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>