Podstawowy model Tesli Model 3 Standard Range Plus, z napędem na tylne koła i pakietem baterii o pojemności około 60 kilowatogodzin, na specjalnie przygotowanym torze został poddany testowi manewrów wymijających (aka test łosia) przez Teknikens Värld. Nie było jednak problemu z ukończeniem testu przy prędkości początkowej 72 km/h. Poziom przyczepności i równowaga zostały uznane za dobre.
Samochód, który widzimy a filmie, ma masę 1830 kg i był w pełni załadowany do swojego limitu 2139 kg. To ciężki pojazd - znacznie powyżej wagi przeciętnego samochodu kompaktowego z silnikiem spalinowym, a to wszystko przez akumulator.
Przy wyższej prędkości początkowej 76 km/h Tesla Model 3 Standard Range Plus również była w stanie ukończyć test bez uderzenia w żadną przeszkodę.
Teknikens Värld donosi:
Balans i kontrola nad autem są bardzo dobre, a przede wszystkim samochód i jego system ESC rozumieją, że Model 3 musi stracić trochę przyczepności tylnej osi, aby poradzić sobie z manewrem. System ESC działa bardzo dobrze, efekt jest taki, że samochód podąża ścieżką wyznaczoną przez kierowcę.
Nie ma informacji, czy samochód był testowany przy jeszcze wyższych prędkościach, ale 76 km/h jest uznawane za wynik powyżej średniej.
XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>