Hyundai ujawnił we wtorek, że opracował robota do ładowania EV, który automatycznie podłącza EV do prądu za pomocą algorytmu AI opartego o kamerę 3D. Grupa Hyundai Motor, w tym marki Kia i Genesis, stała się trzecim największym producentem samochodów na świecie, przewyższając GM, Nissan i Stellantis w rocznym wolumenie w 2022 roku. Ale nie stało się to przypadkiem.
Sukces IONIQ 5 zaskoczył nawet jego czołowych liderów, przyciągając nabywców premium z innych marek. Jak wyjaśnia Michael Cole, prezes i dyrektor generalny Hyundai Europe, "po sukcesie IONIQ 5 firma jest bardziej skłonna do podejmowania odważniejszego ryzyka". Hyundai przeniósł unikalny design do elektrycznego sedana IONIQ 6, który został wypuszczony w lipcu ubiegłego roku jako jeden z najbardziej wydajnych i aerodynamicznych EV, jakie trafiły na rynek.
IONIQ 5 i IONIQ 6 w ubiegłym roku sprzedały się w ponad 100000 sztuk egzemplarzy na całym świecie. Teraz Hyundai planuje odskoczyć konkurencji dzięki kolejnemu śmiałemu pomysłowi - robotowi do ładowania EV.
Robot ładujący EV firmy Hyundai ładuje IONIQ 6
Hyundai Motor Group ujawnił we wtorek swoją najnowszą innowację - automatycznego robota ładującego (ACR) dla pojazdów elektrycznych. ACR to jednoręki robot, który wykorzystuje algorytm AI oparty o kamerę 3D, potrafiący w pełni automatycznie podłączyć wtyczkę do portu ładowania auta elektrycznego.
Zobacz automatyczne podłączenie do ładowania IONIQ 6 w poniższym filmie:
Film rozpoczyna się od automatycznego parkowania IONIQ 6 za pomocą Remote Smart Parking Assist (RSPA), a sterowanie pokrywą ładowania bezprzewodowego otwiera się samoczynnie. Następnie robot przystępuje do pracy. Za pomocą funkcji rozpoznawania portów ładowania wykrywa gdzie należy podłączyć wtyczkę. Po zakończeniu ładowania robot wyciąga wtyczkę z gniazda, wracając do pozycji pionowej i jednocześnie zamykając port ładowania samochodu.
Laboratorium robotyki firmy wzięło pod uwagę wiele zmiennych dla ACR, w tym miejsce parkowania samochodu, pogodę, potencjalne przeszkody i wagę kabla ładującego, aby uzyskać jak najlepsze wrażenia. W rezultacie robot może działać we wszystkich środowiskach z klasą wodoodporności i pyłoszczelności IP65, a nawet może wykryć ewentualne wypadki. Nowo wydany ACR firmy Hyundai będzie można zobaczyć na targach 2023 Seoul Mobility Show od 31 marca do 9 kwietnia.
Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Jeszcze kilka lat temu naprawa samochodu elektrycznego po wypadku oznaczała dla właściciela i ubezpieczyciela znacznie wyższe wydatki niż w przypadku aut spalinowych. Najnowszy raport Generalnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV) pokazuje jednak, że sytuacja stopniowo się poprawia. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>