Hyundai ujawnił we wtorek, że opracował robota do ładowania EV, który automatycznie podłącza EV do prądu za pomocą algorytmu AI opartego o kamerę 3D. Grupa Hyundai Motor, w tym marki Kia i Genesis, stała się trzecim największym producentem samochodów na świecie, przewyższając GM, Nissan i Stellantis w rocznym wolumenie w 2022 roku. Ale nie stało się to przypadkiem.
Sukces IONIQ 5 zaskoczył nawet jego czołowych liderów, przyciągając nabywców premium z innych marek. Jak wyjaśnia Michael Cole, prezes i dyrektor generalny Hyundai Europe, "po sukcesie IONIQ 5 firma jest bardziej skłonna do podejmowania odważniejszego ryzyka". Hyundai przeniósł unikalny design do elektrycznego sedana IONIQ 6, który został wypuszczony w lipcu ubiegłego roku jako jeden z najbardziej wydajnych i aerodynamicznych EV, jakie trafiły na rynek.
IONIQ 5 i IONIQ 6 w ubiegłym roku sprzedały się w ponad 100000 sztuk egzemplarzy na całym świecie. Teraz Hyundai planuje odskoczyć konkurencji dzięki kolejnemu śmiałemu pomysłowi - robotowi do ładowania EV.
Robot ładujący EV firmy Hyundai ładuje IONIQ 6
Hyundai Motor Group ujawnił we wtorek swoją najnowszą innowację - automatycznego robota ładującego (ACR) dla pojazdów elektrycznych. ACR to jednoręki robot, który wykorzystuje algorytm AI oparty o kamerę 3D, potrafiący w pełni automatycznie podłączyć wtyczkę do portu ładowania auta elektrycznego.
Zobacz automatyczne podłączenie do ładowania IONIQ 6 w poniższym filmie:
Film rozpoczyna się od automatycznego parkowania IONIQ 6 za pomocą Remote Smart Parking Assist (RSPA), a sterowanie pokrywą ładowania bezprzewodowego otwiera się samoczynnie. Następnie robot przystępuje do pracy. Za pomocą funkcji rozpoznawania portów ładowania wykrywa gdzie należy podłączyć wtyczkę. Po zakończeniu ładowania robot wyciąga wtyczkę z gniazda, wracając do pozycji pionowej i jednocześnie zamykając port ładowania samochodu.
Laboratorium robotyki firmy wzięło pod uwagę wiele zmiennych dla ACR, w tym miejsce parkowania samochodu, pogodę, potencjalne przeszkody i wagę kabla ładującego, aby uzyskać jak najlepsze wrażenia. W rezultacie robot może działać we wszystkich środowiskach z klasą wodoodporności i pyłoszczelności IP65, a nawet może wykryć ewentualne wypadki. Nowo wydany ACR firmy Hyundai będzie można zobaczyć na targach 2023 Seoul Mobility Show od 31 marca do 9 kwietnia.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>