Hyundai ujawnił we wtorek, że opracował robota do ładowania EV, który automatycznie podłącza EV do prądu za pomocą algorytmu AI opartego o kamerę 3D. Grupa Hyundai Motor, w tym marki Kia i Genesis, stała się trzecim największym producentem samochodów na świecie, przewyższając GM, Nissan i Stellantis w rocznym wolumenie w 2022 roku. Ale nie stało się to przypadkiem.
Sukces IONIQ 5 zaskoczył nawet jego czołowych liderów, przyciągając nabywców premium z innych marek. Jak wyjaśnia Michael Cole, prezes i dyrektor generalny Hyundai Europe, "po sukcesie IONIQ 5 firma jest bardziej skłonna do podejmowania odważniejszego ryzyka". Hyundai przeniósł unikalny design do elektrycznego sedana IONIQ 6, który został wypuszczony w lipcu ubiegłego roku jako jeden z najbardziej wydajnych i aerodynamicznych EV, jakie trafiły na rynek.
IONIQ 5 i IONIQ 6 w ubiegłym roku sprzedały się w ponad 100000 sztuk egzemplarzy na całym świecie. Teraz Hyundai planuje odskoczyć konkurencji dzięki kolejnemu śmiałemu pomysłowi - robotowi do ładowania EV.
Robot ładujący EV firmy Hyundai ładuje IONIQ 6
Hyundai Motor Group ujawnił we wtorek swoją najnowszą innowację - automatycznego robota ładującego (ACR) dla pojazdów elektrycznych. ACR to jednoręki robot, który wykorzystuje algorytm AI oparty o kamerę 3D, potrafiący w pełni automatycznie podłączyć wtyczkę do portu ładowania auta elektrycznego.
Zobacz automatyczne podłączenie do ładowania IONIQ 6 w poniższym filmie:
Film rozpoczyna się od automatycznego parkowania IONIQ 6 za pomocą Remote Smart Parking Assist (RSPA), a sterowanie pokrywą ładowania bezprzewodowego otwiera się samoczynnie. Następnie robot przystępuje do pracy. Za pomocą funkcji rozpoznawania portów ładowania wykrywa gdzie należy podłączyć wtyczkę. Po zakończeniu ładowania robot wyciąga wtyczkę z gniazda, wracając do pozycji pionowej i jednocześnie zamykając port ładowania samochodu.
Laboratorium robotyki firmy wzięło pod uwagę wiele zmiennych dla ACR, w tym miejsce parkowania samochodu, pogodę, potencjalne przeszkody i wagę kabla ładującego, aby uzyskać jak najlepsze wrażenia. W rezultacie robot może działać we wszystkich środowiskach z klasą wodoodporności i pyłoszczelności IP65, a nawet może wykryć ewentualne wypadki. Nowo wydany ACR firmy Hyundai będzie można zobaczyć na targach 2023 Seoul Mobility Show od 31 marca do 9 kwietnia.
🔋 Gwarancje pod lupą
Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>