Hyundai IONIQ 5 przyciąga klientów premium!

Hyundai IONIQ 5 przyciąga klientów premium!
20.03.2023 20:34
Elegancki design elektrycznego SUV-a Hyundai IONIQ 5 oraz zaawansowane funkcje przyciągają nową grupę nabywców, którzy zazwyczaj trzymaliby się marki premium. Sukces zaskoczył nawet liderów firmy, jak Michael'a Cole'a, prezesa i dyrektora generalnego Hyundai Europe, który twierdzi, że "lojalność wobec marki nie wydaje się być tak silna w przypadku EV." Po tym jak IONIQ 5 oficjalnie zadebiutował w 2021 roku, Hyundai nie zdawał sobie sprawy, że ma na rękach perełkę, która odmieni cały wizerunek marki firmy.
Chociaż Hyundai początkowo był znany jako "tania" marka samochodowa, południowokoreański producent samochodów przekształcił się w erze EV dzięki wysokiej jakości projektom wewnętrznym i zewnętrznym, najnowocześniejszej technologii i skupieniu się na innowacji.
W ten sposób Hyundai (w tym marki Kia i Genesis) stał się trzecim największym producentem samochodów, przewyższając GM, Nissana i Stellantis w rocznej produkcji w 2022 roku.
Hyundai przyjął "radykalnie nowe podejście" do swojego pierwszego dedykowanego pojazdu elektrycznego, IONIQ 5. Producent twierdzi, że IONIQ 5 został zaprojektowany i zbudowany w oparciu o progresywne podejście, które rozpoczęło się od spojrzenia w przeszłość, w szczególności na swój pierwszy unikalny pojazd, Hyundai Pony.
Jednak tym, co naprawdę ożywia IONIQ 5 jest elektryczna platforma modułowa Hyundai Globular Modular Platform (E-GMP), własna dedykowana architektura EV, charakteryzująca się zasięgiem do 500 km, ultraszybkim ładowaniem w 18 minut, możliwością ładowania z pojazdu do pojazdu (V2L) i nie tylko.
Elegancki, odważny design i funkcjonalność przyciągają nową grupę użytkowników, która zaskakuje nawet liderów firmy Hyundai.
Chociaż cena tego elektrycznego SUV-a jest wyższa od typowej dla Hyundaia, to jest ona mniej więcej zgodna z konkurencją, zaczynając od 41500 dolarów, a sprzedaż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Kontynuacją IONIQ 5 był elektryczny sedan IONIQ 6, który został oficjalnie zaprezentowany w lipcu ubiegłego roku, zyskując uwagę jako jeden z najbardziej aeordynamicznych i energooszczędnych EV na rynku i plasując się wraz z Lucid Air wśród dwóch najlepszych modeli na liście top 10 Fueleconomy.gov w 2023 roku. Sprzedaż IONIQ 5 i IONIQ 6 osiągnęła w ubiegłym roku ponad 100000 sztuk, ponieważ marka przyspieszyła przejście na zeroemisyjne pojazdy elektryczne. Hyundai planuje w przyszłym roku wypuścić większego SUV-a IONIQ 7. Chociaż Hyundai przyciąga nabywców premium, marka nie planuje całkowitej zmiany swojego wizerunku. Zamiast tego firma wierzy, że może dotrzeć do zupełnie nowej bazy klientów dzięki swoim EV. Nie jest zaskoczeniem, że Hyundai IONIQ 5 zdobywa nabywców klasy premium. Nowoczesny wygląd i funkcjonalność wystarczą, by każdy się przekonał.
Jednak Hyundai nie jest jedyną marką, której pojazdy elektryczne zdobywają nowe grupy nabywców. Tesla przetarła własną ścieżkę, a jej dwa modele znajdują się obecnie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów na świecie.
To samo dzieje się w Chinach. Nowe firmy z odważnymi projektami i zaawansowanymi funkcjami zdobywają klientów i kradną udziały markom premium.
Faktem jest, że pojazdy elektryczne dają więcej radości z jazdy, a nabywcy będą szukać najlepszej opcji na rynku, niezależnie od marki.
Autor: Karolina
Zdjęcia: hyundaiusa
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane