Elegancki design elektrycznego SUV-a Hyundai IONIQ 5 oraz zaawansowane funkcje przyciągają nową grupę nabywców, którzy zazwyczaj trzymaliby się marki premium. Sukces zaskoczył nawet liderów firmy, jak Michael'a Cole'a, prezesa i dyrektora generalnego Hyundai Europe, który twierdzi, że "lojalność wobec marki nie wydaje się być tak silna w przypadku EV." Po tym jak IONIQ 5 oficjalnie zadebiutował w 2021 roku, Hyundai nie zdawał sobie sprawy, że ma na rękach perełkę, która odmieni cały wizerunek marki firmy.
Chociaż Hyundai początkowo był znany jako "tania" marka samochodowa, południowokoreański producent samochodów przekształcił się w erze EV dzięki wysokiej jakości projektom wewnętrznym i zewnętrznym, najnowocześniejszej technologii i skupieniu się na innowacji.
W ten sposób Hyundai (w tym marki Kia i Genesis) stał się trzecim największym producentem samochodów, przewyższając GM, Nissana i Stellantis w rocznej produkcji w 2022 roku.
Hyundai przyjął "radykalnie nowe podejście" do swojego pierwszego dedykowanego pojazdu elektrycznego, IONIQ 5. Producent twierdzi, że IONIQ 5 został zaprojektowany i zbudowany w oparciu o progresywne podejście, które rozpoczęło się od spojrzenia w przeszłość, w szczególności na swój pierwszy unikalny pojazd, Hyundai Pony.
Jednak tym, co naprawdę ożywia IONIQ 5 jest elektryczna platforma modułowa Hyundai Globular Modular Platform (E-GMP), własna dedykowana architektura EV, charakteryzująca się zasięgiem do 500 km, ultraszybkim ładowaniem w 18 minut, możliwością ładowania z pojazdu do pojazdu (V2L) i nie tylko.
Elegancki, odważny design i funkcjonalność przyciągają nową grupę użytkowników, która zaskakuje nawet liderów firmy Hyundai.
Chociaż cena tego elektrycznego SUV-a jest wyższa od typowej dla Hyundaia, to jest ona mniej więcej zgodna z konkurencją, zaczynając od 41500 dolarów, a sprzedaż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Kontynuacją IONIQ 5 był elektryczny sedan IONIQ 6, który został oficjalnie zaprezentowany w lipcu ubiegłego roku, zyskując uwagę jako jeden z najbardziej aeordynamicznych i energooszczędnych EV na rynku i plasując się wraz z Lucid Air wśród dwóch najlepszych modeli na liście top 10 Fueleconomy.gov w 2023 roku. Sprzedaż IONIQ 5 i IONIQ 6 osiągnęła w ubiegłym roku ponad 100000 sztuk, ponieważ marka przyspieszyła przejście na zeroemisyjne pojazdy elektryczne. Hyundai planuje w przyszłym roku wypuścić większego SUV-a IONIQ 7. Chociaż Hyundai przyciąga nabywców premium, marka nie planuje całkowitej zmiany swojego wizerunku. Zamiast tego firma wierzy, że może dotrzeć do zupełnie nowej bazy klientów dzięki swoim EV. Nie jest zaskoczeniem, że Hyundai IONIQ 5 zdobywa nabywców klasy premium. Nowoczesny wygląd i funkcjonalność wystarczą, by każdy się przekonał.
Jednak Hyundai nie jest jedyną marką, której pojazdy elektryczne zdobywają nowe grupy nabywców. Tesla przetarła własną ścieżkę, a jej dwa modele znajdują się obecnie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów na świecie.
To samo dzieje się w Chinach. Nowe firmy z odważnymi projektami i zaawansowanymi funkcjami zdobywają klientów i kradną udziały markom premium.
Faktem jest, że pojazdy elektryczne dają więcej radości z jazdy, a nabywcy będą szukać najlepszej opcji na rynku, niezależnie od marki.