Hyundai IONIQ 5 przyciąga klientów premium!

Hyundai IONIQ 5 przyciąga klientów premium!
20.03.2023 20:34
Elegancki design elektrycznego SUV-a Hyundai IONIQ 5 oraz zaawansowane funkcje przyciągają nową grupę nabywców, którzy zazwyczaj trzymaliby się marki premium. Sukces zaskoczył nawet liderów firmy, jak Michael'a Cole'a, prezesa i dyrektora generalnego Hyundai Europe, który twierdzi, że "lojalność wobec marki nie wydaje się być tak silna w przypadku EV." Po tym jak IONIQ 5 oficjalnie zadebiutował w 2021 roku, Hyundai nie zdawał sobie sprawy, że ma na rękach perełkę, która odmieni cały wizerunek marki firmy.
Chociaż Hyundai początkowo był znany jako "tania" marka samochodowa, południowokoreański producent samochodów przekształcił się w erze EV dzięki wysokiej jakości projektom wewnętrznym i zewnętrznym, najnowocześniejszej technologii i skupieniu się na innowacji.
W ten sposób Hyundai (w tym marki Kia i Genesis) stał się trzecim największym producentem samochodów, przewyższając GM, Nissana i Stellantis w rocznej produkcji w 2022 roku.
Hyundai przyjął "radykalnie nowe podejście" do swojego pierwszego dedykowanego pojazdu elektrycznego, IONIQ 5. Producent twierdzi, że IONIQ 5 został zaprojektowany i zbudowany w oparciu o progresywne podejście, które rozpoczęło się od spojrzenia w przeszłość, w szczególności na swój pierwszy unikalny pojazd, Hyundai Pony.
Jednak tym, co naprawdę ożywia IONIQ 5 jest elektryczna platforma modułowa Hyundai Globular Modular Platform (E-GMP), własna dedykowana architektura EV, charakteryzująca się zasięgiem do 500 km, ultraszybkim ładowaniem w 18 minut, możliwością ładowania z pojazdu do pojazdu (V2L) i nie tylko.
Elegancki, odważny design i funkcjonalność przyciągają nową grupę użytkowników, która zaskakuje nawet liderów firmy Hyundai.
Chociaż cena tego elektrycznego SUV-a jest wyższa od typowej dla Hyundaia, to jest ona mniej więcej zgodna z konkurencją, zaczynając od 41500 dolarów, a sprzedaż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Kontynuacją IONIQ 5 był elektryczny sedan IONIQ 6, który został oficjalnie zaprezentowany w lipcu ubiegłego roku, zyskując uwagę jako jeden z najbardziej aeordynamicznych i energooszczędnych EV na rynku i plasując się wraz z Lucid Air wśród dwóch najlepszych modeli na liście top 10 Fueleconomy.gov w 2023 roku. Sprzedaż IONIQ 5 i IONIQ 6 osiągnęła w ubiegłym roku ponad 100000 sztuk, ponieważ marka przyspieszyła przejście na zeroemisyjne pojazdy elektryczne. Hyundai planuje w przyszłym roku wypuścić większego SUV-a IONIQ 7. Chociaż Hyundai przyciąga nabywców premium, marka nie planuje całkowitej zmiany swojego wizerunku. Zamiast tego firma wierzy, że może dotrzeć do zupełnie nowej bazy klientów dzięki swoim EV. Nie jest zaskoczeniem, że Hyundai IONIQ 5 zdobywa nabywców klasy premium. Nowoczesny wygląd i funkcjonalność wystarczą, by każdy się przekonał.
Jednak Hyundai nie jest jedyną marką, której pojazdy elektryczne zdobywają nowe grupy nabywców. Tesla przetarła własną ścieżkę, a jej dwa modele znajdują się obecnie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów na świecie.
To samo dzieje się w Chinach. Nowe firmy z odważnymi projektami i zaawansowanymi funkcjami zdobywają klientów i kradną udziały markom premium.
Faktem jest, że pojazdy elektryczne dają więcej radości z jazdy, a nabywcy będą szukać najlepszej opcji na rynku, niezależnie od marki.
Autor: Karolina
Zdjęcia: hyundaiusa
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%! Tańsze ładowanie – szczegóły promocji Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane