Tesla planuje rozpocząć budowę swojej chińskiej Megafabryki jeszcze w tym roku!

Tesla planuje rozpocząć budowę swojej chińskiej Megafabryki jeszcze w tym roku!
10.04.2023 09:30
Tesla ogłosiła, że zbuduje nową Megafabrykę w Szanghaju w Chinach, gdzie masywne Megapacki będą produkowane w tempie do 10 000 sztuk rocznie. Będzie to druga tzw. Megafabryka w dorobku Tesli, po otwartej w 2022 roku w Kalifornii, i uzupełni produkcję z firmowej Gigafabryki w Nevadzie, gdzie powstają również domowe Powerwall'e.
Na pierwszy rzut oka obiekt w Szanghaju wydaje się być kopią fabryki w Lathrop w Kalifornii, z planowaną produkcją 10 000 Megapacków rocznie lub 30 gigawatogodzin, biorąc pod uwagę, że jeden Megapack jest wyposażony w 3-megawatowe baterie.
Tesla planuje rozpocząć budowę swojej chińskiej Megafabryki w następnym kwartale, z zamiarem rozpoczęcia produkcji już w drugim kwartale 2024 roku. Dodatkowo amerykański producent EV będzie eksportował Megapaki wyprodukowane w Szanghaju na cały świat, umożliwiając Tesli skurczenie ogromnego, dwuletniego zaległego zamówienia na swój produkt do magazynowania energii na wielką skalę.
Z każdą jednostką zawierającą 3 MWh baterii, Megapack jest nieskończenie skalowalny i zasadniczo działa jak masywny generator baterii, który może być używany do przechowywania energii dla różnych sytuacji. W połączeniu z panelami słonecznymi, może pozwolić użytkownikom na niezależność od sieci poprzez napełnianie akumulatorów w ciągu dnia i wyczerpywanie ich w nocy, gdy słońce nie świeci. Dodatkowo, Megapaki mogą być uzupełniane z sieci w nocy, kiedy koszty energii mogą być niższe, a następnie zasilać wszystko w ciągu dnia.
Megapaki były również wykorzystywane przez krajowe lub państwowe przedsiębiorstwa energetyczne do wypełnienia pustki po likwidacji elektrowni węglowych, jak na przykład na Hawajach, gdzie zespół akumulatorów o pojemności 565 MWh ładowany przez farmę słoneczną o mocy 156 MW zastąpił po 30 latach energię z węgla.
Inny system o mocy 196 MW został uruchomiony w Wielkiej Brytanii w 2022 roku, gdzie zapewnia "kluczowe usługi bilansujące" dla sieci elektrycznej. Według Tesli, każda jednostka Megapack dostarcza w pełni zmontowane i gotowe do pracy urządzenia, co pozwala na szybki czas instalacji. Wymagają one również minimalnej konserwacji i obejmują nawet 20-letnią gwarancję.
System magazynowania energii posiada falownik dla każdego modułu baterii i jest podłączony do Internetu, co pozwala na aktualizacje oprogramowania over-the-air, dzięki czemu staje się lepszy z czasem dzięki stopniowym poprawkom
.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

Jeszcze kilka lat temu naprawa samochodu elektrycznego po wypadku oznaczała dla właściciela i ubezpieczyciela znacznie wyższe wydatki niż w przypadku aut spalinowych. Najnowszy raport Generalnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV) pokazuje jednak, że sytuacja stopniowo się poprawia. Zobacz więcej >>
🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
🚗 GreenWay z nową twarzą – marka dojrzewa razem z elektromobilnością ⚡

🚗 GreenWay z nową twarzą – marka dojrzewa razem z elektromobilnością ⚡

GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane