BMW XM Label Red - najmocniejszy model w historii marki z mocą 738 KM.

BMW XM Label Red - najmocniejszy model w historii marki z mocą 738 KM.
12.04.2023 21:30
W idealnym świecie tytuł najmocniejszego produkcyjnego BMW przypadłby supernowoczesnemu samochodowi ze średnim silnikiem, który byłby następcą M1. Jednak samochody sportowo-użytkowe to wciąż dla producentów samochodów licencja na drukowanie pieniędzy, więc najmocniejszy model Bawarii to duży SUV. Poznajcie XM w pikantnej specyfikacji Label Red. To pojazd o długości 510 centymetrów na 60 centymetrowych kołach, który zadebiutuje w przyszłym tygodniu podczas Auto Shanghai 2023 w Chinach.
Podczas gdy zwykły XM dysponuje "tylko" 644 KM i 800 niutonometrów momentu obrotowego, Label Red podnosi stawkę, oferując kolosalne 738 KM 1000 Nm. Wykorzystuje on ulepszoną konfigurację silnika "S68", nowo opracowanego 4,4-litrowego V8 twin-turbo, który współpracuje z silnikiem elektrycznym wbudowanym w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Cała ta siła napędowa jest przekazywana do systemu xDrive, który posiada tryb Sand do jazdy po wydmach.
Sam mocny silnik spalinowy wytwarza teraz 577 KM i 750 Nm lub dodatkowe 94 KM i 100 Nm w stosunku do modelu standardowego. Silnik elektryczny osiąga moc 194 KM i 279 Nm, co jest odzwierciedleniem standardowego modelu XM. Podobnie jak w modelu podstawowym, na wejściu do skrzyni biegów znajduje się wstępny stopień regulacji, który zwiększa maksymalny moment obrotowy 452 Nm.
Dzięki nowo nabytym możliwościom BMW twierdzi, że XM Label Red rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy, czyli o cztery dziesiąte sekundy szybciej niż zwykły wariant. Na pełnym gazie osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h lub 282 km/h, jeśli zdecydujesz się na pakiet M Driver's Package, w którym to przypadku specjalna wersja jest o 11 km/h szybsza niż standardowa XM z tym samym opcjonalnym wyposażeniem.
Aby odróżnić ją od zwykłej XM, BMW zastosowało akcenty w kolorze Toronto Red na boku sportowego luxobaru, a także wokół potężnej kratki. Zauważymy też czerwone wstawki na kołach i na obrysie dyfuzora. Ponadto plakietki XM są również czerwone, podobnie jak zaciski hamulcowe. Label Red będzie oferowany z ponad 50 lakierami Individual bez dodatkowych opłat jako alternatywa dla zwykłego Brooklyn Grey metallic. Monachijska marka precyzuje, że tylko "niewielka liczba" pojazdów będzie sprzedawana z tym matowym lakierem zewnętrznym Frozen Carbon Black.
Czerwone akcenty są kontynuowane we wnętrzu, gdzie znajduje się napis "1/500" oznaczający ograniczoną dostępność modelu. Dwukolorowa skórzana tapicerka jest zarezerwowana dla modelu XM Label Red, który otrzymał również symbol identyfikujący tryb Boost na lewej dźwigni zmiany biegów. Listwa wykończeniowa z włókna węglowego z efektem satynowym jest również dla edycji specjalnej.
Po premierze podczas Auto Shanghai 2023 w przyszłym tygodniu, XM Label Red wejdzie do produkcji w fabryce w Spartanburgu w Południowej Karolinie w sierpniu tego roku. Szczegóły dotyczące cen zostaną ujawnione bliżej premiery, ale przygotujcie się na to, że będziecie musieli wyłożyć znacznie więcej niż 650000 złotych.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Polestar 3 zwycięzcą testów zasięgu w zimowych warunkach

Polestar 3 zwycięzcą testów zasięgu w zimowych warunkach

Norweskie Stowarzyszenie Samochodowe (NAF) przeprowadziło test zasięgów pojazdów elektrycznych w zimowych warunkach, a zwycięzcą został Polestar 3, pokonując m.in. Teslę Model 3. Zobacz więcej >>
Najbezpieczniejsze samochody 2024 według Euro NCAP

Najbezpieczniejsze samochody 2024 według Euro NCAP

Euro NCAP, organizacja znana z rygorystycznych testów zderzeniowych, podsumowała wyniki za 2024 rok. Zwycięzcami okazali się Mercedes klasy E i chiński SUV Zeekr X, udowadniając, że rywalizacja w zakresie bezpieczeństwa między producentami nabiera coraz większego tempa. Mercedes klasy E: lider bezpieczeństwa Mercedes klasy E zdobył najwyższą łączną ocenę w testach Euro NCAP. Zobacz więcej >>
Promocja GreenWay na ferie zimowe 2025: Oszczędności dla kierowców aut elektrycznych

Promocja GreenWay na ferie zimowe 2025: Oszczędności dla kierowców aut elektrycznych

Ferie zimowe w Polsce w 2025 roku odbędą się po raz ostatni według dotychczasowego systemu, z podziałem na cztery tury dla województw. Od 2026 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadzi nowy podział na trzy tury z rotacyjnymi grupami województw. Zobacz więcej >>
Donald Trump wypowiada wojnę samochodom elektrycznym

Donald Trump wypowiada wojnę samochodom elektrycznym

Administracja federalna Donalda Trumpa planuje gruntowną zmianę polityki motoryzacyjnej Stanów Zjednoczonych. Nowy szef Departamentu Transportu, Sean Duffy, zapowiada reformę regulacji CAFE, co może oznaczać koniec preferencyjnego traktowania pojazdów elektrycznych i ulg podatkowych dla ich nabywców. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane