W idealnym świecie tytuł najmocniejszego produkcyjnego BMW przypadłby supernowoczesnemu samochodowi ze średnim silnikiem, który byłby następcą M1. Jednak samochody sportowo-użytkowe to wciąż dla producentów samochodów licencja na drukowanie pieniędzy, więc najmocniejszy model Bawarii to duży SUV. Poznajcie XM w pikantnej specyfikacji Label Red. To pojazd o długości 510 centymetrów na 60 centymetrowych kołach, który zadebiutuje w przyszłym tygodniu podczas Auto Shanghai 2023 w Chinach.
Podczas gdy zwykły XM dysponuje "tylko" 644 KM i 800 niutonometrów momentu obrotowego, Label Red podnosi stawkę, oferując kolosalne 738 KM 1000 Nm. Wykorzystuje on ulepszoną konfigurację silnika "S68", nowo opracowanego 4,4-litrowego V8 twin-turbo, który współpracuje z silnikiem elektrycznym wbudowanym w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Cała ta siła napędowa jest przekazywana do systemu xDrive, który posiada tryb Sand do jazdy po wydmach.





Sam mocny silnik spalinowy wytwarza teraz 577 KM i 750 Nm lub dodatkowe 94 KM i 100 Nm w stosunku do modelu standardowego. Silnik elektryczny osiąga moc 194 KM i 279 Nm, co jest odzwierciedleniem standardowego modelu XM. Podobnie jak w modelu podstawowym, na wejściu do skrzyni biegów znajduje się wstępny stopień regulacji, który zwiększa maksymalny moment obrotowy 452 Nm.
Dzięki nowo nabytym możliwościom BMW twierdzi, że XM Label Red rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy, czyli o cztery dziesiąte sekundy szybciej niż zwykły wariant. Na pełnym gazie osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h lub 282 km/h, jeśli zdecydujesz się na pakiet M Driver's Package, w którym to przypadku specjalna wersja jest o 11 km/h szybsza niż standardowa XM z tym samym opcjonalnym wyposażeniem.
Aby odróżnić ją od zwykłej XM, BMW zastosowało akcenty w kolorze Toronto Red na boku sportowego luxobaru, a także wokół potężnej kratki. Zauważymy też czerwone wstawki na kołach i na obrysie dyfuzora. Ponadto plakietki XM są również czerwone, podobnie jak zaciski hamulcowe. Label Red będzie oferowany z ponad 50 lakierami Individual bez dodatkowych opłat jako alternatywa dla zwykłego Brooklyn Grey metallic. Monachijska marka precyzuje, że tylko "niewielka liczba" pojazdów będzie sprzedawana z tym matowym lakierem zewnętrznym Frozen Carbon Black.
Czerwone akcenty są kontynuowane we wnętrzu, gdzie znajduje się napis "1/500" oznaczający ograniczoną dostępność modelu. Dwukolorowa skórzana tapicerka jest zarezerwowana dla modelu XM Label Red, który otrzymał również symbol identyfikujący tryb Boost na lewej dźwigni zmiany biegów. Listwa wykończeniowa z włókna węglowego z efektem satynowym jest również dla edycji specjalnej.
Po premierze podczas Auto Shanghai 2023 w przyszłym tygodniu, XM Label Red wejdzie do produkcji w fabryce w Spartanburgu w Południowej Karolinie w sierpniu tego roku. Szczegóły dotyczące cen zostaną ujawnione bliżej premiery, ale przygotujcie się na to, że będziecie musieli wyłożyć znacznie więcej niż 650000 złotych.