E-paliwa: sprzeczne wizje niemieckich producentów aut

E-paliwa: sprzeczne wizje niemieckich producentów aut
29.04.2023 22:29
E-paliwa wlewają nadzieję w serca fanów spalinowej motoryzacji, dając im nadzieję na pozostawienie na rynku aut spalinowych po roku 2035. Jednak nawet wśród niemieckich producentów aut, którzy walczyli o taką lukę prawną dla e-paliw, mamy sporą rozbieżność w kwestii podejścia do paliw w wersji "eko", które miałyby powstrzymać lub spowolnić rozwój elektromobilności.
Brak jedności w sprawie e-paliw wśród niemieckich producentów aut
Podczas gdy dyrektor generalny Mercedes-Benz mówi, że będzie faworyzował „technicznie lepsze” pojazdy elektryczne niż pojazdy z silnikiem spalinowym napędzane e-paliwami, dyrektor generalny Audi twierdzi, że paliwa syntetyczne będą odgrywać główną rolę w planach Grupy Volkswagen, w tym Porsche.
E-paliwa to paliwa syntetyczne, wytwarzane przy użyciu dwutlenku węgla wychwyconego z emisji gazów do atmosfery oraz wodoru wytwarzanego przy użyciu energii elektrycznej wolnej od CO2, takiej jak energia wiatrowa lub słoneczna. Chodzi o to, aby wychwycić CO2, który w przeciwnym razie zostałby uwolniony do atmosfery. Dzięki czemu emisja takiego gazu czyni go neutralnym.
Jednak do produkcji e-paliw nadal potrzebne jest źródło węgla, które pochodzi przede wszystkim z pól naftowych i gazowych. Co ważniejsze, nadal są one wykorzystywane do napędzania pojazdów spalinowych i emitują tyle samo szkodliwych zanieczyszczeń powietrza, co paliwa kopalne.
Na początku tego roku Niemcy sprzeciwiły się proponowanemu przez UE zakazowi nowych pojazdów z silnikiem spalinowym w 2035 r., dopóki komisja nie osiągnęła kompromisu zezwalającego na e-paliwa jako źródło paliwa „neutralne dla klimatu”. Kilku niemieckich producentów samochodów publicznie wypowiadało się na temat wykorzystania e-paliw i pojazdów elektrycznych w przyszłości, przedstawiając różne punkty widzenia na temat paliw syntetycznych.
Dyrektor generalny Mercedes Benz, Ola Kallenius, potwierdził plany producenta samochodów, aby skoncentrować się w przyszłości na pojazdach elektrycznych, mówiąc w wywiadzie niemieckiej gazecie na początku tego tygodnia, że producent samochodów będzie nadal faworyzował lepsze silniki elektryczne niż silniki spalinowe napędzane e-paliwami.
Kallenius powiedział, że pojazdy elektryczne oferują korzyści w zakresie wydajności energetycznej, opisując je jako „lepsze technicznie” i „rewelacyjnie dobre”, jednocześnie wskazując na fakt, że e-paliwa nie mogą konkurować z pojazdami elektrycznymi o zerowej emisji.
początek cytatu
Samochód elektryczny to wciąż młoda technologia w porównaniu z silnikiem spalinowym. Nadal widzimy ogromny potencjał postępu. Napęd elektryczny wyprzedzi silnik spalinowy pod względem osiągów jeszcze przed końcem tej dekady.
koniec cytatu
Tymczasem dyrektor generalny Audi, Markus Duesmann, w rozmowie z niemiecką gazetą WELT, podzielił się swoimi poglądami na temat unijnego zakazu pojazdów z silnikiem spalinowym i stosowania e-paliw. I wygląda na to, że jego poglądy są skrajnie odmienne.
Duesmann wyjaśnił, że chociaż Audi wycofuje pojazdy z silnikiem spalinowym do 2033 r., producent samochodów nadal będzie oferował kupującym różne układy napędowe:
początek cytatu
E-paliwa mają do odegrania ważną rolę, zwłaszcza w uczynieniu istniejącej floty aut spalinowych neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. E-paliwa są również jedyną znaną nam technologią dekarbonizacji dla podróży lotniczych i żeglugi morskiej. W ramach Grupy Volkswagen obecna pilotażowa fabryka e-paliw Porsche w Chile pokazuje, że ta technologia naprawdę działa.
koniec cytatu
Te słowa są mocno zaskakujące, zważywszy na to, że szef marki Volkswagen, Thomas Shafer, twierdził niedawno, że e-paliwa są „z mojego punktu widzenia niepotrzebnym hałasem”, a do 2035 roku silniki spalinowe i tak będą przeżytkiem.
Shafer dodał, że e-paliwa nie zastąpią pojazdów elektrycznych i że „nie mamy wystarczającej ilości energii, więc po co marnować ją na e-paliwa”.
Autor: motoevo
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane