E-paliwa: sprzeczne wizje niemieckich producentów aut

E-paliwa: sprzeczne wizje niemieckich producentów aut
29.04.2023 22:29
E-paliwa wlewają nadzieję w serca fanów spalinowej motoryzacji, dając im nadzieję na pozostawienie na rynku aut spalinowych po roku 2035. Jednak nawet wśród niemieckich producentów aut, którzy walczyli o taką lukę prawną dla e-paliw, mamy sporą rozbieżność w kwestii podejścia do paliw w wersji "eko", które miałyby powstrzymać lub spowolnić rozwój elektromobilności.
Brak jedności w sprawie e-paliw wśród niemieckich producentów aut
Podczas gdy dyrektor generalny Mercedes-Benz mówi, że będzie faworyzował „technicznie lepsze” pojazdy elektryczne niż pojazdy z silnikiem spalinowym napędzane e-paliwami, dyrektor generalny Audi twierdzi, że paliwa syntetyczne będą odgrywać główną rolę w planach Grupy Volkswagen, w tym Porsche.
E-paliwa to paliwa syntetyczne, wytwarzane przy użyciu dwutlenku węgla wychwyconego z emisji gazów do atmosfery oraz wodoru wytwarzanego przy użyciu energii elektrycznej wolnej od CO2, takiej jak energia wiatrowa lub słoneczna. Chodzi o to, aby wychwycić CO2, który w przeciwnym razie zostałby uwolniony do atmosfery. Dzięki czemu emisja takiego gazu czyni go neutralnym.
Jednak do produkcji e-paliw nadal potrzebne jest źródło węgla, które pochodzi przede wszystkim z pól naftowych i gazowych. Co ważniejsze, nadal są one wykorzystywane do napędzania pojazdów spalinowych i emitują tyle samo szkodliwych zanieczyszczeń powietrza, co paliwa kopalne.
Na początku tego roku Niemcy sprzeciwiły się proponowanemu przez UE zakazowi nowych pojazdów z silnikiem spalinowym w 2035 r., dopóki komisja nie osiągnęła kompromisu zezwalającego na e-paliwa jako źródło paliwa „neutralne dla klimatu”. Kilku niemieckich producentów samochodów publicznie wypowiadało się na temat wykorzystania e-paliw i pojazdów elektrycznych w przyszłości, przedstawiając różne punkty widzenia na temat paliw syntetycznych.
Dyrektor generalny Mercedes Benz, Ola Kallenius, potwierdził plany producenta samochodów, aby skoncentrować się w przyszłości na pojazdach elektrycznych, mówiąc w wywiadzie niemieckiej gazecie na początku tego tygodnia, że producent samochodów będzie nadal faworyzował lepsze silniki elektryczne niż silniki spalinowe napędzane e-paliwami.
Kallenius powiedział, że pojazdy elektryczne oferują korzyści w zakresie wydajności energetycznej, opisując je jako „lepsze technicznie” i „rewelacyjnie dobre”, jednocześnie wskazując na fakt, że e-paliwa nie mogą konkurować z pojazdami elektrycznymi o zerowej emisji.
początek cytatu
Samochód elektryczny to wciąż młoda technologia w porównaniu z silnikiem spalinowym. Nadal widzimy ogromny potencjał postępu. Napęd elektryczny wyprzedzi silnik spalinowy pod względem osiągów jeszcze przed końcem tej dekady.
koniec cytatu
Tymczasem dyrektor generalny Audi, Markus Duesmann, w rozmowie z niemiecką gazetą WELT, podzielił się swoimi poglądami na temat unijnego zakazu pojazdów z silnikiem spalinowym i stosowania e-paliw. I wygląda na to, że jego poglądy są skrajnie odmienne.
Duesmann wyjaśnił, że chociaż Audi wycofuje pojazdy z silnikiem spalinowym do 2033 r., producent samochodów nadal będzie oferował kupującym różne układy napędowe:
początek cytatu
E-paliwa mają do odegrania ważną rolę, zwłaszcza w uczynieniu istniejącej floty aut spalinowych neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. E-paliwa są również jedyną znaną nam technologią dekarbonizacji dla podróży lotniczych i żeglugi morskiej. W ramach Grupy Volkswagen obecna pilotażowa fabryka e-paliw Porsche w Chile pokazuje, że ta technologia naprawdę działa.
koniec cytatu
Te słowa są mocno zaskakujące, zważywszy na to, że szef marki Volkswagen, Thomas Shafer, twierdził niedawno, że e-paliwa są „z mojego punktu widzenia niepotrzebnym hałasem”, a do 2035 roku silniki spalinowe i tak będą przeżytkiem.
Shafer dodał, że e-paliwa nie zastąpią pojazdów elektrycznych i że „nie mamy wystarczającej ilości energii, więc po co marnować ją na e-paliwa”.
Autor: motoevo
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane