E-paliwa: sprzeczne wizje niemieckich producentów aut

E-paliwa: sprzeczne wizje niemieckich producentów aut
29.04.2023 22:29
E-paliwa wlewają nadzieję w serca fanów spalinowej motoryzacji, dając im nadzieję na pozostawienie na rynku aut spalinowych po roku 2035. Jednak nawet wśród niemieckich producentów aut, którzy walczyli o taką lukę prawną dla e-paliw, mamy sporą rozbieżność w kwestii podejścia do paliw w wersji "eko", które miałyby powstrzymać lub spowolnić rozwój elektromobilności.
Brak jedności w sprawie e-paliw wśród niemieckich producentów aut
Podczas gdy dyrektor generalny Mercedes-Benz mówi, że będzie faworyzował „technicznie lepsze” pojazdy elektryczne niż pojazdy z silnikiem spalinowym napędzane e-paliwami, dyrektor generalny Audi twierdzi, że paliwa syntetyczne będą odgrywać główną rolę w planach Grupy Volkswagen, w tym Porsche.
E-paliwa to paliwa syntetyczne, wytwarzane przy użyciu dwutlenku węgla wychwyconego z emisji gazów do atmosfery oraz wodoru wytwarzanego przy użyciu energii elektrycznej wolnej od CO2, takiej jak energia wiatrowa lub słoneczna. Chodzi o to, aby wychwycić CO2, który w przeciwnym razie zostałby uwolniony do atmosfery. Dzięki czemu emisja takiego gazu czyni go neutralnym.
Jednak do produkcji e-paliw nadal potrzebne jest źródło węgla, które pochodzi przede wszystkim z pól naftowych i gazowych. Co ważniejsze, nadal są one wykorzystywane do napędzania pojazdów spalinowych i emitują tyle samo szkodliwych zanieczyszczeń powietrza, co paliwa kopalne.
Na początku tego roku Niemcy sprzeciwiły się proponowanemu przez UE zakazowi nowych pojazdów z silnikiem spalinowym w 2035 r., dopóki komisja nie osiągnęła kompromisu zezwalającego na e-paliwa jako źródło paliwa „neutralne dla klimatu”. Kilku niemieckich producentów samochodów publicznie wypowiadało się na temat wykorzystania e-paliw i pojazdów elektrycznych w przyszłości, przedstawiając różne punkty widzenia na temat paliw syntetycznych.
Dyrektor generalny Mercedes Benz, Ola Kallenius, potwierdził plany producenta samochodów, aby skoncentrować się w przyszłości na pojazdach elektrycznych, mówiąc w wywiadzie niemieckiej gazecie na początku tego tygodnia, że producent samochodów będzie nadal faworyzował lepsze silniki elektryczne niż silniki spalinowe napędzane e-paliwami.
Kallenius powiedział, że pojazdy elektryczne oferują korzyści w zakresie wydajności energetycznej, opisując je jako „lepsze technicznie” i „rewelacyjnie dobre”, jednocześnie wskazując na fakt, że e-paliwa nie mogą konkurować z pojazdami elektrycznymi o zerowej emisji.
początek cytatu
Samochód elektryczny to wciąż młoda technologia w porównaniu z silnikiem spalinowym. Nadal widzimy ogromny potencjał postępu. Napęd elektryczny wyprzedzi silnik spalinowy pod względem osiągów jeszcze przed końcem tej dekady.
koniec cytatu
Tymczasem dyrektor generalny Audi, Markus Duesmann, w rozmowie z niemiecką gazetą WELT, podzielił się swoimi poglądami na temat unijnego zakazu pojazdów z silnikiem spalinowym i stosowania e-paliw. I wygląda na to, że jego poglądy są skrajnie odmienne.
Duesmann wyjaśnił, że chociaż Audi wycofuje pojazdy z silnikiem spalinowym do 2033 r., producent samochodów nadal będzie oferował kupującym różne układy napędowe:
początek cytatu
E-paliwa mają do odegrania ważną rolę, zwłaszcza w uczynieniu istniejącej floty aut spalinowych neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. E-paliwa są również jedyną znaną nam technologią dekarbonizacji dla podróży lotniczych i żeglugi morskiej. W ramach Grupy Volkswagen obecna pilotażowa fabryka e-paliw Porsche w Chile pokazuje, że ta technologia naprawdę działa.
koniec cytatu
Te słowa są mocno zaskakujące, zważywszy na to, że szef marki Volkswagen, Thomas Shafer, twierdził niedawno, że e-paliwa są „z mojego punktu widzenia niepotrzebnym hałasem”, a do 2035 roku silniki spalinowe i tak będą przeżytkiem.
Shafer dodał, że e-paliwa nie zastąpią pojazdów elektrycznych i że „nie mamy wystarczającej ilości energii, więc po co marnować ją na e-paliwa”.
Autor: motoevo
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Zielona rewolucja na A2 – Polska testuje niskoemisyjną autostradę

Zielona rewolucja na A2 – Polska testuje niskoemisyjną autostradę

Na wschodnim Mazowszu, w okolicach Siedlec, powstał wyjątkowy, 900-metrowy odcinek autostrady A2, który może odmienić polskie drogownictwo. To pierwszy w kraju fragment drogi wykonany z dwuwarstwowego betonu opartego na dwóch rodzajach niskoemisyjnych cementów – CEM II i CEM III. Zobacz więcej >>
🚗 „NaszEauto” w nowej odsłonie – dopłaty także do busów i furgonetek!

🚗 „NaszEauto” w nowej odsłonie – dopłaty także do busów i furgonetek!

Już 20 października rusza nowy nabór do programu dopłat do aut elektrycznych „NaszEauto”, tym razem z rozszerzoną listą pojazdów i beneficjentów. Rządowy program ma przyspieszyć elektryfikację transportu w Polsce i stać się realnym wsparciem nie tylko dla kierowców aut osobowych, ale również dla mniejszych firm i instytucji. Zobacz więcej >>
🚧 Kolejny krok do budowy S8 na Dolnym Śląsku

🚧 Kolejny krok do budowy S8 na Dolnym Śląsku

Dolny Śląsk zbliża się do chwili, w której droga ekspresowa S8 przestanie być jedynie planem na mapie, a stanie się realną inwestycją. Wojewoda Dolnośląska wydała właśnie decyzję ZRID, czyli zezwolenie na realizację budowy odcinka pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski. Zobacz więcej >>
Dreame chce podbić rynek samochodów elektrycznych – i to w wielkim stylu ✨

Dreame chce podbić rynek samochodów elektrycznych – i to w wielkim stylu ✨

Chińska firma Dreame Technology, dotychczas znana głównie z odkurzaczy, robotów sprzątających i sprzętu AGD, ogłosiła plany wejścia na rynek motoryzacyjny. Marka, która powstała w 2017 roku i szybko zdobyła globalną rozpoznawalność dzięki wsparciu Xiaomi, zapowiada budowę fabryki aut elektrycznych w Niemczech. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane