Elektryczny SUV Lucid Gravity wyrusza na drogi, rozpoczynając fazę testów.

Elektryczny SUV Lucid Gravity wyrusza na drogi, rozpoczynając fazę testów.
25.04.2023 19:00
Po kłopotliwym pierwszym pełnym roku produkcji, Lucid Group zdołał ustabilizować i zwiększyć produkcję swojego luksusowego sedana Air, do punktu, w którym wykonał ponad 2300 samochodów w Q1 2023. To może nie być imponująca liczba, gdy mierzy się ją z Rivianem, innym startupem EV, z którym Lucid jest często porównywany, ale nie zapominajmy, że Lucid sprzedaje tylko jeden model, który zaczyna się od około 89000 dolarów w podstawowym wykończeniu Pure.
Wszystko ma się jednak zmienić, ponieważ Lucid planuje w najbliższej przyszłości wejść do bardziej dochodowego i popularnego segmentu, jakim są luksusowe SUV-y. Firma z Kalifornii ogłosiła właśnie, że jej SUV Gravity wszedł w nową fazę rozwoju i nie jest testowany na drogach publicznych w całych Stanach Zjednoczonych. Jest to oczywiście duży kamień milowy dla startupu EV, który rozpoczął produkcję swojego pierwszorzędnego modelu dopiero we wrześniu 2021 roku.
początek cytatu
Jestem podekscytowany widząc, że Gravity SUV tak szybko posuwa się do przodu w swoim rozwoju, ponieważ opiera się na wszystkim, co ta firma osiągnęła do tej pory i napędza dalsze postępy naszej wewnętrznej technologii, aby stworzyć luksusowy elektryczny SUV jak żaden inny. Lucid Air na nowo zdefiniował kategorię sedanów, a ponieważ nasza technologia nadal się rozwija i przewodzi rynkowi, jesteśmy w miejscu, w którym Gravity ma szansę zmienić świat SUV-ów.
koniec cytatu
Peter Rawlinson, CEO i CTO, Lucid Group
Lucid obiecuje, że elektryczny SUV Gravity zaoferuje "niespotykane wcześniej połączenie przestronności, wydajności i zasięgu jazdy".
Producent twierdzi również, że jego drugi produkcyjny samochód elektryczny został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby "zaspokoić niemal każdy styl życia i potrzeby", oferując wygodne siedzenia dla siedmiu dorosłych osób i ich bagażu, dynamikę jazdy samochodu sportowego i większy zasięg elektryczny niż jakikolwiek inny SUV dostępny obecnie na rynku.
Są to oczywiście duże wymagania, ale Lucid udowodnił za pomocą Air, że może zbudować światowej klasy luksusowego sedana, który może konkurować z podobnymi produktami od uznanych producentów samochodów. Zasadniczo Gravity powinien oferować wszystko to, co Air, ale z dodatkowym komfortem dla pasażerów, praktycznością i zdolnością do jazdy w terenie.
Mówiąc o komforcie, firma wcześniej powiedziała, że Gravity w pełni wykorzysta koncepcję przestrzeni Lucid, oferując elastyczne konfiguracje siedzeń dla pięciu, sześciu lub siedmiu dorosłych osób w dwu- i trzyrzędowych konfiguracjach siedzeń. Ponadto, Gravity wprowadzi nowe wyświetlacze wysokiej rozdzielczości Glass Cockpit, zasilane przez kolejną generację interfejsu oprogramowania Lucid UX.
W listopadzie 2022 roku Lucid powiedział, że planuje otworzyć rezerwacje na SUV Gravity na początku 2023 roku, ale to jeszcze nie nastąpiło. Firma powiedziała również, że dostawy rozpoczną się gdzieś w 2024 roku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane