Tesla wygrywa ostatni proces w sądzie!

Tesla wygrywa ostatni proces w sądzie!
24.04.2023 19:00
Ława przysięgłych w Kalifornii ustaliła w zeszłym tygodniu, że Tesla nie ponosi winy za wypadek, w którym uczestniczył Autopilot. Sędziowie stwierdzili, że system bezpieczeństwa nie zawiódł, a poduszki powietrzne samochodu również działały prawidłowo. Zasadniczo, przesłanie było takie, że kierowcy nie mogą po prostu winić samochodu, jeśli jest problem, z którym powinni sobie poradzić.
Tesla ma Autopilota w swoich samochodach od wielu lat, choć ewoluował poprzez różne urządzenia i over-the-air aktualizacji oprogramowania. Choć jego nazwa sugeruje, że może prowadzić samochód za Ciebie, to tak naprawdę nie jest to nic więcej niż zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, jakie można znaleźć w wielu dzisiejszych samochodach.
Tesla Autopilot łączy tempomat z technologią centrowania pasa ruchu i innymi funkcjami bezpieczeństwa, aby odciążyć kierowcę podczas jazdy po autostradzie. Kierowca musi jednak zachować czujność i świadomość, aby mógł natychmiast przejąć kontrolę, jeśli sytuacja wykracza poza możliwości systemu wspomagania.
Justine Hsu z Los Angeles pozwała Teslę kilka lat temu. Twierdziła, że jej Model S wjechał w krawężnik, a poduszka powietrzna otworzyła się "tak gwałtownie", że złamała jej szczękę, wybiła kilka zębów i spowodowała uszkodzenie nerwów na twarzy. Obwiniała Autopilota i poduszkę powietrzną samochodu, dążąc do uzyskania 3 milionów dolarów od popularnego amerykańskiego producenta EV.
Tesla powiedziała, że jej funkcje nie były winne, a Hsu nie powinna była używać Autopilota na ulicach miasta. Jest on przeznaczony do jazdy po autostradach, a to jest jasno wyjaśnione w instrukcji obsługi. Ława przysięgłych zgodziła się, nie oferując Hsu nic za szkody. Ustalono również, że poduszka powietrzna działała tak, jak powinna. Co więcej, ława przysięgłych uznała, że Tesla celowo nie zaniedbała ujawnienia jakichkolwiek faktów związanych ze sprawą.
Jak podaje Automotive News, ławnicy podzielili się z agencją Reuters, że Tesla dostarczyła wyraźne ostrzeżenie, że jej system Autopilot nie jest przeznaczony do samodzielnego prowadzenia samochodu i że problemem był rozproszony kierowca.
Profesor prawa z Georgetown, który prowadzi zajęcia na temat pojazdów autonomicznych zauważył, że ten werdykt oznacza duże zwycięstwo dla Tesli. Wyjaśnił:
początek cytatu
Ten przypadek powinien być sygnałem ostrzegawczym dla właścicieli Tesli: nie mogą nadmiernie polegać na Autopilocie i naprawdę muszą być gotowi do przejęcia kontroli, a Tesla nie jest systemem samojezdnym.
koniec cytatu
Pomimo wyjątkowości procesu i werdyktu, decyzja nie jest uważana za prawnie obowiązującą w innych sprawach. Różne ławy przysięgłych mogą podjąć różne decyzje w oparciu o fakty w danej sprawie. Na przykład, jeśli kierowca używał funkcji prawidłowo na autostradzie i doszło do ofiary śmiertelnej, mogą być inne rozważania.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane