Volvo ogłosiło wczoraj kontynuację serii testów swojej najnowszej maszyny – średniej wielkości koparki elektrycznej EC230, tym razem w Stanach Zjednoczonych. Gigantyczna maszyna, ważąca ponad 23 tony, z pewnością nie jest lekkim ciężarowcem, ale jest w stanie wykonywać te same zadania, co koparka z silnikiem Diesla, przy jednoczesnej redukcji emisji szkodliwych gazów do zera. Koparka nadaje się do wydobywania, wykonywania robót ziemnych, wyrównywania terenu, ale i prac związanych z przeładunkiem śmieci i złomu w ramach recyklingu.
„Elektryczny sprzęt budowlany do tej pory był głównie modelem kompaktowym, ale aby osiągnąć pożądany postęp w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, większe maszyny muszą być częścią równania. Volvo CE jest dumne, że prowadzi branżę w tę przyszłość wraz z firmami zorientowanymi na zrównoważony rozwój"- powiedział Stephen Roy, prezes Volvo North America.
Według firmy Volvo CE, koparka EC230 Electric jest w stanie zapewnić tę samą siłę kopania i udźwig, co jej odpowiednik z silnikiem Diesla, obsługując ten sam osprzęt i usługi. Jedną z największych zalet EC230 Electric jest to, że jest zasilana wyłącznie bateriami, zapewniając zerową bezpośrednią emisję, cichszą pracę, mniejsze nakłady pracy przy konserwacji i niższy całkowity koszt utrzymania dla klientów. Volvo CE podkreśla, że ich maszyna została gruntownie przetestowana przez klientów za granicą i w każdym przypadku oferowała taką samą wydajność, co jej odpowiednik z silnikiem Diesla, z dodatkową korzyścią w postaci braku bezpośrednich emisji.
W ramach programu pilotażowego Volvo CE znalazło partnera w firmie WM, która jako pierwsza przetestuje swoją elektryczną koparkę w Stanach. WM zapewniło, że podda EC230 Electric tym samym aplikacjom do zarządzania odpadami, co jego odpowiedniki z silnikami wysokoprężnymi, a następnie będzie śledzić te dane i dzielić się opiniami z Volvo CE.
”Jest to pierwszy projekt pilotażowy w Ameryce Północnej, ale koparka EC230 Electric została gruntownie przetestowana przez klientów za granicą i w każdym przypadku oferowała taką samą wydajność jak jej odpowiednik z silnikiem Diesla, z dodatkową korzyścią w postaci braku bezpośrednich emisji. Cieszymy się, że możemy współpracować z WM nad projektem, który jest zgodny z wartościami obu naszych organizacji, którymi są bycie dobrymi zarządcami środowiska” – wyjaśnił Stephen Roy.
Jeśli wszystko pójdzie się zgodnie z planem, średniej wielkości koparka elektryczna EC230 pojawi się na rynku do 2024 r., stając się szóstą w pełni elektryczną maszyną marki Volvo! Nie ma wątpliwości, że ekologiczne rozwiązania stają się coraz bardziej pożądane we wszystkich dziedzinach życia, a przemysł budowlany nie jest tutaj wyjątkiem. Koparka EC230 od Volvo jest tego doskonałym przykładem - łączy w sobie ogromną siłę i wydajność, z minimalną emisją zanieczyszczeń, co czyni ją wspaniałym wyborem dla każdego, kto chce działać z poszanowaniem dla środowiska. Koparka EC230 Electric jest obecnie eksponowana na targach Waste i ACT Expos w USA, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by już teraz zobaczyć ją w akcji! Obejrzycie nagranie poniżej!
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę.
Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>