Przywykliśmy do tego, że najnowsze auta najeczęściej w testach zderzeniowych dostają maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Ale jak się okazuje - często te same 5 gwiazdek może oznaczać inny poziom ochrony pieszych czy rowerzystów. W testach dotyczących ochrony pieszych warto też zwracać uwagę na ocenę wyrażoną w procentach.
Doskonale pokazuje to poniższy film. To zestawienie kilku najnowszych aut (m.in. VW ID.4, Lucid Air, Mercedes C-klasa, Audi Q4 e-tron, BMW i4, Tesla Model Y), w których poddane zostały testowi systemy wspomagania, takie jak AEB (z ang. Autonomous Emergency Braking), czyli system wspomagający hamowanie, mający przeciwdziałać najechaniu samochodu na poprzedzający go pojazd na drodze.
Na powyższym filmie widać, jak bardzo precyzyjne względem konkurencji są systemy w Tesli.
Ciekawostką jest fakt, że Elon Musk skomentował powyższy film na twitterze, sugerując, że osiągnięty przez Teslę wynik 98% będzie poprawiony i dwa brakujące procenty zostały "poprawione".