Co drzemie pod maską najnowszej Kii EV9? Zdradzamy szczegóły specyfikacji technicznej!

Co drzemie pod maską najnowszej Kii EV9? Zdradzamy szczegóły specyfikacji technicznej!
30.03.2023 12:30
Kia udostępniła wreszcie długo wyczekiwaną specyfikację nadchodzącego EV9, pierwszego pełnowymiarowego elektrycznego SUV-a koreańskiego producenta samochodów. Do niedawna oferta pojazdów elektrycznych dla tych, którzy chcą podróżować z więcej niż pięcioma osobami, była stosunkowo ograniczona, zwłaszcza że pojazdy takie jak Rivian R1S są nadal dość limitowane. Na szczęście Kia wyszła naprzeciw oczekiwaniom rynku i wprowadziła do swojej oferty nowego, pełnowymiarowego SUV-a EV9. Jakiś czas temu pisaliśmy tutaj o designie najnowszej Kii i myśli przewodniej projektu. Teraz możemy opowiedzieć więcej o sercu pojazdu, czyli tym, co drzemie pod maską!
Nadchodząca Kia EV9 będzie dostępna na wybranych rynkach jeszcze w tym roku. Klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch opcji akumulatorów - akumulator „standardowego zasięgu” (76,1 kWh) lub akumulator „dalekiego zasięgu” (99,8 kWh) - oraz jedną z dwóch opcji napędu - jednosilnikowy napęd na tylne koła lub dwusilnikowy napędu na wszystkie koła. Dzięki systemowi RWD "dalekiego zasięgu" właściciele będą mogli spodziewać się zasięgu aż 540 km, co jest niewiarygodną liczbą, biorąc pod uwagę ogromne rozmiary nadchodzącego EV9. Kia jednak nie opublikowała specyfikacji zasięgu dla innych wersji wyposażenia pojazdu.
Wymiary najnowszej Kii to 503 cm długości oraz prawie 156 cm wysokości. W rezultacie możemy powiedzieć, że Kia EV9 jest podobnej długości co Tesla Model X, ale nieco od niej wyższa.
Ze specyfikacji wydajności EV9 jasno wynika, że producent bardziej skoncentrował się na komforcie pasażerów, niż na zapierających dech w piersiach osiągach. Wariant RWD "dalekiego zasięgu" podstawowego modelu potrzebuje blisko 10 sekund (9,2 sekundy), by rozpędzić się do 96 km/h (60 mil). Dla tych, którzy szukają nieco większej wydajności, Kia oferuje niewielkie ulepszenie silnika w wariancie standardowym, zwiększając moc z 200 do 215 KM przy zachowaniu tego samego momentu obrotowego, tj. 350 Nm i w efekcie skracając czas rozpędzenia się od 0 do 96 km/h do 8,2 sekundy.

Wersja o najwyższej wydajności, dwusilnikowy układ AWD, będzie wytwarzał znacznie bardziej imponującą moc 379 KM i moment obrotowy 599 Nm. Kia twierdzi, że pozwoli to rozpędzić pojazd do 96 km/h w zaledwie 6 sekund, a za sprawą dodatkowej aktualizacji oprogramowania, poprawiającej przyspieszenie, nawet obniżając ten czas do 5,3 sekundy.
Odchodząc już od tematu specyfikacji technicznych, musimy raz jeszcze podkreślić, że Kia EV9 jest pionierem w stosowaniu bardziej zrównoważonych materiałów, które zdaniem producenta będą coraz bardziej powszechne we wszystkich jego nadchodzących modelach. Są to m.in. tworzywa sztuczne, pochodzące z recyklingu oraz liczne materiały pochodzenia roślinnego, takie jak trzcina cukrowa, kukurydza i „naturalne oleje”.
Patrząc na Kia EV9 jako całość, filozofia projektowania samochodów staje się bardziej oczywista, a związek z jego logicznym konkurentem, Teslą Model X, staje się coraz mniej wyraźny. Kia oferuje wrażenia skoncentrowane na przewożeniu ludzi, które nikogo nie zszokują, gdy zjedziesz z autostrady. Koreańska firma oferująca samochód terenowy „podbijający świat” nie jest też podobna do Riviana R1S. Producent miał własną koncepcję, którą ze starannością wcielił w życie i tak właśnie powstał ultrawygodny, terenowy SUV EV9.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Łatwopalne elektryki?

Łatwopalne elektryki?

W czasach, gdy nikt nie ma chęci, energii ani czasu dogłębnie sprawdzać "fakty" i weryfikować źródeł powielanych informacji bardzo istotny jest głos ludzi nauki. W zalewie newsów, które "mają się klikać" często dochodzi do przekłamań (nierzadko zamierzonych). Zobacz więcej >>
CATL wprowadza do Europy produkcję akumulatorów ShenXing LFP o zasięgu 700 km, ale jakie modele EV będą z nich korzystać?🤔

CATL wprowadza do Europy produkcję akumulatorów ShenXing LFP o zasięgu 700 km, ale jakie modele EV będą z nich korzystać?🤔

Chińska firma CATL, będąca liderem w dziedzinie rozwoju technologii szybkiego ładowania akumulatorów do pojazdów elektrycznych, ogłosiła plany wprowadzenia do Europy produkcji baterii ShenXing LFP, zapewniającej zasięg na poziomie 700 km. Oczekuje się, że nowe ogniwa zostaną wdrożone w pojazdach elektrycznych już w 2024 r., jednak nie wiadomo w jakich dokładnie modelach i których marek. Swoje najnowsze osiągnięcie – ogniwo litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o nazwie ShenXing – zdolne do odzyskania zasięgu 400 km podczas jednego szybkiego ładowania trwającego 10 minut, CATL wprowadził na rynek w sierpniu. Zobacz więcej >>
Niecodzienny widok na autostradzie : Kołpak Tesli Cybertruck leci wprost na samochody! 😲

Niecodzienny widok na autostradzie : Kołpak Tesli Cybertruck leci wprost na samochody! 😲

W najnowszym filmie możemy zobaczyć zaskakujące zdarzenie z udziałem przedprodukcyjnej Tesli Cybertruck na autostradzie 101 w Kalifornii, w okolicach San Francisco. Nagranie pochodzi z kamery samochodowej Modelu 3, którym podróżował użytkownik o pseudonimie LeletyM3. https://youtu.be/SQ5A4mFtFJQ Choć film trwa zaledwie 11 sekund, to właśnie ten krótki fragment uchwycił moment, w którym aerodynamiczna osłona koła Cybertrucka unosi się w powietrze, zostaje przejechana przez inny pojazd i przetacza się tuż przed Modelem 3. Zobacz więcej >>
Zobacz układ kierowniczy Tesla Cybertruck w akcji!

Zobacz układ kierowniczy Tesla Cybertruck w akcji!

Jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji nadchodzącego Tesla Cybertruck jest system kierowania tylnymi kołami. Układ kierowniczy tylnych kół (RWS), oferowany zwykle przez większe pojazdy z wyższej półki, pomaga głównie w manewrowaniu przy niskich prędkościach, gdy tylne koła obracają się w przeciwnym kierunku niż przednie, aby ułatwić manewry, takie jak parkowanie lub skręcanie. Zobacz więcej >>
Płonąca Tesla na autostradzie ugaszona przy wsparciu... koparki!

Płonąca Tesla na autostradzie ugaszona przy wsparciu... koparki!

Do zapłonu aut elektrycznych dochodzi kilkukrotnie rzadziej niż w przypadku aut spalinowych. Ale płonący elektryk gasi się trudniej i dłużej niż samochód spalinowy, a to z uwagi na znaczną ilość zakumulowanej energii w bateriach. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane