Co drzemie pod maską najnowszej Kii EV9? Zdradzamy szczegóły specyfikacji technicznej!

Co drzemie pod maską najnowszej Kii EV9? Zdradzamy szczegóły specyfikacji technicznej!
30.03.2023 12:30
Kia udostępniła wreszcie długo wyczekiwaną specyfikację nadchodzącego EV9, pierwszego pełnowymiarowego elektrycznego SUV-a koreańskiego producenta samochodów. Do niedawna oferta pojazdów elektrycznych dla tych, którzy chcą podróżować z więcej niż pięcioma osobami, była stosunkowo ograniczona, zwłaszcza że pojazdy takie jak Rivian R1S są nadal dość limitowane. Na szczęście Kia wyszła naprzeciw oczekiwaniom rynku i wprowadziła do swojej oferty nowego, pełnowymiarowego SUV-a EV9. Jakiś czas temu pisaliśmy tutaj o designie najnowszej Kii i myśli przewodniej projektu. Teraz możemy opowiedzieć więcej o sercu pojazdu, czyli tym, co drzemie pod maską!
Nadchodząca Kia EV9 będzie dostępna na wybranych rynkach jeszcze w tym roku. Klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch opcji akumulatorów - akumulator „standardowego zasięgu” (76,1 kWh) lub akumulator „dalekiego zasięgu” (99,8 kWh) - oraz jedną z dwóch opcji napędu - jednosilnikowy napęd na tylne koła lub dwusilnikowy napędu na wszystkie koła. Dzięki systemowi RWD "dalekiego zasięgu" właściciele będą mogli spodziewać się zasięgu aż 540 km, co jest niewiarygodną liczbą, biorąc pod uwagę ogromne rozmiary nadchodzącego EV9. Kia jednak nie opublikowała specyfikacji zasięgu dla innych wersji wyposażenia pojazdu.
Wymiary najnowszej Kii to 503 cm długości oraz prawie 156 cm wysokości. W rezultacie możemy powiedzieć, że Kia EV9 jest podobnej długości co Tesla Model X, ale nieco od niej wyższa.
Ze specyfikacji wydajności EV9 jasno wynika, że producent bardziej skoncentrował się na komforcie pasażerów, niż na zapierających dech w piersiach osiągach. Wariant RWD "dalekiego zasięgu" podstawowego modelu potrzebuje blisko 10 sekund (9,2 sekundy), by rozpędzić się do 96 km/h (60 mil). Dla tych, którzy szukają nieco większej wydajności, Kia oferuje niewielkie ulepszenie silnika w wariancie standardowym, zwiększając moc z 200 do 215 KM przy zachowaniu tego samego momentu obrotowego, tj. 350 Nm i w efekcie skracając czas rozpędzenia się od 0 do 96 km/h do 8,2 sekundy.

Wersja o najwyższej wydajności, dwusilnikowy układ AWD, będzie wytwarzał znacznie bardziej imponującą moc 379 KM i moment obrotowy 599 Nm. Kia twierdzi, że pozwoli to rozpędzić pojazd do 96 km/h w zaledwie 6 sekund, a za sprawą dodatkowej aktualizacji oprogramowania, poprawiającej przyspieszenie, nawet obniżając ten czas do 5,3 sekundy.
Odchodząc już od tematu specyfikacji technicznych, musimy raz jeszcze podkreślić, że Kia EV9 jest pionierem w stosowaniu bardziej zrównoważonych materiałów, które zdaniem producenta będą coraz bardziej powszechne we wszystkich jego nadchodzących modelach. Są to m.in. tworzywa sztuczne, pochodzące z recyklingu oraz liczne materiały pochodzenia roślinnego, takie jak trzcina cukrowa, kukurydza i „naturalne oleje”.
Patrząc na Kia EV9 jako całość, filozofia projektowania samochodów staje się bardziej oczywista, a związek z jego logicznym konkurentem, Teslą Model X, staje się coraz mniej wyraźny. Kia oferuje wrażenia skoncentrowane na przewożeniu ludzi, które nikogo nie zszokują, gdy zjedziesz z autostrady. Koreańska firma oferująca samochód terenowy „podbijający świat” nie jest też podobna do Riviana R1S. Producent miał własną koncepcję, którą ze starannością wcielił w życie i tak właśnie powstał ultrawygodny, terenowy SUV EV9.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Młode pokolenie napędza rewolucję elektromobilności

Młode pokolenie napędza rewolucję elektromobilności

Transport miejski przechodzi ogromną transformację, a w jej centrum znajduje się elektromobilność. Kluczową rolę w tej zmianie odgrywają młodzi dorośli, którzy kształtują przyszłość mobilności swoimi wyborami i priorytetami. Zobacz więcej >>
Które marki tracą na wartości najszybciej? Jak wypadły auta elektryczne?

Które marki tracą na wartości najszybciej? Jak wypadły auta elektryczne?

Kupno nowego samochodu to duża inwestycja, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, jak szybko jego wartość spada. Najnowszy ranking przygotowany przez Extreme Terrain pokazuje, które marki tracą na wartości najszybciej, a które najlepiej trzymają cenę po pięciu latach. Zobacz więcej >>
Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota zapowiada kolejny krok w elektryfikacji – Toyota C-HR+ trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2026 roku. To kluczowy model w gamie elektrycznych SUV-ów marki, który ma wyróżniać się osiągami, dużym zasięgiem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Zobacz więcej >>
Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing, czyli wynajem samochodów na minuty, zyskuje coraz większą popularność, zwłaszcza w miastach, gdzie transport publiczny i ograniczenia parkingowe sprawiają, że posiadanie prywatnego auta przestaje być koniecznością. Szczególnie obiecujący wydaje się segment samochodów elektrycznych, który odpowiada na rosnące potrzeby ekologiczne i ekonomiczne użytkowników. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane