Co drzemie pod maską najnowszej Kii EV9? Zdradzamy szczegóły specyfikacji technicznej!

Co drzemie pod maską najnowszej Kii EV9? Zdradzamy szczegóły specyfikacji technicznej!
30.03.2023 12:30
Kia udostępniła wreszcie długo wyczekiwaną specyfikację nadchodzącego EV9, pierwszego pełnowymiarowego elektrycznego SUV-a koreańskiego producenta samochodów. Do niedawna oferta pojazdów elektrycznych dla tych, którzy chcą podróżować z więcej niż pięcioma osobami, była stosunkowo ograniczona, zwłaszcza że pojazdy takie jak Rivian R1S są nadal dość limitowane. Na szczęście Kia wyszła naprzeciw oczekiwaniom rynku i wprowadziła do swojej oferty nowego, pełnowymiarowego SUV-a EV9. Jakiś czas temu pisaliśmy tutaj o designie najnowszej Kii i myśli przewodniej projektu. Teraz możemy opowiedzieć więcej o sercu pojazdu, czyli tym, co drzemie pod maską!
Nadchodząca Kia EV9 będzie dostępna na wybranych rynkach jeszcze w tym roku. Klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch opcji akumulatorów - akumulator „standardowego zasięgu” (76,1 kWh) lub akumulator „dalekiego zasięgu” (99,8 kWh) - oraz jedną z dwóch opcji napędu - jednosilnikowy napęd na tylne koła lub dwusilnikowy napędu na wszystkie koła. Dzięki systemowi RWD "dalekiego zasięgu" właściciele będą mogli spodziewać się zasięgu aż 540 km, co jest niewiarygodną liczbą, biorąc pod uwagę ogromne rozmiary nadchodzącego EV9. Kia jednak nie opublikowała specyfikacji zasięgu dla innych wersji wyposażenia pojazdu.
Wymiary najnowszej Kii to 503 cm długości oraz prawie 156 cm wysokości. W rezultacie możemy powiedzieć, że Kia EV9 jest podobnej długości co Tesla Model X, ale nieco od niej wyższa.
Ze specyfikacji wydajności EV9 jasno wynika, że producent bardziej skoncentrował się na komforcie pasażerów, niż na zapierających dech w piersiach osiągach. Wariant RWD "dalekiego zasięgu" podstawowego modelu potrzebuje blisko 10 sekund (9,2 sekundy), by rozpędzić się do 96 km/h (60 mil). Dla tych, którzy szukają nieco większej wydajności, Kia oferuje niewielkie ulepszenie silnika w wariancie standardowym, zwiększając moc z 200 do 215 KM przy zachowaniu tego samego momentu obrotowego, tj. 350 Nm i w efekcie skracając czas rozpędzenia się od 0 do 96 km/h do 8,2 sekundy.

Wersja o najwyższej wydajności, dwusilnikowy układ AWD, będzie wytwarzał znacznie bardziej imponującą moc 379 KM i moment obrotowy 599 Nm. Kia twierdzi, że pozwoli to rozpędzić pojazd do 96 km/h w zaledwie 6 sekund, a za sprawą dodatkowej aktualizacji oprogramowania, poprawiającej przyspieszenie, nawet obniżając ten czas do 5,3 sekundy.
Odchodząc już od tematu specyfikacji technicznych, musimy raz jeszcze podkreślić, że Kia EV9 jest pionierem w stosowaniu bardziej zrównoważonych materiałów, które zdaniem producenta będą coraz bardziej powszechne we wszystkich jego nadchodzących modelach. Są to m.in. tworzywa sztuczne, pochodzące z recyklingu oraz liczne materiały pochodzenia roślinnego, takie jak trzcina cukrowa, kukurydza i „naturalne oleje”.
Patrząc na Kia EV9 jako całość, filozofia projektowania samochodów staje się bardziej oczywista, a związek z jego logicznym konkurentem, Teslą Model X, staje się coraz mniej wyraźny. Kia oferuje wrażenia skoncentrowane na przewożeniu ludzi, które nikogo nie zszokują, gdy zjedziesz z autostrady. Koreańska firma oferująca samochód terenowy „podbijający świat” nie jest też podobna do Riviana R1S. Producent miał własną koncepcję, którą ze starannością wcielił w życie i tak właśnie powstał ultrawygodny, terenowy SUV EV9.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane