Elektryczne ciężarówki zaczynają zdobywać coraz większą przychylność kierowców, oferując większy zasięg i moc holowania, niż pojazdy napędzane gazem. Najbardziej popularne, a zarazem najmocniejsze tego typu pojazdy spośród dostępnych na rynku to - Ford Lightning i Rivian R1T. Wielu potencjalnych nabywców zadaje sobie pytanie, która z tych ciężarówek ma większą moc holowania. Odpowiedzi postanowiło udzielić „Edmunds Cars”, przeprowadzając test obu ciężarówek… na kalifornijskiej pustyni.
Test odbył się na 200-milowym, niekorzystnie ukształtowanym pasie pustyni (z licznymi wzgórzami i dolinami), przez co kierowcy obu ciężarówek musieli znaleźć po drodze stacje ładowania. Finalnie Ford Lightning uzyskał średnio 1 milę zasięgu na kWh, a Rivian średnio 0,9 mili na kWh, ale przeważającym czynnikiem był tutaj czas ładowania. Zdaniem testerów, obie ciężarówki zachowywały się na trasie podobnie pod względem wydajności i równie dobrze radziły sobie podczas pokonywania stromych wzniesień.
Ford Lightning wyróżnił się jednak dokładniejszymi obliczaniami szacunków zasięgu i ostrzeżeniami o martwym polu, z wykorzystaniem dodatkowych danych i GPS. Ponadto w modelu Pro funkcja Trailer Hitch Assist umożliwia automatyczne cofanie elektrycznej ciężarówki i wyrównanie kuli zaczepu z przyczepą. Rivian z kolei poradził sobie lepiej pod względem manewrowości, co podczas holowania w ciasnych miejscach może być dla kierowcy bardzo istotne.
A Waszym zdaniem która ciężarówka wypadła lepiej? Koniecznie obejrzyjcie wideo!
🚗 Wakacje + elektryk = duet idealny?
Sezon urlopowy to czas intensywnych wyjazdów – także dla właścicieli samochodów elektrycznych. Coraz większy zasięg aut i rozbudowana sieć ładowarek sprawiają, że planowanie podróży jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zobacz więcej >>
Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
1 lipca 2025 roku zapisał się jako symboliczna data w historii energetycznej Europy Środkowej. Grupa Orlen zakończyła ostatni kontrakt na dostawy rosyjskiej ropy naftowej do Czech, domykając tym samym wieloletni proces uniezależniania się od surowców z Rosji. Zobacz więcej >>
Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>