Elektryczne ciężarówki zaczynają zdobywać coraz większą przychylność kierowców, oferując większy zasięg i moc holowania, niż pojazdy napędzane gazem. Najbardziej popularne, a zarazem najmocniejsze tego typu pojazdy spośród dostępnych na rynku to - Ford Lightning i Rivian R1T. Wielu potencjalnych nabywców zadaje sobie pytanie, która z tych ciężarówek ma większą moc holowania. Odpowiedzi postanowiło udzielić „Edmunds Cars”, przeprowadzając test obu ciężarówek… na kalifornijskiej pustyni.
Test odbył się na 200-milowym, niekorzystnie ukształtowanym pasie pustyni (z licznymi wzgórzami i dolinami), przez co kierowcy obu ciężarówek musieli znaleźć po drodze stacje ładowania. Finalnie Ford Lightning uzyskał średnio 1 milę zasięgu na kWh, a Rivian średnio 0,9 mili na kWh, ale przeważającym czynnikiem był tutaj czas ładowania. Zdaniem testerów, obie ciężarówki zachowywały się na trasie podobnie pod względem wydajności i równie dobrze radziły sobie podczas pokonywania stromych wzniesień.
Ford Lightning wyróżnił się jednak dokładniejszymi obliczaniami szacunków zasięgu i ostrzeżeniami o martwym polu, z wykorzystaniem dodatkowych danych i GPS. Ponadto w modelu Pro funkcja Trailer Hitch Assist umożliwia automatyczne cofanie elektrycznej ciężarówki i wyrównanie kuli zaczepu z przyczepą. Rivian z kolei poradził sobie lepiej pod względem manewrowości, co podczas holowania w ciasnych miejscach może być dla kierowcy bardzo istotne.
A Waszym zdaniem która ciężarówka wypadła lepiej? Koniecznie obejrzyjcie wideo!
Norweskie Stowarzyszenie Samochodowe (NAF) przeprowadziło test zasięgów pojazdów elektrycznych w zimowych warunkach, a zwycięzcą został Polestar 3, pokonując m.in. Teslę Model 3. Zobacz więcej >>
Rządowy program wspierający zakup pojazdów elektrycznych wraca w nowej odsłonie! "Mój Elektryk 2.0" to szansa na otrzymanie nawet do 40 tys. zł bezzwrotnego dofinansowania na zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Ministerstwo Infrastruktury planuje zmiany w opłatach za badania techniczne pojazdów. Koszt przeglądu ma być powiązany ze średnim dochodem Polaków, co według ministra Dariusza Klimczaka pozwoli na jego umiarkowaną waloryzację, dostosowaną do sytuacji gospodarczej kraju. Zobacz więcej >>
20 stycznia 2025 r. Donald Trump objął urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych, zapowiadając fundamentalne zmiany w polityce przemysłowej USA. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>