Elektryczne ciężarówki zaczynają zdobywać coraz większą przychylność kierowców, oferując większy zasięg i moc holowania, niż pojazdy napędzane gazem. Najbardziej popularne, a zarazem najmocniejsze tego typu pojazdy spośród dostępnych na rynku to - Ford Lightning i Rivian R1T. Wielu potencjalnych nabywców zadaje sobie pytanie, która z tych ciężarówek ma większą moc holowania. Odpowiedzi postanowiło udzielić „Edmunds Cars”, przeprowadzając test obu ciężarówek… na kalifornijskiej pustyni.
Test odbył się na 200-milowym, niekorzystnie ukształtowanym pasie pustyni (z licznymi wzgórzami i dolinami), przez co kierowcy obu ciężarówek musieli znaleźć po drodze stacje ładowania. Finalnie Ford Lightning uzyskał średnio 1 milę zasięgu na kWh, a Rivian średnio 0,9 mili na kWh, ale przeważającym czynnikiem był tutaj czas ładowania. Zdaniem testerów, obie ciężarówki zachowywały się na trasie podobnie pod względem wydajności i równie dobrze radziły sobie podczas pokonywania stromych wzniesień.
Ford Lightning wyróżnił się jednak dokładniejszymi obliczaniami szacunków zasięgu i ostrzeżeniami o martwym polu, z wykorzystaniem dodatkowych danych i GPS. Ponadto w modelu Pro funkcja Trailer Hitch Assist umożliwia automatyczne cofanie elektrycznej ciężarówki i wyrównanie kuli zaczepu z przyczepą. Rivian z kolei poradził sobie lepiej pod względem manewrowości, co podczas holowania w ciasnych miejscach może być dla kierowcy bardzo istotne.
A Waszym zdaniem która ciężarówka wypadła lepiej? Koniecznie obejrzyjcie wideo!
Grupa Volkswagen ma problem z popytem na swoje w pełni elektryczne samochody w Europie, co wkrótce może wpłynąć na jej główną fabrykę w Zwickau w Niemczech. Jak donoszą niemieckie media - Handelsblatt i Automobilwoche - osłabiony popyt, w połączeniu ze zmniejszonymi dotacjami, wyższą inflacją oraz konkurencją ze strony Tesli i chińskiego importu, może przełożyć się na redukcję produkcji i zatrudnienia. Zobacz więcej >>
W obliczu doniesień o ograniczaniu produkcji pojazdów elektrycznych przez Volkswagena w dwóch niemieckich fabrykach, producent samochodów ujawnił przyczyny tych działań - spadek popytu na rynku. Niemiecki dziennik Automobilwoche podał, że firma zawiesi produkcję pojazdów elektrycznych w swoim zakładzie w Dreźnie, gdzie w zeszłym roku wyprodukowano 6500 egzemplarzy modelu ID.3.
Według niemieckiej agencji DPA News, producent tymczasowo wstrzyma produkcję modelu ID.3 na dwa tygodnie podczas jesiennych wakacji w Saksonii. Zobacz więcej >>
Pierwszy w pełni elektryczny 718 Boxster w historii Porsche pojawi się na rynku dopiero w 2025 roku, ale widzieliśmy już wiele przedprodukcyjnych prototypów testowanych w różnych sytuacjach. Dziś możemy podzielić się pierwszymi zdjęciami szpiegowskimi przedstawiającymi wnętrze bezemisyjnego samochodu sportowego praktycznie bez kamuflażu. Zobacz więcej >>
Ilość kupowanych pojazdów elektrycznych nadal rośnie w rekordowym tempie. Według danych CounterPoint Research, do końca 2023 roku globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych przekroczy 14,5 miliona sztuk. Zobacz więcej >>
Do zapłonu aut elektrycznych dochodzi kilkukrotnie rzadziej niż w przypadku aut spalinowych. Ale płonący elektryk gasi się trudniej i dłużej niż samochód spalinowy, a to z uwagi na znaczną ilość zakumulowanej energii w bateriach. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy.
i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>