Budowa największej zajezdni autobusowej zasilanej energią odnawialną w USA w hrabstwie Montgomery, Maryland.

Budowa największej zajezdni autobusowej zasilanej energią odnawialną w USA w hrabstwie Montgomery, Maryland.
19.05.2023 08:00
Hrabstwo Montgomery w stanie Maryland ogłosiło plany budowy największej samowystarczalnej zajezdni autobusowej zasilanej energią odnawialną w USA. Zajezdnia ta będzie funkcjonować jako mikrosieć typu Energy as a Service, co oznacza, że oprócz dostarczania energii elektrycznej, będzie oferować różne usługi związane z energią dla konsumentów.
Znana jako Centrum konserwacji sprzętu i transportu w hrabstwie Montgomery (EMTOC), ta innowacyjna zajezdnia autobusowa zostanie zbudowana przez firmę AlphaStruxure, dostawcę energii jako usługi, mającą siedzibę w Bostonie. Planuje się, że prace rozpoczną się w czwartym kwartale 2023 r., a zajezdnia rozpocznie działalność w pierwszym kwartale 2025 r. AlphaStruxure to spółka joint venture firm Schneider Electric i Carlyle, które finansują ten projekt przy użyciu swojego modelu biznesowego Energia jako usługa.
Mikrosieć w hrabstwie Montgomery o mocy 7 megawatów (MW) będzie dysponować 5 MW energii słonecznej zainstalowanej na dachach i pod baldachimem. Dodatkowo, będzie posiadać akumulatory o pojemności 2 MW/7,35 MWh, istniejącą generację rezerwową oraz ładowarki o pojemności do 4,5 MW.
Najważniejszą innowacją będzie obecność lokalnego elektrolizera, zasilanego energią słoneczną i akumulatorem, co sprawi, że ta zajezdnia autobusowa stanie się pierwszą tego rodzaju na wschodnim wybrzeżu, która będzie produkować ekologiczny wodór. Dzięki temu EMTOC będzie w stanie dostarczać zrównoważoną energię dla pięciu istniejących budynków EMTOC, autobusów elektrycznych z akumulatorami oraz autobusów elektrycznych z ogniwami paliwowymi.
Zielony wodór wyprodukowany w EMTOC będzie używany do zasilania pierwszych 13 autobusów elektrycznych z ogniwami paliwowymi w hrabstwie. Są to pojazdy bezemisyjne, napędzane wodorem i tlenem, emitujące jedynie wodę i używane głównie na długich trasach. Dzięki temu, emisje dwutlenku węgla (CO2) hrabstwa spowodowane transportem zostaną zmniejszone o 4000 ton rocznie, co odpowiada emisji 780 domów zużywających energię elektryczną przez rok.
Mikrosieć będzie również połączona z siecią energetyczną Pepco. Zostanie zaprojektowana tak, aby działać niezależnie (w trybie wyspowym) i zapewnić nieprzerwane działanie
Autor: Ala
Zdjęcia: electrek
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane