Test Rivian'a na Alasce!

Test Rivian'a na Alasce!
01.05.2023 15:30
Rivian testuje swoją jednostkę napędową Dual-Motor na oblodzonych drogach Alaski. Wszystko tuż przed dostarczeniem pierwszych pojazdów R1S i R1T wyposażonych w układ napędowy, który został zaprojektowany i jest budowany we własnym zakresie (!) przez amerykańskiego producenta EV, w fabryce w stanie Illinois. Dyrektor generalny producenta, RJ Scaringe, zamieścił krótkie wideo na swoim osobistym koncie na Twitterze (link poniżej), mówiąc:
początek cytatu
Zespół na Alasce kończy testy naszego układu napędowego Dual-Motor, który będzie dostępny już wkrótce :)
koniec cytatu
W poście widać, jak elektryczny pickup R1T z gracją ślizga się po ogromnym, pokrytym lodem i śniegiem kawałku alaskańskiej ziemi, a wszystkie cztery koła walczą o przyczepność, pozostawiając za sobą wielką chmurę śniegu.
Rivian po raz pierwszy ogłosił swój układ dwusilnikowy "Enduro" jeszcze w marcu 2022 roku, kiedy to dwumodelowa linia samochodów osobowych przeszła obszerną listę zmian, a także poważne podwyżki cen.
Od tego czasu prototypy R1S i R1T zostały zauważone podczas testów w Nowej Zelandii i innych częściach świata, a produkcja rozpoczęła się w dość powolnym tempie w lutym tego roku. Amerykańska marka EV wyprodukowała już około 600 sztuk, z których większość trafiła do zaktualizowanych elektrycznych samochodów dostawczych (EDV) zamówionych przez Amazon.
Ale ponieważ Rivian przygotowuje wzrost w produkcji dla R1S i R1T, wydajność linii montażowej silników "Enduro" również wzrośnie, aby nadążyć z rosnącym wzrostem produkcji aut. W poprzednim filmie dyrektor operacyjny firmy, Frank Klein, powiedział, że przy pełnej prędkości Rivian będzie w stanie wyprodukować ponad 800 jednostek napędowych dziennie, co daje prawie 17 000 dwusilnikowych układów napędowych miesięcznie przy pracy na dwie zmiany.
Pierwsze pojazdy R1S i R1T wyposażone w nowy układ dwusilnikowy mają zostać dostarczone pod koniec roku, ale dzięki najnowszemu tweetowi prezesa RJ Scaringe'a, który mówi, że "nadchodzą wkrótce", posiadacze rezerwacji mogą otrzymać miłą niespodziankę i odebrać dostawę nieco wcześniej.
Dwusilnikowy układ napędowy daje około 600 koni mechanicznych i może być wybrany w połączeniu ze standardowymi i dużymi bateriami dla R1S, podczas gdy R1T może być również skonfigurowany z największą baterią Max Pack, która oferuje do 640 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Oprócz standardowej konfiguracji dwusilnikowej, Rivian oferuje wariant dwusilnikowy Performance o mocy około 700 KM, a także pochodzący od Boscha układ napędowy Quad-Motor o mocy 835 KM.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane