Test Rivian'a na Alasce!

Test Rivian'a na Alasce!
01.05.2023 15:30
Rivian testuje swoją jednostkę napędową Dual-Motor na oblodzonych drogach Alaski. Wszystko tuż przed dostarczeniem pierwszych pojazdów R1S i R1T wyposażonych w układ napędowy, który został zaprojektowany i jest budowany we własnym zakresie (!) przez amerykańskiego producenta EV, w fabryce w stanie Illinois. Dyrektor generalny producenta, RJ Scaringe, zamieścił krótkie wideo na swoim osobistym koncie na Twitterze (link poniżej), mówiąc:
początek cytatu
Zespół na Alasce kończy testy naszego układu napędowego Dual-Motor, który będzie dostępny już wkrótce :)
koniec cytatu
W poście widać, jak elektryczny pickup R1T z gracją ślizga się po ogromnym, pokrytym lodem i śniegiem kawałku alaskańskiej ziemi, a wszystkie cztery koła walczą o przyczepność, pozostawiając za sobą wielką chmurę śniegu.
Rivian po raz pierwszy ogłosił swój układ dwusilnikowy "Enduro" jeszcze w marcu 2022 roku, kiedy to dwumodelowa linia samochodów osobowych przeszła obszerną listę zmian, a także poważne podwyżki cen.
Od tego czasu prototypy R1S i R1T zostały zauważone podczas testów w Nowej Zelandii i innych częściach świata, a produkcja rozpoczęła się w dość powolnym tempie w lutym tego roku. Amerykańska marka EV wyprodukowała już około 600 sztuk, z których większość trafiła do zaktualizowanych elektrycznych samochodów dostawczych (EDV) zamówionych przez Amazon.
Ale ponieważ Rivian przygotowuje wzrost w produkcji dla R1S i R1T, wydajność linii montażowej silników "Enduro" również wzrośnie, aby nadążyć z rosnącym wzrostem produkcji aut. W poprzednim filmie dyrektor operacyjny firmy, Frank Klein, powiedział, że przy pełnej prędkości Rivian będzie w stanie wyprodukować ponad 800 jednostek napędowych dziennie, co daje prawie 17 000 dwusilnikowych układów napędowych miesięcznie przy pracy na dwie zmiany.
Pierwsze pojazdy R1S i R1T wyposażone w nowy układ dwusilnikowy mają zostać dostarczone pod koniec roku, ale dzięki najnowszemu tweetowi prezesa RJ Scaringe'a, który mówi, że "nadchodzą wkrótce", posiadacze rezerwacji mogą otrzymać miłą niespodziankę i odebrać dostawę nieco wcześniej.
Dwusilnikowy układ napędowy daje około 600 koni mechanicznych i może być wybrany w połączeniu ze standardowymi i dużymi bateriami dla R1S, podczas gdy R1T może być również skonfigurowany z największą baterią Max Pack, która oferuje do 640 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Oprócz standardowej konfiguracji dwusilnikowej, Rivian oferuje wariant dwusilnikowy Performance o mocy około 700 KM, a także pochodzący od Boscha układ napędowy Quad-Motor o mocy 835 KM.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
🚗 GreenWay z nową twarzą – marka dojrzewa razem z elektromobilnością ⚡

🚗 GreenWay z nową twarzą – marka dojrzewa razem z elektromobilnością ⚡

GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane