Rivian testuje swoją jednostkę napędową Dual-Motor na oblodzonych drogach Alaski. Wszystko tuż przed dostarczeniem pierwszych pojazdów
R1S i R1T wyposażonych w układ napędowy, który został zaprojektowany i jest budowany we własnym zakresie (!) przez amerykańskiego producenta EV, w fabryce w stanie Illinois. Dyrektor generalny producenta, RJ Scaringe, zamieścił krótkie wideo na swoim osobistym koncie na Twitterze (link poniżej), mówiąc:
Zespół na Alasce kończy testy naszego układu napędowego Dual-Motor, który będzie dostępny już wkrótce :)
W poście widać, jak elektryczny pickup R1T z gracją ślizga się po ogromnym, pokrytym lodem i śniegiem kawałku alaskańskiej ziemi, a wszystkie cztery koła walczą o przyczepność, pozostawiając za sobą wielką chmurę śniegu.
Rivian po raz pierwszy ogłosił swój układ dwusilnikowy "Enduro" jeszcze w marcu 2022 roku, kiedy to dwumodelowa linia samochodów osobowych przeszła obszerną listę zmian, a także poważne podwyżki cen.
Od tego czasu prototypy R1S i R1T zostały zauważone podczas testów w Nowej Zelandii i innych częściach świata, a produkcja rozpoczęła się w dość powolnym tempie w lutym tego roku. Amerykańska marka EV wyprodukowała już około 600 sztuk, z których większość trafiła do zaktualizowanych elektrycznych samochodów dostawczych (EDV) zamówionych przez Amazon.
Ale ponieważ Rivian przygotowuje wzrost w produkcji dla R1S i R1T, wydajność linii montażowej silników "Enduro" również wzrośnie, aby nadążyć z rosnącym wzrostem produkcji aut. W poprzednim filmie dyrektor operacyjny firmy, Frank Klein, powiedział, że przy pełnej prędkości Rivian będzie w stanie wyprodukować ponad 800 jednostek napędowych dziennie, co daje prawie 17 000 dwusilnikowych układów napędowych miesięcznie przy pracy na dwie zmiany.
Pierwsze pojazdy R1S i R1T wyposażone w nowy układ dwusilnikowy mają zostać dostarczone pod koniec roku, ale dzięki najnowszemu tweetowi prezesa RJ Scaringe'a, który mówi, że "nadchodzą wkrótce", posiadacze rezerwacji mogą otrzymać miłą niespodziankę i odebrać dostawę nieco wcześniej.
Dwusilnikowy układ napędowy daje około 600 koni mechanicznych i może być wybrany w połączeniu ze standardowymi i dużymi bateriami dla R1S, podczas gdy R1T może być również skonfigurowany z największą baterią Max Pack, która oferuje do 640 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Oprócz standardowej konfiguracji dwusilnikowej, Rivian oferuje wariant dwusilnikowy Performance o mocy około 700 KM, a także pochodzący od Boscha układ napędowy Quad-Motor o mocy 835 KM.