Rivian ogłosił, że jego w pełni elektryczny SUV R1S z roku modelowego 2023 otrzymał właśnie status "Top Safety Pick+" od Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) - organizacji zajmującej się bezpieczeństwem drogowym. R1S dołączył tym samym do pick-up'a R1T, który otrzymał to wyróżnienie w 2022 roku. Rivian jest stosunkowo nowym graczem na rynku pojazdów elektrycznych, ale dzięki wysokiej jakości konstrukcji i bezpieczeństwu zaczyna zdobywać zaufanie klientów. Według JD Power, to właśnie właściciele pojazdów marki Rivian są najbardziej zadowolonymi klientami w segmencie elektryków klasy premium, detronizując z pozycji lidera nawet Teslę.
Bezpieczeństwo obu modeli pozostaje ogromną zaletą dla konsumentów, zwłaszcza tych z rodzinami. W grudniu zeszłego roku Rivian ogłosił, że jego pick-up R1T otrzymał nagrodę IIHS "Top Safety Pick+", co uczyniło go jednym z tylko trzech pick-upów, które zdobyły to wyróżnienie. Teraz do nagrodzonego grona dołączył R1S 2023, nie tylko zdobywając tę samą nagrodę, ale też stając się jedynym modelem 2023 w kategorii dużych SUV-ów, który jak dotąd otrzymał tę odznakę.
„Linia pojazdów R1 została zaprojektowana tak, aby należeć do najbezpieczniejszych obecnie na drogach dzięki projektowi strukturalnemu, zoptymalizowanym materiałom i w pełni zintegrowanemu oprogramowaniu. Cieszymy się, że R1S dołącza do R1T, otrzymując nagrodę Top Safety Pick+ i nadal będziemy traktować bezpieczeństwo jako kluczowy priorytet dla naszych klientów, gdy podejmują kolejną przygodę” – powiedział wiceprezes ds. atrybutów podwozia i inżynierii bezpieczeństwa, Malin Ekholm.
IIHS wyjaśniło również, że tegoroczne kryteria uzyskania nagrody najwyższego poziomu były trudniejsze niż kiedykolwiek. Zaktualizowany test boczny, w którym cięższa uderzająca bariera trafia w pojazd testowy z większą prędkością, zastępuje pierwotną ocenę boczną. Aby zakwalifikować się do wyboru Top Safety Pick, pojazdy muszą uzyskać akceptowalną lub dobrą ocenę, zaś na „plus” wymagana jest już ocena dobra. Przebieg całego testu możecie zobaczyć na nagraniu zamieszczonym poniżej!
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>