Nowy rywal Tesli na torze wyścigowym!

Nowy rywal Tesli na torze wyścigowym!
03.04.2023 15:45
Tesla Model 3 zmierzyła się z całkowicie nową Kią EV6 GT w szalonym, całkowicie elektrycznym wyścigu. Ponieważ pojazdy elektryczne szybko zyskały na popularności w wyścigach samochodowych, kwestią czasu było pojawienie się nowego rywala, który podważy dominację Tesli. Najnowszym rywalem jest Kia EV6 GT.
Na filmie zamieszczonym przez The Fast Lane Car, Tesla Model 3 Performance zmierzyła się z nowym rywalem, Kia EV6 GT. Aby pokazać, jak szybkie są te dwa pojazdy elektryczne, na linii startu znalazła się również Chevy Corvette.
Na papierze, rywalizacja między Teslą a Kią jest dość wyrównana. Koreański konkurent produkuje godne szacunku 576 KM i 739 Nm z dwusilnikowego układu napędu na wszystkie koła. Z drugiej strony, Tesla ma nieco mniejszą moc; 455 koni mechanicznych i 660 Nm z bardzo podobnego dwusilnikowego systemu napędu na wszystkie koła.
I choć może się wydawać, że Kia ma przewagę w walce, to w rzeczywistości sprowadza się to do innej metryki; stosunek mocy do masy. Kia produkuje co prawda więcej mocy ale jest cięższa od Tesli o 227 kilogramów.
Jak zauważono w filmie, cena będzie prawdopodobnie najbardziej znaczącym czynnikiem decydującym dla tych, którzy nadal utknęli, biorąc pod uwagę oba pojazdy. EV6 GT jest znacznie droższy, zaczynając od nieco ponad 61000 dolarów, i nie kwalifikuje się do federalnej zachęty podatkowej.
Oprócz rozbieżności cenowych, Tesla posiada jedną ostateczną przewagę nad Kia, która jest dość znacząca. Z jego 82kWh baterii, Tesla Model 3 Performance miażdży Kia EV6 GT w zasięgu, osiągając 507 kilometrów w porównaniu do zaledwie 332 kilometrów z mniejszym 77,4kWh baterii w Kia.
Ignorując zasięg i różnicę w cenie, jasne jest, że producenci samochodów tacy jak Hyundai i Kia w końcu zbliżają się do konkurencyjności z produktami Tesli, zwłaszcza biorąc pod uwagę wydajność, do której są zdolne. A dzięki architekturze 800V Kia może przewodzić swojemu amerykańskiemu odpowiednikowi pod względem szybkości ładowania. Niemniej jednak, zwiększona konkurencja to świetna wiadomość dla rynku. Producenci samochodów będą w najbliższych latach naciskani, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia z pojazdami elektrycznymi.
Autor: Karolina
Źródło: teslarati
|
Tagi:

Warto przeczytać

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Zobacz więcej >>
Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Tesla, znana z rewolucyjnych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym, przygotowuje się do kolejnego kroku w elektrycznej rewolucji. Najnowsze doniesienia sugerują, że Cybertruck, flagowy pickup Tesli, będzie wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego. Zobacz więcej >>
Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów

Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów

Według doniesień Bloomberga, Apple zakończył prace nad swoim ambitnym projektem Titan – samochodem elektrycznym, który miał konkurować z Teslą. Nie tylko kwestie finansowe przyczyniły się do tej decyzji, lecz także obawy o opłacalność oraz niepewność, czy pojazd kiedykolwiek wejdzie na rynek. Zobacz więcej >>
Aktualizacja Oprogramowania 2024.8.3 dla Tesla Model S/3/X/Y: Nowe Funkcje, Nowe Możliwości

Aktualizacja Oprogramowania 2024.8.3 dla Tesla Model S/3/X/Y: Nowe Funkcje, Nowe Możliwości

Tesla ponownie udowadnia swoje zaangażowanie w stale rozwijającą się technologię elektrycznych pojazdów, wprowadzając nowe aktualizacje oprogramowania dla swoich modeli Model S, Model 3, Model X i Model Y. Wersja 2024.8.3 przynosi nie tylko reflektory adaptacyjne, ale także nową funkcję, która z pewnością przyciągnie uwagę kierowców – jednorazowe ładowanie do 100 procent. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane