Tesla Model 3 zmierzyła się z całkowicie nową Kią EV6 GT w szalonym, całkowicie elektrycznym wyścigu. Ponieważ pojazdy elektryczne szybko zyskały na popularności w wyścigach samochodowych, kwestią czasu było pojawienie się nowego rywala, który podważy dominację Tesli. Najnowszym rywalem jest Kia EV6 GT.
Na filmie zamieszczonym przez The Fast Lane Car, Tesla Model 3 Performance zmierzyła się z nowym rywalem, Kia EV6 GT. Aby pokazać, jak szybkie są te dwa pojazdy elektryczne, na linii startu znalazła się również Chevy Corvette.
Na papierze, rywalizacja między Teslą a Kią jest dość wyrównana. Koreański konkurent produkuje godne szacunku 576 KM i 739 Nm z dwusilnikowego układu napędu na wszystkie koła. Z drugiej strony, Tesla ma nieco mniejszą moc; 455 koni mechanicznych i 660 Nm z bardzo podobnego dwusilnikowego systemu napędu na wszystkie koła.
I choć może się wydawać, że Kia ma przewagę w walce, to w rzeczywistości sprowadza się to do innej metryki; stosunek mocy do masy. Kia produkuje co prawda więcej mocy ale jest cięższa od Tesli o 227 kilogramów.
Jak zauważono w filmie, cena będzie prawdopodobnie najbardziej znaczącym czynnikiem decydującym dla tych, którzy nadal utknęli, biorąc pod uwagę oba pojazdy. EV6 GT jest znacznie droższy, zaczynając od nieco ponad 61000 dolarów, i nie kwalifikuje się do federalnej zachęty podatkowej.
Oprócz rozbieżności cenowych, Tesla posiada jedną ostateczną przewagę nad Kia, która jest dość znacząca. Z jego 82kWh baterii, Tesla Model 3 Performance miażdży Kia EV6 GT w zasięgu, osiągając 507 kilometrów w porównaniu do zaledwie 332 kilometrów z mniejszym 77,4kWh baterii w Kia.
Ignorując zasięg i różnicę w cenie, jasne jest, że producenci samochodów tacy jak Hyundai i Kia w końcu zbliżają się do konkurencyjności z produktami Tesli, zwłaszcza biorąc pod uwagę wydajność, do której są zdolne. A dzięki architekturze 800V Kia może przewodzić swojemu amerykańskiemu odpowiednikowi pod względem szybkości ładowania. Niemniej jednak, zwiększona konkurencja to świetna wiadomość dla rynku. Producenci samochodów będą w najbliższych latach naciskani, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia z pojazdami elektrycznymi.
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>