Tesla potwierdziła, że buduje nowe laboratorium testów zderzeniowych w Austin, aby jeszcze bardziej poprawić pasywne bezpieczeństwo swoich pojazdów elektrycznych. Zajęło trochę czasu dla Tesli, aby uzyskać wiarygodność w branży motoryzacyjnej, i choć nadal ma sceptyków, to uczynił się niezaprzeczalny przez zyskiem ustanowienie zdolności do produkcji 2 mln pojazdów elektrycznych. Zdolność do masowej produkcji pojazdów elektrycznych z zyskiem to jedyny sposób, w jaki Tesla zyskała wiarygodność w branży motoryzacyjnej. Podczas projektowania i inżynierii nowego pojazdu, priorytetem jest (lub powinno być) bezpieczeństwo, a Tesla zaskoczyła wielu na tym froncie przez lata.
Model 3 zdobył kilka innych wyróżnień w dziedzinie bezpieczeństwa, w tym pięć gwiazdek we wszystkich kategoriach i najniższe prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w testach NHTSA, pięć gwiazdek od Euro NCAP, przy czym został okrzyknięty "nowym wzorcem technologii bezpieczeństwa", oraz pięć gwiazdek od australijskiego NCAP. Od tego czasu praktycznie wszystkie pojazdy Tesli uzyskały podobne, wiodące w branży oceny bezpieczeństwa. Tesla poczyniła pewne postępy w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego, a w mediach mówi się głównie o Autopilocie i pełnej samojezdności Beta. Można jednak argumentować, że bezpieczeństwo Tesli jest jeszcze bardziej imponujące.
Niedawno Tesla wyjaśniła, w jaki sposób wykorzystuje fakt, że jej pojazdy są zintegrowane, aby zebrać niesamowitą ilość danych o rzeczywistych wypadkach i wykorzystać je do poprawy bezpieczeństwa podczas kolizji. Producent wykorzystałby swoje laboratorium testów zderzeniowych w Kalifornii, aby sprawdzić swoje wyniki. Teraz dowiadujemy się, że Tesla buduje nowe laboratorium testów zderzeniowych w Austin.
Rekruter Tesli napisał w zeszłym tygodniu na LinkedIn:
Wszyscy o to prosiliście. Tesla dostarczyła! Tesla buduje Crash Test Lab w Austin, TX! Zatrudniamy techników do wsparcia laboratorium testów zderzeniowych.
Tesla wystawia ofertę pracy na stanowisko "Engineering Technician, Passive Safety Crash Test Lab".
W opisie stanowiska pracy napisano:
Zespół Passive Safety Crash & Sled Test jest odpowiedzialny za wykonywanie, analizowanie i raportowanie testów zderzeniowych i testów na sankach w wymaganych terminach programu, koncentrując się głównie na rozwoju pojazdów, certyfikacji regulacyjnej i testach zderzeniowych ochrony konsumenta. Zespół składa się z inżynierów i techników specjalizujących się w badaniach pojazdów i mechaniki, oprzyrządowania i ATD (Anthropomorphic Test Devices, czyli manekiny do testów zderzeniowych) oraz wizualizacji.
Na razie niewiele wiadomo o planach Tesli dotyczących nowego laboratorium testów zderzeniowych w Teksasie, ani o tym, czy będzie ono stanowiło dodatek do laboratorium we Fremont, czy też je zastąpi.