Nadciąga nowa CUPRA Raval! Mały, ale wiariat!

Nadciąga nowa CUPRA Raval! Mały, ale wiariat!
13.05.2023 22:17
Cupra należąca do grupy Volkswagen ogłosiła, że jej nadchodzący mały pojazd elektryczny, znany wcześniej z zapowiedzi jako UrbanRebel, otrzyma nazwę Raval, gdy wejdzie do produkcji. Nastąpić ma to w... 2025 roku.
Cupra Raval, nazwana na cześć dzielnicy El Raval w sercu Barcelony, będzie produkowana w siedzibie SEATa w Martorell, w Hiszpanii. Bliźniaczy model Volkswagena o nazwie ID.2 ma dołączyć do Cupry nieco później. Wygląda więc na to, że sportowy samochód segmentu B w nieco wyższej cenie przetestuje rynek, by po kilku miesiącach poszerzyć ofertę o klasyczną opcję zapewne w tańszej wersji.
Firma zapowiedziała, że zainwestuje 3 miliardy euro w przekształcenie hiszpańskiego zakładu z produkcji aut spalinowych w zakład produkujący samochody elektryczne w oparciu o platformę MEB Small grupy Volkswagen.
Cupra Raval i VW ID.2 będą dwoma z czterech pojazdów elektrycznych klasy podstawowej, które Grupa Volkswagen zbuduje w Hiszpanii. Pozostałe to dwa SUV-y, które będą produkowane w Pampelunie – VW ID.2X i jak dotąd nienazwany model Skody.
początek cytatu
CUPRA Raval to nie tylko kolejny samochód. To zaproszenie dla nowej generacji, która oczekuje czegoś lepszego. Miejski, buntowniczy i w 100% elektryczny samochód z własnym charakterem i nawiązujący do „Generacji Z”. Coś bardziej emocjonalnego. - powiedział CEO SEATa i Cupry, Wayne Griffiths
koniec cytatu
Pojazd, który widzicie na zdjęciach zrobionych na wystawie Automobile Barcelona, to w rzeczywistości ten sam koncept, który wcześniej nosił nazwę UrbanRebel, z tą różnicą, że teraz nosi nazwę Raval.
Kiedy w zeszłym roku zaprezentowano koncepcję UrbanRebel, ogłoszono, że będzie on wyposażony w silnik elektryczny o mocy 222 koni mechanicznych (166 kilowatów) napędzający przednie koła, umożliwiający rozpędzenie się od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy.
Producent samochodów nie ujawnił pojemności baterii, ale powiedział, że UrbanRebel jest w stanie pokonać do 273 mil (440 kilometrów) na jednym ładowaniu.
W marcu szef marki Volkswagen, Thomas Schaefer, powiedział, że cztery podstawowe pojazdy elektryczne będą wykorzystywać akumulatory dostarczane przez nowe fabryki ogniw Grupy VW w Europie, początkowo z Salzgitter w Niemczech, a następnie z Walencji w Hiszpanii.
Dodał, że modele podstawowe będą wykorzystywać chemię akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), podczas gdy warianty o większym zasięgu będą wykorzystywać chemię niklowo-manganowo-kobaltową (NMC). Grupa Volkswagen zainwestuje kolejne 3 miliardy euro w gigantyczną fabrykę ogniw akumulatorowych w pobliżu Walencji, która będzie prowadzona przez producenta akumulatorów, firmę PowerCo.
Cupra Raval będzie trzecim pojazdem marki z napędem akumulatorowym, po kompaktowym hatchbacku Born i średniej wielkości SUV-ie Tavascan, którego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2024 roku.
Autor: motoevo
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Zobacz więcej >>
Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Najnowszy Raport TÜV 2025, oparty na wynikach 10,2 miliona badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2023 do czerwca 2024, dostarczył interesujących wniosków na temat niezawodności samochodów elektrycznych. Pomimo ogólnie dobrych wyników, niektóre modele zaskoczyły pozytywnie, podczas gdy inne rozczarowały. Zobacz więcej >>
Podróżowanie elektrycznym samochodem po Grecji: Co musisz wiedzieć

Podróżowanie elektrycznym samochodem po Grecji: Co musisz wiedzieć

Grecja, słynąca z malowniczych wysp, bogatej historii i słonecznej pogody, zyskuje na popularności również wśród entuzjastów elektromobilności. Choć rozwój rynku samochodów elektrycznych w tym kraju nabiera tempa, infrastruktura ładowania nadal wymaga wielu ulepszeń. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane