Cupra należąca do grupy Volkswagen ogłosiła, że jej nadchodzący mały pojazd elektryczny, znany wcześniej z zapowiedzi jako UrbanRebel, otrzyma nazwę Raval, gdy wejdzie do produkcji. Nastąpić ma to w... 2025 roku.
Cupra Raval, nazwana na cześć dzielnicy El Raval w sercu Barcelony, będzie produkowana w siedzibie SEATa w Martorell, w Hiszpanii. Bliźniaczy model Volkswagena o nazwie ID.2 ma dołączyć do Cupry nieco później. Wygląda więc na to, że sportowy samochód segmentu B w nieco wyższej cenie przetestuje rynek, by po kilku miesiącach poszerzyć ofertę o klasyczną opcję zapewne w tańszej wersji.
Firma zapowiedziała, że zainwestuje 3 miliardy euro w przekształcenie hiszpańskiego zakładu z produkcji aut spalinowych w zakład produkujący samochody elektryczne w oparciu o platformę MEB Small grupy Volkswagen.
Cupra Raval i VW ID.2 będą dwoma z czterech pojazdów elektrycznych klasy podstawowej, które Grupa Volkswagen zbuduje w Hiszpanii. Pozostałe to dwa SUV-y, które będą produkowane w Pampelunie – VW ID.2X i jak dotąd nienazwany model Skody.
CUPRA Raval to nie tylko kolejny samochód. To zaproszenie dla nowej generacji, która oczekuje czegoś lepszego. Miejski, buntowniczy i w 100% elektryczny samochód z własnym charakterem i nawiązujący do „Generacji Z”. Coś bardziej emocjonalnego. - powiedział CEO SEATa i Cupry, Wayne Griffiths
Pojazd, który widzicie na zdjęciach zrobionych na wystawie Automobile Barcelona, to w rzeczywistości ten sam koncept, który wcześniej nosił nazwę UrbanRebel, z tą różnicą, że teraz nosi nazwę Raval.
Kiedy w zeszłym roku zaprezentowano koncepcję UrbanRebel, ogłoszono, że będzie on wyposażony w silnik elektryczny o mocy 222 koni mechanicznych (166 kilowatów) napędzający przednie koła, umożliwiający rozpędzenie się od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy.
Producent samochodów nie ujawnił pojemności baterii, ale powiedział, że UrbanRebel jest w stanie pokonać do 273 mil (440 kilometrów) na jednym ładowaniu.
W marcu szef marki Volkswagen, Thomas Schaefer, powiedział, że cztery podstawowe pojazdy elektryczne będą wykorzystywać akumulatory dostarczane przez nowe fabryki ogniw Grupy VW w Europie, początkowo z Salzgitter w Niemczech, a następnie z Walencji w Hiszpanii.
Dodał, że modele podstawowe będą wykorzystywać chemię akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), podczas gdy warianty o większym zasięgu będą wykorzystywać chemię niklowo-manganowo-kobaltową (NMC). Grupa Volkswagen zainwestuje kolejne 3 miliardy euro w gigantyczną fabrykę ogniw akumulatorowych w pobliżu Walencji, która będzie prowadzona przez producenta akumulatorów, firmę PowerCo.
Cupra Raval będzie trzecim pojazdem marki z napędem akumulatorowym, po kompaktowym hatchbacku Born i średniej wielkości SUV-ie Tavascan, którego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2024 roku.