Nadciąga nowa CUPRA Raval! Mały, ale wiariat!

Nadciąga nowa CUPRA Raval! Mały, ale wiariat!
13.05.2023 22:17
Cupra należąca do grupy Volkswagen ogłosiła, że jej nadchodzący mały pojazd elektryczny, znany wcześniej z zapowiedzi jako UrbanRebel, otrzyma nazwę Raval, gdy wejdzie do produkcji. Nastąpić ma to w... 2025 roku.
Cupra Raval, nazwana na cześć dzielnicy El Raval w sercu Barcelony, będzie produkowana w siedzibie SEATa w Martorell, w Hiszpanii. Bliźniaczy model Volkswagena o nazwie ID.2 ma dołączyć do Cupry nieco później. Wygląda więc na to, że sportowy samochód segmentu B w nieco wyższej cenie przetestuje rynek, by po kilku miesiącach poszerzyć ofertę o klasyczną opcję zapewne w tańszej wersji.
Firma zapowiedziała, że zainwestuje 3 miliardy euro w przekształcenie hiszpańskiego zakładu z produkcji aut spalinowych w zakład produkujący samochody elektryczne w oparciu o platformę MEB Small grupy Volkswagen.
Cupra Raval i VW ID.2 będą dwoma z czterech pojazdów elektrycznych klasy podstawowej, które Grupa Volkswagen zbuduje w Hiszpanii. Pozostałe to dwa SUV-y, które będą produkowane w Pampelunie – VW ID.2X i jak dotąd nienazwany model Skody.
początek cytatu
CUPRA Raval to nie tylko kolejny samochód. To zaproszenie dla nowej generacji, która oczekuje czegoś lepszego. Miejski, buntowniczy i w 100% elektryczny samochód z własnym charakterem i nawiązujący do „Generacji Z”. Coś bardziej emocjonalnego. - powiedział CEO SEATa i Cupry, Wayne Griffiths
koniec cytatu
Pojazd, który widzicie na zdjęciach zrobionych na wystawie Automobile Barcelona, to w rzeczywistości ten sam koncept, który wcześniej nosił nazwę UrbanRebel, z tą różnicą, że teraz nosi nazwę Raval.
Kiedy w zeszłym roku zaprezentowano koncepcję UrbanRebel, ogłoszono, że będzie on wyposażony w silnik elektryczny o mocy 222 koni mechanicznych (166 kilowatów) napędzający przednie koła, umożliwiający rozpędzenie się od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy.
Producent samochodów nie ujawnił pojemności baterii, ale powiedział, że UrbanRebel jest w stanie pokonać do 273 mil (440 kilometrów) na jednym ładowaniu.
W marcu szef marki Volkswagen, Thomas Schaefer, powiedział, że cztery podstawowe pojazdy elektryczne będą wykorzystywać akumulatory dostarczane przez nowe fabryki ogniw Grupy VW w Europie, początkowo z Salzgitter w Niemczech, a następnie z Walencji w Hiszpanii.
Dodał, że modele podstawowe będą wykorzystywać chemię akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), podczas gdy warianty o większym zasięgu będą wykorzystywać chemię niklowo-manganowo-kobaltową (NMC). Grupa Volkswagen zainwestuje kolejne 3 miliardy euro w gigantyczną fabrykę ogniw akumulatorowych w pobliżu Walencji, która będzie prowadzona przez producenta akumulatorów, firmę PowerCo.
Cupra Raval będzie trzecim pojazdem marki z napędem akumulatorowym, po kompaktowym hatchbacku Born i średniej wielkości SUV-ie Tavascan, którego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2024 roku.
Autor: motoevo
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ekologiczna rewolucja w lotnictwie – wyzwania i nadzieje na przyszłość

Ekologiczna rewolucja w lotnictwie – wyzwania i nadzieje na przyszłość

Lotnictwo, jako sektor odpowiedzialny za znaczną część globalnych emisji gazów cieplarnianych, stoi przed ogromnym wyzwaniem – do 2050 roku ma osiągnąć zeroemisyjność. Ta ambitna transformacja opiera się na nowych technologiach, innowacyjnych paliwach i współpracy między kluczowymi graczami branży. Zobacz więcej >>
Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen, polski gigant naftowy, zamierza znacząco rozbudować swoją sieć ładowania samochodów elektrycznych, Orlen Charge. W 2025 roku firma planuje uruchomić kilkanaście nowych hubów ładowania, a do 2027 roku ich liczba ma przekroczyć 50. Zobacz więcej >>
Bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych: fakty i mity o pożarach

Bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych: fakty i mity o pożarach

Wraz z rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach, coraz częściej poruszana jest kwestia ich bezpieczeństwa, zwłaszcza w kontekście pożarów. Choć samochody elektryczne rzadziej ulegają zapłonowi niż spalinowe, gdy dochodzi do pożaru, wymaga on zastosowania innych technologii gaśniczych. Zobacz więcej >>
Tesla Autopilot – Niewykorzystany Potencjał Bezpieczeństwa

Tesla Autopilot – Niewykorzystany Potencjał Bezpieczeństwa

Systemy wspomagania jazdy, takie jak Tesla Autopilot, mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez asystowanie kierowcy. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sugerują, że wielu użytkowników korzysta z tych systemów w sposób, który podważa ich pierwotny cel. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane