Nadciąga nowa CUPRA Raval! Mały, ale wiariat!

Nadciąga nowa CUPRA Raval! Mały, ale wiariat!
13.05.2023 22:17
Cupra należąca do grupy Volkswagen ogłosiła, że jej nadchodzący mały pojazd elektryczny, znany wcześniej z zapowiedzi jako UrbanRebel, otrzyma nazwę Raval, gdy wejdzie do produkcji. Nastąpić ma to w... 2025 roku.
Cupra Raval, nazwana na cześć dzielnicy El Raval w sercu Barcelony, będzie produkowana w siedzibie SEATa w Martorell, w Hiszpanii. Bliźniaczy model Volkswagena o nazwie ID.2 ma dołączyć do Cupry nieco później. Wygląda więc na to, że sportowy samochód segmentu B w nieco wyższej cenie przetestuje rynek, by po kilku miesiącach poszerzyć ofertę o klasyczną opcję zapewne w tańszej wersji.
Firma zapowiedziała, że zainwestuje 3 miliardy euro w przekształcenie hiszpańskiego zakładu z produkcji aut spalinowych w zakład produkujący samochody elektryczne w oparciu o platformę MEB Small grupy Volkswagen.
Cupra Raval i VW ID.2 będą dwoma z czterech pojazdów elektrycznych klasy podstawowej, które Grupa Volkswagen zbuduje w Hiszpanii. Pozostałe to dwa SUV-y, które będą produkowane w Pampelunie – VW ID.2X i jak dotąd nienazwany model Skody.
początek cytatu
CUPRA Raval to nie tylko kolejny samochód. To zaproszenie dla nowej generacji, która oczekuje czegoś lepszego. Miejski, buntowniczy i w 100% elektryczny samochód z własnym charakterem i nawiązujący do „Generacji Z”. Coś bardziej emocjonalnego. - powiedział CEO SEATa i Cupry, Wayne Griffiths
koniec cytatu
Pojazd, który widzicie na zdjęciach zrobionych na wystawie Automobile Barcelona, to w rzeczywistości ten sam koncept, który wcześniej nosił nazwę UrbanRebel, z tą różnicą, że teraz nosi nazwę Raval.
Kiedy w zeszłym roku zaprezentowano koncepcję UrbanRebel, ogłoszono, że będzie on wyposażony w silnik elektryczny o mocy 222 koni mechanicznych (166 kilowatów) napędzający przednie koła, umożliwiający rozpędzenie się od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy.
Producent samochodów nie ujawnił pojemności baterii, ale powiedział, że UrbanRebel jest w stanie pokonać do 273 mil (440 kilometrów) na jednym ładowaniu.
W marcu szef marki Volkswagen, Thomas Schaefer, powiedział, że cztery podstawowe pojazdy elektryczne będą wykorzystywać akumulatory dostarczane przez nowe fabryki ogniw Grupy VW w Europie, początkowo z Salzgitter w Niemczech, a następnie z Walencji w Hiszpanii.
Dodał, że modele podstawowe będą wykorzystywać chemię akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), podczas gdy warianty o większym zasięgu będą wykorzystywać chemię niklowo-manganowo-kobaltową (NMC). Grupa Volkswagen zainwestuje kolejne 3 miliardy euro w gigantyczną fabrykę ogniw akumulatorowych w pobliżu Walencji, która będzie prowadzona przez producenta akumulatorów, firmę PowerCo.
Cupra Raval będzie trzecim pojazdem marki z napędem akumulatorowym, po kompaktowym hatchbacku Born i średniej wielkości SUV-ie Tavascan, którego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2024 roku.
Autor: motoevo
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen Samochody Dostawcze, jak donosi tygodnik Automobilwoche, planuje wprowadzenie na rynek nowego wariantu ID.Buzza z akumulatorem o pojemności 62 kWh. Szef marketingu firmy, Lars Krause, w rozmowie z niemieckim czasopismem zapowiedział, że za „trzy do czterech lat” napęd elektryczny stanie się w Europie pierwszym wyborem klientów w segmencie vanów. Dynamiczny rozwój gamy modelowej Firma ma ambitne plany związane z elektromobilnością. Zobacz więcej >>
Elektryczny Sedan Serii M od BMW: Potężna Moc i Nowa Era

Elektryczny Sedan Serii M od BMW: Potężna Moc i Nowa Era

BMW przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego elektrycznego sedana serii M, który ma zadebiutować w 2026 lub 2027 roku. Ten nowy model ma oferować niewyobrażalną dziś moc, sięgającą aż 1360 KM (1 megawat, czyli 1000 kilowatów), co zapowiedział Frank van Meel, szef działu M marki BMW, cytowany przez portal Motor Trend. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Przez ostatnią dekadę rynek samochodów elektrycznych (EV) w Europie rozwijał się dynamicznie. Koszty baterii spadły o 90%, zasięg pojazdów wzrósł z 100-150 km do ponad 400 km, a infrastruktura ładowania rozwija się, choć nadal istnieją obszary wymagające poprawy. Zobacz więcej >>
Nowe rekordy EV na legendarnym Pikes Peak

Nowe rekordy EV na legendarnym Pikes Peak

W tegorocznym Pikes Peak International Hill Climb nie zabrakło samochodów elektrycznych, które wygrywały i ustanawiały rekordy. Motorsport coraz częściej się elektryfikuje, co przynosi korzyści dla klientów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane