Everrati powraca z w pełni elektrycznym Porsche 911 ST

 Everrati powraca z w pełni elektrycznym Porsche 911 ST
21.05.2023 13:54
Firma Everrati, specjalizująca się w konwersjach pojazdów elektrycznych, ponownie zaskakuje pełni elektryczną wersją kultowego modelu Porsche 911. Tym razem firma oferuje nową, bezemisyjną klasykę inspirowaną Porsche 911 ST. Choć nie jest to bezpośrednio oparta konstrukcja na istniejących modelach ST, ta konwersja oddaje esencję wyścigowego samochodu z ograniczonym zasięgiem, który był jej inspiracją, a jednocześnie oferuje znacznie lepsze osiągi.
Everrati Automotive Ltd. to brytyjska firma specjalizująca się w renowacji samochodów klasycznych z ery spalinowych, łącząca stylistykę z przeszłości z technologią całkowicie elektrycznej przyszłości. Obecnie specjaliści firmy projektują, opracowują i budują unikalne konwersje pojazdów elektrycznych w swoim zakładzie w Anglii. Choć wcześniej firma planowała rozszerzenie swojej działalności na Stany Zjednoczone, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na ich pojazdy po drugiej stronie oceanu.
Dotychczas Everrati opracowało i dostarczyło elektryczne wersje klasyków, takich jak Land Rover Series IIA, Mercedes-Benz SL Pagoda, a nawet GT40. Jednak Porsche 911 jest wyjątkowym ulubieńcem grupy, dlatego Everrati sprzedaje wiele elektrycznych konwersji tego modelu i nadal poszerza swoją ofertę. Na przykład firma obecnie oferuje licencjonowaną edycję Porsche 911 (964) Gulf Signature Edition, a także szerokie i wąskie warianty nadwoziowe 911 Signature jako Coupé lub Targa. Jak informowaliśmy w październiku ubiegłego roku, Everrati wprowadziło również pełni elektryczną wersję Porsche 911 Cabriolet z szerokim nadwoziem.
Teraz Everrati wprowadza kolejną elektryczną wersję Porsche 911, tym razem opartą na rzadkiej wersji ST z wczesnych lat 70. Miłośnicy Porsche 911, którzy poszukują w pełni elektrycznej konwersji, teraz mogą zdobyć samochód elektryczny inspirowany modelem ST. Chociaż ten projekt 911 pozostał popularny i był produkowany przez długi czas, wersja ST była produkowana tylko w niewielkich ilościach do potrzeb wyścigów, takich jak Le Mans, we wczesnych latach siedemdziesiątych.
Zbliżamy się do 60. rocznicy powstania Porsche 911, a oryginalny producent podobno wypuszcza nową specjalną Aby oddać hołd ultralekkiemu 911 ST, Everrati skorzystało z pomocy specjalisty od renowacji Porsche, RS Werks, aby dostarczyć w pełni elektryczną wersję i upewnić się, że praca zostanie wykonana prawidłowo.

Efektem jest podwozie 911 serii G, wyposażone w akumulator o pojemności 62 kWh, który napędza silnik tylnej osi, dostarczając 440 KM i 460 Nm momentu obrotowego. Samochód może również rozpędzić się od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż cztery sekundy. Ciekawe jest to, że Everrati dzieli się specyfikacjami z przeszłości, aby pokazać potencjalnym klientom, jak znacznie mocniejsze są ich elektryczne Porsche 911 w porównaniu do oryginalnego modelu. Na przykład starsze Porsche 911 ST oferowało 247 KM i 310 Nm momentu obrotowego, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy (w przypadku skrzyni manualnej). Nawet z zestawem akumulatorów Everrati był w stanie dostarczyć pojazd elektryczny o podobnej masie i rozkładzie masy do Porsche 911 ST, co oznacza, że powinien zachowywać się podobnie.
Cena w pełni elektrycznego Porsche 911 ST firmy Everrati zaczyna się od sugerowanej ceny detalicznej 290 000 GBP (361 500 USD) i można go już zamawiać.
Autor: Ala
Zdjęcia: i0.wp
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ile kosztuje utrzymanie elektryka?

Ile kosztuje utrzymanie elektryka?

Odkąd samochody elektryczne pojawiły się na polskim rynku motoryzacyjnym, trwa zagorzała dyskusja dotycząca kosztów ich utrzymania. Przeciwnicy elektryków zwracają uwagę na wysokie koszty zakupu, zwolennicy natomiast nie kryją się z rekordowo niskimi kosztami eksploatacji i serwisu. Zobacz więcej >>
Cadillac Powraca do Europy z Elektrycznym Modelem Lyriq

Cadillac Powraca do Europy z Elektrycznym Modelem Lyriq

Po latach nieobecności Cadillac, marka symbolizująca luksus i przepych rodem zza Oceanu, powraca na europejski rynek. W roli głównej występuje ich flagowy model elektryczny – Cadillac Lyriq. Zobacz więcej >>
Polenergia Buduje Sieć Stacji Ładowania dla Elektrycznych Ciężarówek na A2

Polenergia Buduje Sieć Stacji Ładowania dla Elektrycznych Ciężarówek na A2

Prywatna grupa energetyczna Polenergia ogłosiła ambitny plan budowy 39 stacji ładowania pojazdów elektrycznych o łącznej mocy prawie 7 MW. Nowe stacje pojawią się przy Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) na Autostradzie A2 oraz w centrach dużych miast, umożliwiając ładowanie zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Zobacz więcej >>
Francuski Start-up Seederal Wprowadza Elektryczny Traktor na Rynek

Francuski Start-up Seederal Wprowadza Elektryczny Traktor na Rynek

Francuski start-up Seederal ogłosił plan wprowadzenia na rynek w pełni elektrycznego ciągnika rolniczego już w przyszłym roku. Maszyna o mocy 160 KM ma być zdolna do pracy od 8 do 12 godzin na jednym ładowaniu, które potrwa zaledwie 120 minut. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane