Firma Everrati, specjalizująca się w konwersjach pojazdów elektrycznych, ponownie zaskakuje pełni elektryczną wersją kultowego modelu Porsche 911. Tym razem firma oferuje nową, bezemisyjną klasykę inspirowaną Porsche 911 ST. Choć nie jest to bezpośrednio oparta konstrukcja na istniejących modelach ST, ta konwersja oddaje esencję wyścigowego samochodu z ograniczonym zasięgiem, który był jej inspiracją, a jednocześnie oferuje znacznie lepsze osiągi.
Everrati Automotive Ltd. to brytyjska firma specjalizująca się w renowacji samochodów klasycznych z ery spalinowych, łącząca stylistykę z przeszłości z technologią całkowicie elektrycznej przyszłości. Obecnie specjaliści firmy projektują, opracowują i budują unikalne konwersje pojazdów elektrycznych w swoim zakładzie w Anglii. Choć wcześniej firma planowała rozszerzenie swojej działalności na Stany Zjednoczone, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na ich pojazdy po drugiej stronie oceanu.
Dotychczas Everrati opracowało i dostarczyło elektryczne wersje klasyków, takich jak Land Rover Series IIA, Mercedes-Benz SL Pagoda, a nawet GT40. Jednak Porsche 911 jest wyjątkowym ulubieńcem grupy, dlatego Everrati sprzedaje wiele elektrycznych konwersji tego modelu i nadal poszerza swoją ofertę.
Na przykład firma obecnie oferuje licencjonowaną edycję Porsche 911 (964) Gulf Signature Edition, a także szerokie i wąskie warianty nadwoziowe 911 Signature jako Coupé lub Targa. Jak informowaliśmy w październiku ubiegłego roku, Everrati wprowadziło również pełni elektryczną wersję Porsche 911 Cabriolet z szerokim nadwoziem.
Teraz Everrati wprowadza kolejną elektryczną wersję Porsche 911, tym razem opartą na rzadkiej wersji ST z wczesnych lat 70.
Miłośnicy Porsche 911, którzy poszukują w pełni elektrycznej konwersji, teraz mogą zdobyć samochód elektryczny inspirowany modelem ST. Chociaż ten projekt 911 pozostał popularny i był produkowany przez długi czas, wersja ST była produkowana tylko w niewielkich ilościach do potrzeb wyścigów, takich jak Le Mans, we wczesnych latach siedemdziesiątych.
Zbliżamy się do 60. rocznicy powstania Porsche 911, a oryginalny producent podobno wypuszcza nową specjalną Aby oddać hołd ultralekkiemu 911 ST, Everrati skorzystało z pomocy specjalisty od renowacji Porsche, RS Werks, aby dostarczyć w pełni elektryczną wersję i upewnić się, że praca zostanie wykonana prawidłowo.
Efektem jest podwozie 911 serii G, wyposażone w akumulator o pojemności 62 kWh, który napędza silnik tylnej osi, dostarczając 440 KM i 460 Nm momentu obrotowego. Samochód może również rozpędzić się od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż cztery sekundy. Ciekawe jest to, że Everrati dzieli się specyfikacjami z przeszłości, aby pokazać potencjalnym klientom, jak znacznie mocniejsze są ich elektryczne Porsche 911 w porównaniu do oryginalnego modelu. Na przykład starsze Porsche 911 ST oferowało 247 KM i 310 Nm momentu obrotowego, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy (w przypadku skrzyni manualnej). Nawet z zestawem akumulatorów Everrati był w stanie dostarczyć pojazd elektryczny o podobnej masie i rozkładzie masy do Porsche 911 ST, co oznacza, że powinien zachowywać się podobnie.
Cena w pełni elektrycznego Porsche 911 ST firmy Everrati zaczyna się od sugerowanej ceny detalicznej 290 000 GBP (361 500 USD) i można go już zamawiać.