Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?

Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?
18.04.2023 08:55
Volkswagen w końcu wydał swój nowy flagowy elektryczny sedan ID.7. VW ID.7 jest największym w pełni elektrycznej linii ID producenta i jest zbudowany do długodystansowych podróży z zasięgiem do 700 km. Wreszcie, kolejny elektryczny sedan. VW ID.7 będzie szóstym w pełni elektrycznym pojazdem, który dołączy do linii zero-emisyjnej niemieckiego producenta obok ID.3, ID.4 SUV, ID.5, ID.Buzz i ID.6 sprzedawanych w Chinach.
Volkswagen reklamuje swojego nowego elektrycznego sedana jako znacznie mocniejszego i wydajniejszego niż jakikolwiek inny model oparty na MEB wypuszczony do tej pory. Na styczniowych targach CES po raz pierwszy zobaczyliśmy, jak będzie wyglądał nowy ID.7, opakowany w unikalny kamuflaż tworzący elektroluminescencyjny efekt świetlny. Według Volkswagena, jego "elektryczna limuzyna" jest jego pierwszym flagowym modelem całkowicie elektrycznym. ID.7 jest zbudowany do dalekich podróży z możliwościami dalekiego zasięgu i technologią premium. VW twierdzi, że wprowadzenie nowego elektrycznego sedana ID.7 postawi go na drodze do osiągnięcia celu, jakim jest 80% udział dostaw pojazdów elektrycznych do 2030 roku.
VW zorganizował światową premierę w poniedziałek, aby jednocześnie wprowadzić flagowy elektryczny sedan ID.7 na kluczowe rynki samochodowe, w tym Amerykę Północną, Europę i Chiny. Nowy, oparty na MEB, elektryczny sedan ID.7 został zaprojektowany z myślą o długich podróżach po drogach, a wstępne prognozy wskazują, że zasięg WLTP w wersji Pro wyniesie do około 700 km.
VW osiągnął wyższy zasięg dzięki nowemu wysokowydajnemu układowi napędowemu, który został opracowany we własnym zakresie, oraz niskiemu współczynnikowi oporu powietrza. Układ składa się z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi PSM o mocy 282 KM (210-kW), dwustopniowej, jednobiegowej skrzyni biegów oraz elektroniki sterującej i zasilającej. ID.7 będzie dostępny w dwóch wersjach - Pro i Pro S. ID.7 Pro jest wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh z możliwością szybkiego ładowania.
Na zewnątrz ID.7 charakteryzuje się aerodynamicznym designem fastback z płynnymi liniami, które podkreślają krzywizny. Nowy elektryczny sedan VW ma 500 cm długości, 152 cm wysokości i 190 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi 300 cm, co zapewnia mnóstwo miejsca.
Przód jest określony przez sygnaturę rzeźbionej maski, listwy świetlne na całej długości i reflektory z matrycą LED, które nadal zawierają elementy typowego sedana VW.
Z dużym, przestronnym wnętrzem, Volkswagen wykorzystał go w pełni dzięki imponującym nowym technologiom i funkcjom, w tym:
- Nowy 15-calowy system informacyjny
- Wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- Fotele premium z funkcją klimatyzacji i masażu
- Podświetlane suwaki dotykowe do regulacji temperatury i poziomu dźwięku
- Asystent głosowy IDA
- Interaktywne, inteligentne nawiewy powietrza
- Panoramiczny szyberdach z inteligentną szybą

Elektryczny sedan ID.7 wyróżnia się "nową generacją" kokpitu VW, w którym po raz pierwszy standardem jest wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością.
Dzięki aż 14 elektrycznym regulacjom, kierowcy mogą ustawić podgrzewane lub chłodzone fotele. Ponadto, fotele posiadają dziesięć poduszek powietrznych zaprojektowanych tak, aby zapewnić pneumatyczny masaż. Fotele ergoComfort i ergoPremium zostały zaprojektowane tak, aby aktywować miednicę i kręgosłup dla zdrowszych pleców.
VW twierdzi, że jego nowy ID.7 będzie budowany w Niemczech począwszy od drugiej połowy roku. Ma być dostępny w Europie jesienią tego roku, a przedsprzedaż rozpocznie się latem. Premiera w Ameryce Północnej spodziewana jest w 2024 roku.
Autor: Karolina
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane