Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?

Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?
18.04.2023 08:55
Volkswagen w końcu wydał swój nowy flagowy elektryczny sedan ID.7. VW ID.7 jest największym w pełni elektrycznej linii ID producenta i jest zbudowany do długodystansowych podróży z zasięgiem do 700 km. Wreszcie, kolejny elektryczny sedan. VW ID.7 będzie szóstym w pełni elektrycznym pojazdem, który dołączy do linii zero-emisyjnej niemieckiego producenta obok ID.3, ID.4 SUV, ID.5, ID.Buzz i ID.6 sprzedawanych w Chinach.
Volkswagen reklamuje swojego nowego elektrycznego sedana jako znacznie mocniejszego i wydajniejszego niż jakikolwiek inny model oparty na MEB wypuszczony do tej pory. Na styczniowych targach CES po raz pierwszy zobaczyliśmy, jak będzie wyglądał nowy ID.7, opakowany w unikalny kamuflaż tworzący elektroluminescencyjny efekt świetlny. Według Volkswagena, jego "elektryczna limuzyna" jest jego pierwszym flagowym modelem całkowicie elektrycznym. ID.7 jest zbudowany do dalekich podróży z możliwościami dalekiego zasięgu i technologią premium. VW twierdzi, że wprowadzenie nowego elektrycznego sedana ID.7 postawi go na drodze do osiągnięcia celu, jakim jest 80% udział dostaw pojazdów elektrycznych do 2030 roku.
VW zorganizował światową premierę w poniedziałek, aby jednocześnie wprowadzić flagowy elektryczny sedan ID.7 na kluczowe rynki samochodowe, w tym Amerykę Północną, Europę i Chiny. Nowy, oparty na MEB, elektryczny sedan ID.7 został zaprojektowany z myślą o długich podróżach po drogach, a wstępne prognozy wskazują, że zasięg WLTP w wersji Pro wyniesie do około 700 km.
VW osiągnął wyższy zasięg dzięki nowemu wysokowydajnemu układowi napędowemu, który został opracowany we własnym zakresie, oraz niskiemu współczynnikowi oporu powietrza. Układ składa się z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi PSM o mocy 282 KM (210-kW), dwustopniowej, jednobiegowej skrzyni biegów oraz elektroniki sterującej i zasilającej. ID.7 będzie dostępny w dwóch wersjach - Pro i Pro S. ID.7 Pro jest wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh z możliwością szybkiego ładowania.
Na zewnątrz ID.7 charakteryzuje się aerodynamicznym designem fastback z płynnymi liniami, które podkreślają krzywizny. Nowy elektryczny sedan VW ma 500 cm długości, 152 cm wysokości i 190 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi 300 cm, co zapewnia mnóstwo miejsca.
Przód jest określony przez sygnaturę rzeźbionej maski, listwy świetlne na całej długości i reflektory z matrycą LED, które nadal zawierają elementy typowego sedana VW.
Z dużym, przestronnym wnętrzem, Volkswagen wykorzystał go w pełni dzięki imponującym nowym technologiom i funkcjom, w tym:
- Nowy 15-calowy system informacyjny
- Wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- Fotele premium z funkcją klimatyzacji i masażu
- Podświetlane suwaki dotykowe do regulacji temperatury i poziomu dźwięku
- Asystent głosowy IDA
- Interaktywne, inteligentne nawiewy powietrza
- Panoramiczny szyberdach z inteligentną szybą

Elektryczny sedan ID.7 wyróżnia się "nową generacją" kokpitu VW, w którym po raz pierwszy standardem jest wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością.
Dzięki aż 14 elektrycznym regulacjom, kierowcy mogą ustawić podgrzewane lub chłodzone fotele. Ponadto, fotele posiadają dziesięć poduszek powietrznych zaprojektowanych tak, aby zapewnić pneumatyczny masaż. Fotele ergoComfort i ergoPremium zostały zaprojektowane tak, aby aktywować miednicę i kręgosłup dla zdrowszych pleców.
VW twierdzi, że jego nowy ID.7 będzie budowany w Niemczech począwszy od drugiej połowy roku. Ma być dostępny w Europie jesienią tego roku, a przedsprzedaż rozpocznie się latem. Premiera w Ameryce Północnej spodziewana jest w 2024 roku.
Autor: Karolina
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Zobacz więcej >>
Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Volkswagen ID.3 GTX, najnowszy dodatek do rodziny samochodów elektrycznych Volkswagena, właśnie został oficjalnie zaprezentowany, gotowy, by zrewolucjonizować świat elektrycznej mobilności. Wyposażony w imponującą baterię o pojemności 84 (79) kWh oraz dwie potężne wersje napędowe, ten model obiecuje jeszcze większe osiągi i jeszcze większy zasięg. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane