Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?

Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?
18.04.2023 08:55
Volkswagen w końcu wydał swój nowy flagowy elektryczny sedan ID.7. VW ID.7 jest największym w pełni elektrycznej linii ID producenta i jest zbudowany do długodystansowych podróży z zasięgiem do 700 km. Wreszcie, kolejny elektryczny sedan. VW ID.7 będzie szóstym w pełni elektrycznym pojazdem, który dołączy do linii zero-emisyjnej niemieckiego producenta obok ID.3, ID.4 SUV, ID.5, ID.Buzz i ID.6 sprzedawanych w Chinach.
Volkswagen reklamuje swojego nowego elektrycznego sedana jako znacznie mocniejszego i wydajniejszego niż jakikolwiek inny model oparty na MEB wypuszczony do tej pory. Na styczniowych targach CES po raz pierwszy zobaczyliśmy, jak będzie wyglądał nowy ID.7, opakowany w unikalny kamuflaż tworzący elektroluminescencyjny efekt świetlny. Według Volkswagena, jego "elektryczna limuzyna" jest jego pierwszym flagowym modelem całkowicie elektrycznym. ID.7 jest zbudowany do dalekich podróży z możliwościami dalekiego zasięgu i technologią premium. VW twierdzi, że wprowadzenie nowego elektrycznego sedana ID.7 postawi go na drodze do osiągnięcia celu, jakim jest 80% udział dostaw pojazdów elektrycznych do 2030 roku.
VW zorganizował światową premierę w poniedziałek, aby jednocześnie wprowadzić flagowy elektryczny sedan ID.7 na kluczowe rynki samochodowe, w tym Amerykę Północną, Europę i Chiny. Nowy, oparty na MEB, elektryczny sedan ID.7 został zaprojektowany z myślą o długich podróżach po drogach, a wstępne prognozy wskazują, że zasięg WLTP w wersji Pro wyniesie do około 700 km.
VW osiągnął wyższy zasięg dzięki nowemu wysokowydajnemu układowi napędowemu, który został opracowany we własnym zakresie, oraz niskiemu współczynnikowi oporu powietrza. Układ składa się z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi PSM o mocy 282 KM (210-kW), dwustopniowej, jednobiegowej skrzyni biegów oraz elektroniki sterującej i zasilającej. ID.7 będzie dostępny w dwóch wersjach - Pro i Pro S. ID.7 Pro jest wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh z możliwością szybkiego ładowania.
Na zewnątrz ID.7 charakteryzuje się aerodynamicznym designem fastback z płynnymi liniami, które podkreślają krzywizny. Nowy elektryczny sedan VW ma 500 cm długości, 152 cm wysokości i 190 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi 300 cm, co zapewnia mnóstwo miejsca.
Przód jest określony przez sygnaturę rzeźbionej maski, listwy świetlne na całej długości i reflektory z matrycą LED, które nadal zawierają elementy typowego sedana VW.
Z dużym, przestronnym wnętrzem, Volkswagen wykorzystał go w pełni dzięki imponującym nowym technologiom i funkcjom, w tym:
- Nowy 15-calowy system informacyjny
- Wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- Fotele premium z funkcją klimatyzacji i masażu
- Podświetlane suwaki dotykowe do regulacji temperatury i poziomu dźwięku
- Asystent głosowy IDA
- Interaktywne, inteligentne nawiewy powietrza
- Panoramiczny szyberdach z inteligentną szybą

Elektryczny sedan ID.7 wyróżnia się "nową generacją" kokpitu VW, w którym po raz pierwszy standardem jest wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością.
Dzięki aż 14 elektrycznym regulacjom, kierowcy mogą ustawić podgrzewane lub chłodzone fotele. Ponadto, fotele posiadają dziesięć poduszek powietrznych zaprojektowanych tak, aby zapewnić pneumatyczny masaż. Fotele ergoComfort i ergoPremium zostały zaprojektowane tak, aby aktywować miednicę i kręgosłup dla zdrowszych pleców.
VW twierdzi, że jego nowy ID.7 będzie budowany w Niemczech począwszy od drugiej połowy roku. Ma być dostępny w Europie jesienią tego roku, a przedsprzedaż rozpocznie się latem. Premiera w Ameryce Północnej spodziewana jest w 2024 roku.
Autor: Karolina
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing, czyli wynajem samochodów na minuty, zyskuje coraz większą popularność, zwłaszcza w miastach, gdzie transport publiczny i ograniczenia parkingowe sprawiają, że posiadanie prywatnego auta przestaje być koniecznością. Szczególnie obiecujący wydaje się segment samochodów elektrycznych, który odpowiada na rosnące potrzeby ekologiczne i ekonomiczne użytkowników. Zobacz więcej >>
Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych

Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych

Coraz więcej sieci handlowych w Polsce rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Kaufland, Biedronka, POLOmarket i ALDI to tylko niektóre z marek, które stawiają na elektromobilność, oferując klientom możliwość naładowania samochodów podczas codziennych zakupów. Kaufland stawia na wygodę i ekologię Kaufland posiada już prawie 100 stacji ładowania, oferujących zarówno ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 50 kW, jak i prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW. Zobacz więcej >>
BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku

BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku

BYD Atto 2 to nowa propozycja w segmencie miejskich crossoverów elektrycznych. Ten chiński model może zainteresować klientów, którzy do tej pory rozważali zakup takich aut jak Peugeot e-2008, Opel Mokka-e czy MG4. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Nowe badanie iSeeCars ujawnia, że samochody elektryczne tracą na wartości znacznie szybciej niż ich spalinowe odpowiedniki. W ciągu pięciu lat ich wartość może spaść nawet o 72%, co oznacza, że obecni właściciele tracą dziesiątki tysięcy dolarów. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane