Volkswagen w końcu wydał swój nowy flagowy elektryczny sedan ID.7. VW ID.7 jest największym w pełni elektrycznej linii ID producenta i jest zbudowany do długodystansowych podróży z zasięgiem do 700 km. Wreszcie, kolejny elektryczny sedan. VW ID.7 będzie szóstym w pełni elektrycznym pojazdem, który dołączy do linii zero-emisyjnej niemieckiego producenta obok ID.3, ID.4 SUV, ID.5, ID.Buzz i ID.6 sprzedawanych w Chinach.
Volkswagen reklamuje swojego nowego elektrycznego sedana jako znacznie mocniejszego i wydajniejszego niż jakikolwiek inny model oparty na MEB wypuszczony do tej pory. Na styczniowych targach CES po raz pierwszy zobaczyliśmy, jak będzie wyglądał nowy ID.7, opakowany w unikalny kamuflaż tworzący elektroluminescencyjny efekt świetlny. Według Volkswagena, jego "elektryczna limuzyna" jest jego pierwszym flagowym modelem całkowicie elektrycznym. ID.7 jest zbudowany do dalekich podróży z możliwościami dalekiego zasięgu i technologią premium. VW twierdzi, że wprowadzenie nowego elektrycznego sedana ID.7 postawi go na drodze do osiągnięcia celu, jakim jest 80% udział dostaw pojazdów elektrycznych do 2030 roku.
VW zorganizował światową premierę w poniedziałek, aby jednocześnie wprowadzić flagowy elektryczny sedan ID.7 na kluczowe rynki samochodowe, w tym Amerykę Północną, Europę i Chiny. Nowy, oparty na MEB, elektryczny sedan ID.7 został zaprojektowany z myślą o długich podróżach po drogach, a wstępne prognozy wskazują, że zasięg WLTP w wersji Pro wyniesie do około 700 km.
VW osiągnął wyższy zasięg dzięki nowemu wysokowydajnemu układowi napędowemu, który został opracowany we własnym zakresie, oraz niskiemu współczynnikowi oporu powietrza. Układ składa się z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi PSM o mocy 282 KM (210-kW), dwustopniowej, jednobiegowej skrzyni biegów oraz elektroniki sterującej i zasilającej.
ID.7 będzie dostępny w dwóch wersjach - Pro i Pro S. ID.7 Pro jest wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh z możliwością szybkiego ładowania.
Na zewnątrz ID.7 charakteryzuje się aerodynamicznym designem fastback z płynnymi liniami, które podkreślają krzywizny. Nowy elektryczny sedan VW ma 500 cm długości, 152 cm wysokości i 190 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi 300 cm, co zapewnia mnóstwo miejsca.
Przód jest określony przez sygnaturę rzeźbionej maski, listwy świetlne na całej długości i reflektory z matrycą LED, które nadal zawierają elementy typowego sedana VW.
Z dużym, przestronnym wnętrzem, Volkswagen wykorzystał go w pełni dzięki imponującym nowym technologiom i funkcjom, w tym:
- Nowy 15-calowy system informacyjny
- Wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- Fotele premium z funkcją klimatyzacji i masażu
- Podświetlane suwaki dotykowe do regulacji temperatury i poziomu dźwięku
- Asystent głosowy IDA
- Interaktywne, inteligentne nawiewy powietrza
- Panoramiczny szyberdach z inteligentną szybą
Elektryczny sedan ID.7 wyróżnia się "nową generacją" kokpitu VW, w którym po raz pierwszy standardem jest wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością.
Dzięki aż 14 elektrycznym regulacjom, kierowcy mogą ustawić podgrzewane lub chłodzone fotele. Ponadto, fotele posiadają dziesięć poduszek powietrznych zaprojektowanych tak, aby zapewnić pneumatyczny masaż. Fotele ergoComfort i ergoPremium zostały zaprojektowane tak, aby aktywować miednicę i kręgosłup dla zdrowszych pleców.
VW twierdzi, że jego nowy ID.7 będzie budowany w Niemczech począwszy od drugiej połowy roku. Ma być dostępny w Europie jesienią tego roku, a przedsprzedaż rozpocznie się latem. Premiera w Ameryce Północnej spodziewana jest w 2024 roku.