Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?

Dlaczego nowy elektryczny sedan Volkswagen ID.7 przykuje twoją uwagę?
18.04.2023 08:55
Volkswagen w końcu wydał swój nowy flagowy elektryczny sedan ID.7. VW ID.7 jest największym w pełni elektrycznej linii ID producenta i jest zbudowany do długodystansowych podróży z zasięgiem do 700 km. Wreszcie, kolejny elektryczny sedan. VW ID.7 będzie szóstym w pełni elektrycznym pojazdem, który dołączy do linii zero-emisyjnej niemieckiego producenta obok ID.3, ID.4 SUV, ID.5, ID.Buzz i ID.6 sprzedawanych w Chinach.
Volkswagen reklamuje swojego nowego elektrycznego sedana jako znacznie mocniejszego i wydajniejszego niż jakikolwiek inny model oparty na MEB wypuszczony do tej pory. Na styczniowych targach CES po raz pierwszy zobaczyliśmy, jak będzie wyglądał nowy ID.7, opakowany w unikalny kamuflaż tworzący elektroluminescencyjny efekt świetlny. Według Volkswagena, jego "elektryczna limuzyna" jest jego pierwszym flagowym modelem całkowicie elektrycznym. ID.7 jest zbudowany do dalekich podróży z możliwościami dalekiego zasięgu i technologią premium. VW twierdzi, że wprowadzenie nowego elektrycznego sedana ID.7 postawi go na drodze do osiągnięcia celu, jakim jest 80% udział dostaw pojazdów elektrycznych do 2030 roku.
VW zorganizował światową premierę w poniedziałek, aby jednocześnie wprowadzić flagowy elektryczny sedan ID.7 na kluczowe rynki samochodowe, w tym Amerykę Północną, Europę i Chiny. Nowy, oparty na MEB, elektryczny sedan ID.7 został zaprojektowany z myślą o długich podróżach po drogach, a wstępne prognozy wskazują, że zasięg WLTP w wersji Pro wyniesie do około 700 km.
VW osiągnął wyższy zasięg dzięki nowemu wysokowydajnemu układowi napędowemu, który został opracowany we własnym zakresie, oraz niskiemu współczynnikowi oporu powietrza. Układ składa się z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi PSM o mocy 282 KM (210-kW), dwustopniowej, jednobiegowej skrzyni biegów oraz elektroniki sterującej i zasilającej. ID.7 będzie dostępny w dwóch wersjach - Pro i Pro S. ID.7 Pro jest wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh z możliwością szybkiego ładowania.
Na zewnątrz ID.7 charakteryzuje się aerodynamicznym designem fastback z płynnymi liniami, które podkreślają krzywizny. Nowy elektryczny sedan VW ma 500 cm długości, 152 cm wysokości i 190 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi 300 cm, co zapewnia mnóstwo miejsca.
Przód jest określony przez sygnaturę rzeźbionej maski, listwy świetlne na całej długości i reflektory z matrycą LED, które nadal zawierają elementy typowego sedana VW.
Z dużym, przestronnym wnętrzem, Volkswagen wykorzystał go w pełni dzięki imponującym nowym technologiom i funkcjom, w tym:
- Nowy 15-calowy system informacyjny
- Wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- Fotele premium z funkcją klimatyzacji i masażu
- Podświetlane suwaki dotykowe do regulacji temperatury i poziomu dźwięku
- Asystent głosowy IDA
- Interaktywne, inteligentne nawiewy powietrza
- Panoramiczny szyberdach z inteligentną szybą

Elektryczny sedan ID.7 wyróżnia się "nową generacją" kokpitu VW, w którym po raz pierwszy standardem jest wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością.
Dzięki aż 14 elektrycznym regulacjom, kierowcy mogą ustawić podgrzewane lub chłodzone fotele. Ponadto, fotele posiadają dziesięć poduszek powietrznych zaprojektowanych tak, aby zapewnić pneumatyczny masaż. Fotele ergoComfort i ergoPremium zostały zaprojektowane tak, aby aktywować miednicę i kręgosłup dla zdrowszych pleców.
VW twierdzi, że jego nowy ID.7 będzie budowany w Niemczech począwszy od drugiej połowy roku. Ma być dostępny w Europie jesienią tego roku, a przedsprzedaż rozpocznie się latem. Premiera w Ameryce Północnej spodziewana jest w 2024 roku.
Autor: Karolina
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane