Elon Musk kiedyś śmiał się z BYD, oto co myśli teraz!

Elon Musk kiedyś śmiał się z BYD, oto co myśli teraz!
30.05.2023 16:00
Elon Musk nie ukrywał swojego podziwu dla chińskich producentów pojazdów elektrycznych i etyki pracy w azjatyckim kraju, zwłaszcza po tym, jak Tesla otworzyła swój pierwszy zagraniczny zakład montażu pojazdów w Szanghaju pod koniec 2019 roku. W styczniu tego roku, poproszony o wskazanie najtrudniejszego konkurenta firmy, dyrektor generalny Tesli odpowiedział "jakaś firma z Chin", nie podając nazwy. "Pracują najciężej i najmądrzej. Więc gdybym miał zgadywać, prawdopodobnie jakaś firma z Chin jest najbardziej prawdopodobna na drugim miejscu po Tesli" - powiedział Musk. Prawdopodobnie miał na myśli takie firmy jak BYD, Nio i XPeng, by wymienić tylko kilku najbardziej znanych producentów pojazdów elektrycznych z Chin.
Prawdopodobnie Musk miał na myśli BYD, wiodącego chińskiego producenta pojazdów elektrycznych, choć jego opinia o chińskiej firmie nie zawsze była pozytywna. W wywiadzie dla Bloomberga z 2011 roku Musk wybuchnął śmiechem, gdy reporter zasugerował BYD jako potencjalnego rywala Tesli w dziedzinie pojazdów elektrycznych. "Widziałeś ich samochód?" odpowiedział Musk, dodając, że w ogóle nie postrzega BYD jako konkurenta.
Cóż, ponad dekadę później Elon Musk zmienił zdanie na temat BYD. Odpowiadając na fragment wywiadu z 2011 roku opublikowany na Twitterze, Musk wyjaśnił, że od tego czasu wiele się zmieniło, a samochody BYD są teraz bardzo imponujące. "To było wiele lat temu". Obecnie ich samochody są bardzo konkurencyjne" - napisał Musk. Trzeba przyznać, że od 2011 roku wiele się zmieniło. Tesla rozwinęła się ze startupu EV w wiodącego na świecie producenta EV i najbardziej wartościowego producenta samochodów pod względem kapitalizacji rynkowej. W międzyczasie BYD ewoluował od produkcji mało inspirujących samochodów do lidera chińskiego rynku NEV (New Energy Vehicle) i firmy, która szybko rozwija się na całym świecie. BYD faktycznie sprzedaje więcej zelektryfikowanych samochodów niż Tesla, choć trzeba powiedzieć, że jego statystyki sprzedaży kumulują hybrydy plug-in (PHEV) i pojazdy akumulatorowo-elektryczne (BEV). W 2022 roku BYD sprzedał na całym świecie ponad 1,85 miliona samochodów elektrycznych typu plug-in, z czego 946238 stanowiły pojazdy BEV. To nie tak daleko za Teslą, która w zeszłym roku dostarczyła 1,3 miliona BEV na całym świecie.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane