Elon Musk kiedyś śmiał się z BYD, oto co myśli teraz!

Elon Musk kiedyś śmiał się z BYD, oto co myśli teraz!
30.05.2023 16:00
Elon Musk nie ukrywał swojego podziwu dla chińskich producentów pojazdów elektrycznych i etyki pracy w azjatyckim kraju, zwłaszcza po tym, jak Tesla otworzyła swój pierwszy zagraniczny zakład montażu pojazdów w Szanghaju pod koniec 2019 roku. W styczniu tego roku, poproszony o wskazanie najtrudniejszego konkurenta firmy, dyrektor generalny Tesli odpowiedział "jakaś firma z Chin", nie podając nazwy. "Pracują najciężej i najmądrzej. Więc gdybym miał zgadywać, prawdopodobnie jakaś firma z Chin jest najbardziej prawdopodobna na drugim miejscu po Tesli" - powiedział Musk. Prawdopodobnie miał na myśli takie firmy jak BYD, Nio i XPeng, by wymienić tylko kilku najbardziej znanych producentów pojazdów elektrycznych z Chin.
Prawdopodobnie Musk miał na myśli BYD, wiodącego chińskiego producenta pojazdów elektrycznych, choć jego opinia o chińskiej firmie nie zawsze była pozytywna. W wywiadzie dla Bloomberga z 2011 roku Musk wybuchnął śmiechem, gdy reporter zasugerował BYD jako potencjalnego rywala Tesli w dziedzinie pojazdów elektrycznych. "Widziałeś ich samochód?" odpowiedział Musk, dodając, że w ogóle nie postrzega BYD jako konkurenta.
Cóż, ponad dekadę później Elon Musk zmienił zdanie na temat BYD. Odpowiadając na fragment wywiadu z 2011 roku opublikowany na Twitterze, Musk wyjaśnił, że od tego czasu wiele się zmieniło, a samochody BYD są teraz bardzo imponujące. "To było wiele lat temu". Obecnie ich samochody są bardzo konkurencyjne" - napisał Musk. Trzeba przyznać, że od 2011 roku wiele się zmieniło. Tesla rozwinęła się ze startupu EV w wiodącego na świecie producenta EV i najbardziej wartościowego producenta samochodów pod względem kapitalizacji rynkowej. W międzyczasie BYD ewoluował od produkcji mało inspirujących samochodów do lidera chińskiego rynku NEV (New Energy Vehicle) i firmy, która szybko rozwija się na całym świecie. BYD faktycznie sprzedaje więcej zelektryfikowanych samochodów niż Tesla, choć trzeba powiedzieć, że jego statystyki sprzedaży kumulują hybrydy plug-in (PHEV) i pojazdy akumulatorowo-elektryczne (BEV). W 2022 roku BYD sprzedał na całym świecie ponad 1,85 miliona samochodów elektrycznych typu plug-in, z czego 946238 stanowiły pojazdy BEV. To nie tak daleko za Teslą, która w zeszłym roku dostarczyła 1,3 miliona BEV na całym świecie.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Komenda Stołeczna Policji zbroi się… w ciszę i zeroemisyjność. W ramach drugiego etapu projektu „Rozwój elektromobilności na terenie podległym Komendantowi Stołecznemu Policji”, do floty służb mundurowych trafi sześć nieoznakowanych radiowozów elektrycznych oraz dwie stacje ładowania. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane