Mercedes zbuduje ogromną farmę wiatrową na swoim torze testowym w Niemczech

Mercedes zbuduje ogromną farmę wiatrową na swoim torze testowym w Niemczech
27.05.2023 11:42
Mercedes-Benz zatrudnił wykonawcę do zainstalowania ogromnej farmy wiatrowej, składającej się z 20 turbin wiatrowych, na swoim torze testowym w Papenburgu w Niemczech.
Niemiecki deweloper farm wiatrowych, firma UKA, otrzymał długoterminowy kontrakt wart „setki milionów” na zainstalowanie 20 turbin wiatrowych do 2025 roku! Uruchomienie farmy wiatrowej planowane jest na rok 2026. Pokryje ona około 20% rocznego zapotrzebowania Mercedesa na energię elektryczną w Niemczech.
Producent samochodów rozważa również umieszczenie paneli fotowoltaicznych i produkcję energii słonecznej na swoim torze testowym, którego powierzchnia to prawie 2000 akrów. Mercedes docelowo zamierza zainstalować panele fotowoltaiczne o mocy do 140 MW na własnych nieruchomościach do 2025 roku.
Mercedes-Benz ma wiele ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju: zamierza do 2039 r. w pełni wykorzystywać odnawialne źródła energii w swojej globalnej sieci produkcyjnej. Do końca tej dekady chce zmniejszyć emisje gazów na samochód osobowy w całym cyklu życia co najmniej o połowę w porównaniu z rokiem 2020. I chce to zrobić, przechodząc na pojazdy elektryczne, ładując pojazdy elektryczne energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, ulepszając technologię akumulatorów oraz szeroko wykorzystując materiały pochodzące z recyklingu i czystą energię w procesie produkcyjnym.
Obecnie 45% całkowitego zużycia energii w produkcji Mercedes-Benz pochodzi ze źródeł odnawialnych. Do 2030 r. plan zakłada zwiększenie tego poziomu do 70%, co obejmuje zwiększenie mocy wytwórczych na miejscu.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane