Rimac Nevera to połączenie niesamowitych liczb, ponieważ może osiągnąć prędkość 412 km/h i pokonać 400m w 8,58 sekundy! Wkrótce dowiemy się, czy węglowo-ceramiczne hamulce Brembo pomogą elektrycznemu hipersamochodowi wygenerować jeszcze bardziej ekscytujące liczby. Mate Rimac (twórca marki Rimac) udostępnił na Facebooku filmik z szybkiej jazdy Neverą po Autostradzie. Jeden z komentarzy, które otrzymał na swojej stronie brzmiał: "Potrzebujemy testu 0-400-0 km/h. Rimac powinien być w stanie pobić czas z 2017 roku! Myślę, że Rimac Nevera zaskoczyłby wszystkich!". Jego odpowiedź? "Sprawdź w przyszłym tygodniu". To mówi nam, że test albo dzieje się w tej chwili, albo już się odbył, a ogłoszenie nastąpi wkrótce.
Oryginalny komentarz odnosił się do Koenigsegg Agera RS, który potrzebował 33,29 sekundy, aby przyspieszyć od 0 do 400 km/h, a następnie wyhamować z powrotem do 0. Rekordowy przejazd miał miejsce jeszcze w listopadzie 2017 roku na zamkniętym 17-kilometrowym odcinku drogi stanowej nr 160 między Las Vegas a Pahrump, gdzie szwedzkiej marce udało się poprawić własny wynik. Zaledwie miesiąc wcześniej Agera RS potrzebowała 36,44 sekundy, aby wykonać zadanie na byłym lotnisku wojskowym w Danii.
Nawet jeśli Rimac Nevera wyrwie tytuł Koenigseggowi, ten ostatni pracuje nad nowym samochodem do bicia rekordów. Jesko Absolut został już opisany jako najszybszy samochód, jaki marka kiedykolwiek stworzy, co sugeruje, że może on pojechać nawet szybciej niż Bugatti Chiron Super Sport o prędkości prawie 500 kilometrów na godzinę.
Jesko Absoult będzie miał jeszcze większe węglowo-ceramiczne hamulce niż jego chorwacki rywal EV, na 410-mm przednich i 395-mm tylnych tarczach vs 390-mm tarcze na obu osiach. Ponadto, Koenigsegg będzie znacznie lżejszy, ponieważ jego waga wyniesie 1390 kilogramów, podczas gdy Rimac waży 2300 kilogramów.