Mate Rimac idzie po rekord!

Mate Rimac idzie po rekord!
15.05.2023 10:00
Rimac Nevera to połączenie niesamowitych liczb, ponieważ może osiągnąć prędkość 412 km/h i pokonać 400m w 8,58 sekundy! Wkrótce dowiemy się, czy węglowo-ceramiczne hamulce Brembo pomogą elektrycznemu hipersamochodowi wygenerować jeszcze bardziej ekscytujące liczby. Mate Rimac (twórca marki Rimac) udostępnił na Facebooku filmik z szybkiej jazdy Neverą po Autostradzie. Jeden z komentarzy, które otrzymał na swojej stronie brzmiał: "Potrzebujemy testu 0-400-0 km/h. Rimac powinien być w stanie pobić czas z 2017 roku! Myślę, że Rimac Nevera zaskoczyłby wszystkich!". Jego odpowiedź? "Sprawdź w przyszłym tygodniu". To mówi nam, że test albo dzieje się w tej chwili, albo już się odbył, a ogłoszenie nastąpi wkrótce.
Oryginalny komentarz odnosił się do Koenigsegg Agera RS, który potrzebował 33,29 sekundy, aby przyspieszyć od 0 do 400 km/h, a następnie wyhamować z powrotem do 0. Rekordowy przejazd miał miejsce jeszcze w listopadzie 2017 roku na zamkniętym 17-kilometrowym odcinku drogi stanowej nr 160 między Las Vegas a Pahrump, gdzie szwedzkiej marce udało się poprawić własny wynik. Zaledwie miesiąc wcześniej Agera RS potrzebowała 36,44 sekundy, aby wykonać zadanie na byłym lotnisku wojskowym w Danii.
Nawet jeśli Rimac Nevera wyrwie tytuł Koenigseggowi, ten ostatni pracuje nad nowym samochodem do bicia rekordów. Jesko Absolut został już opisany jako najszybszy samochód, jaki marka kiedykolwiek stworzy, co sugeruje, że może on pojechać nawet szybciej niż Bugatti Chiron Super Sport o prędkości prawie 500 kilometrów na godzinę.
Jesko Absoult będzie miał jeszcze większe węglowo-ceramiczne hamulce niż jego chorwacki rywal EV, na 410-mm przednich i 395-mm tylnych tarczach vs 390-mm tarcze na obu osiach. Ponadto, Koenigsegg będzie znacznie lżejszy, ponieważ jego waga wyniesie 1390 kilogramów, podczas gdy Rimac waży 2300 kilogramów.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane