Produkcja Chevy Bolt EV/EUV przedłużona do grudnia.

Produkcja Chevy Bolt EV/EUV przedłużona do grudnia.
14.08.2023 10:00
General Motors przedłużył okres produkcji Chevroleta Bolt EV i EUV z 2023 roku o około miesiąc. Podczas gdy produkcja dwóch subkompaktowych pojazdów elektrycznych miała zakończyć się 7 listopada, wygląda na to, że GM zdecydował się na budowę hatchbacka Bolt EV i crossovera Bolt EUV przez dodatkowy miesiąc. GM Authority donosi, że produkcja obu pojazdów elektrycznych w GM Orion Assembly w Michigan została przedłużona o kilka tygodni do grudnia 2023 roku. Strona internetowa nie powołuje się na żadne źródła i twierdzi, że dokładna data zakończenia produkcji nie została jeszcze ogłoszona. Bolt EV 2023 i Bolt EUV weszły do produkcji w lipcu 2022 r. w następstwie fiaska związanego z wycofaniem baterii, co oznacza, że rok modelowy 2023 obu pojazdów elektrycznych będzie trwał 17 miesięcy. W kwietniu 2023 roku GM ogłosił, że produkcja Bolta EV i Bolta EUV zakończy się pod koniec 2023 roku.
W ubiegłym roku producent ogłosił cel produkcyjny w wysokości 70 tysięcy sztuk dla dwóch modeli Bolt w roku kalendarzowym 2023, aby sprostać "bezprecedensowemu zapotrzebowaniu klientów". W drugim kwartale 2023 r. GM odnotował łącznie 33659 sprzedanych egzemplarzy, co oznacza, że cel 70000 jest możliwy do osiągnięcia. Podczas gdy sprzedaż Chevroleta Bolt EV i EUV 2023 dramatycznie wzrosła w ciągu ostatniego roku, dużą rolę odegrały w tym liczne wycofania i wstrzymanie sprzedaży, które General Motors wydał w zeszłym roku. Biorąc to pod uwagę, oba pojazdy Bolt EV pozostają popularne, ponieważ są najbardziej przystępnymi cenowo pojazdami elektrycznymi w sprzedaży w USA. Chevrolet Bolt EV 2023 zaczyna się od 27495 dolarów, a Bolt EUV 2023 od 28795 dolarów (obie ceny zawierają 995 dolarów kosztów wysyłki).
Oba modele są zbudowane na platformie GM BEV2, która jest poprzedniczką architektury BEV3 opartej na technologii Ultium, która stanowi podstawę najnowszych pojazdów elektrycznych GM, takich jak Chevrolet Equinox EV i Blazer EV, Cadillac Lyriq i Cadillac Celestiq. Bolt EV i EUV są zasilane przez 65-kilowatogodzinny zestaw akumulatorów, który dostarcza energię do zamontowanego z przodu silnika elektrycznego o mocy 200 koni mechanicznych. Szacowany zasięg EPA wynosi 416 km w przypadku hatchbacka i 598 km w przypadku crossovera. GM niedawno potwierdził, że zbuduje Bolta EV nowej generacji, który będzie zasilany najnowszymi akumulatorami i jednostkami napędowymi Ultium.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane