Produkcja Chevy Bolt EV/EUV przedłużona do grudnia.

Produkcja Chevy Bolt EV/EUV przedłużona do grudnia.
14.08.2023 10:00
General Motors przedłużył okres produkcji Chevroleta Bolt EV i EUV z 2023 roku o około miesiąc. Podczas gdy produkcja dwóch subkompaktowych pojazdów elektrycznych miała zakończyć się 7 listopada, wygląda na to, że GM zdecydował się na budowę hatchbacka Bolt EV i crossovera Bolt EUV przez dodatkowy miesiąc. GM Authority donosi, że produkcja obu pojazdów elektrycznych w GM Orion Assembly w Michigan została przedłużona o kilka tygodni do grudnia 2023 roku. Strona internetowa nie powołuje się na żadne źródła i twierdzi, że dokładna data zakończenia produkcji nie została jeszcze ogłoszona. Bolt EV 2023 i Bolt EUV weszły do produkcji w lipcu 2022 r. w następstwie fiaska związanego z wycofaniem baterii, co oznacza, że rok modelowy 2023 obu pojazdów elektrycznych będzie trwał 17 miesięcy. W kwietniu 2023 roku GM ogłosił, że produkcja Bolta EV i Bolta EUV zakończy się pod koniec 2023 roku.
W ubiegłym roku producent ogłosił cel produkcyjny w wysokości 70 tysięcy sztuk dla dwóch modeli Bolt w roku kalendarzowym 2023, aby sprostać "bezprecedensowemu zapotrzebowaniu klientów". W drugim kwartale 2023 r. GM odnotował łącznie 33659 sprzedanych egzemplarzy, co oznacza, że cel 70000 jest możliwy do osiągnięcia. Podczas gdy sprzedaż Chevroleta Bolt EV i EUV 2023 dramatycznie wzrosła w ciągu ostatniego roku, dużą rolę odegrały w tym liczne wycofania i wstrzymanie sprzedaży, które General Motors wydał w zeszłym roku. Biorąc to pod uwagę, oba pojazdy Bolt EV pozostają popularne, ponieważ są najbardziej przystępnymi cenowo pojazdami elektrycznymi w sprzedaży w USA. Chevrolet Bolt EV 2023 zaczyna się od 27495 dolarów, a Bolt EUV 2023 od 28795 dolarów (obie ceny zawierają 995 dolarów kosztów wysyłki).
Oba modele są zbudowane na platformie GM BEV2, która jest poprzedniczką architektury BEV3 opartej na technologii Ultium, która stanowi podstawę najnowszych pojazdów elektrycznych GM, takich jak Chevrolet Equinox EV i Blazer EV, Cadillac Lyriq i Cadillac Celestiq. Bolt EV i EUV są zasilane przez 65-kilowatogodzinny zestaw akumulatorów, który dostarcza energię do zamontowanego z przodu silnika elektrycznego o mocy 200 koni mechanicznych. Szacowany zasięg EPA wynosi 416 km w przypadku hatchbacka i 598 km w przypadku crossovera. GM niedawno potwierdził, że zbuduje Bolta EV nowej generacji, który będzie zasilany najnowszymi akumulatorami i jednostkami napędowymi Ultium.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota zapowiada kolejny krok w elektryfikacji – Toyota C-HR+ trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2026 roku. To kluczowy model w gamie elektrycznych SUV-ów marki, który ma wyróżniać się osiągami, dużym zasięgiem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Zobacz więcej >>
Elektryczne busy zamiast koni na trasie do Morskiego Oka – kompromis między tradycją a nowoczesnością

Elektryczne busy zamiast koni na trasie do Morskiego Oka – kompromis między tradycją a nowoczesnością

Na trasie od Wodogrzmotów Mickiewicza do Morskiego Oka już wkrótce pojawi się 20 elektrycznych busów. To efekt porozumienia, które łączy troskę o dobrostan zwierząt z potrzebami turystów i lokalnej społeczności. Zobacz więcej >>
Młode pokolenie napędza rewolucję elektromobilności

Młode pokolenie napędza rewolucję elektromobilności

Transport miejski przechodzi ogromną transformację, a w jej centrum znajduje się elektromobilność. Kluczową rolę w tej zmianie odgrywają młodzi dorośli, którzy kształtują przyszłość mobilności swoimi wyborami i priorytetami. Zobacz więcej >>
BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku

BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku

BYD Atto 2 to nowa propozycja w segmencie miejskich crossoverów elektrycznych. Ten chiński model może zainteresować klientów, którzy do tej pory rozważali zakup takich aut jak Peugeot e-2008, Opel Mokka-e czy MG4. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane