Od czasu wprowadzenia modelu Taycan, Porsche używa nazwy Turbo S nie tylko w pojazdach z silnikami spalinowymi. Oczywiście w samochodzie elektrycznym nie ma rzeczywistej turbosprężarki, ale w świecie Porsche Turbo S oznacza teraz pewien poziom wydajności w hierarchii. Taycan nie jest jedynym modelem firmy ze Stuttgartu, który używa tej nazwy, ponieważ 911 i Panamera są również sprzedawane w mocniejszej wersji Turbo S. Ludzie z Autocar India postanowili sprawdzić, który model Turbo S jest najszybszy w wyścigu ze startu stojącego pomiędzy Taycanem, Panamerą i 911. Są to trzy bardzo różne maszyny, ale każda z nich jest bardzo szybka na torze wyścigowym. Zobaczmy najpierw suche liczby i sprawdźmy, który samochód ma przewagę. Zaczynając od Panamery Turbo S, która ma 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 630 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, przekazując moc na wszystkie cztery koła. Samochód waży 2080 kilogramów.
Z kolei Taycan Turbo S jest najcięższy z całej trójki, ważąc 2295 kg. Ale jest także najmocniejszy w tej gamie z maksymalną mocą 761 KM przez krótki czas 625 KM bez overboostu. Moc ta jest generowana przez dwusilnikowy układ elektryczny połączony z dwubiegową automatyczną skrzynią biegów. Wreszcie, 911 Turbo S jest najlżejszym z całej trójki, ważąc 1640 kg. Ma większą moc niż Panamera Turbo S-650 KM z 3,8-litrowego turbodoładowanego silnika typu bokser. Moc trafia do wszystkich czterech zakrętów za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Teraz, gdy znasz już wszystkie podstawowe liczby, który samochód jest Twoim ulubionym?
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>