Od czasu wprowadzenia modelu Taycan, Porsche używa nazwy Turbo S nie tylko w pojazdach z silnikami spalinowymi. Oczywiście w samochodzie elektrycznym nie ma rzeczywistej turbosprężarki, ale w świecie Porsche Turbo S oznacza teraz pewien poziom wydajności w hierarchii. Taycan nie jest jedynym modelem firmy ze Stuttgartu, który używa tej nazwy, ponieważ 911 i Panamera są również sprzedawane w mocniejszej wersji Turbo S. Ludzie z Autocar India postanowili sprawdzić, który model Turbo S jest najszybszy w wyścigu ze startu stojącego pomiędzy Taycanem, Panamerą i 911. Są to trzy bardzo różne maszyny, ale każda z nich jest bardzo szybka na torze wyścigowym. Zobaczmy najpierw suche liczby i sprawdźmy, który samochód ma przewagę. Zaczynając od Panamery Turbo S, która ma 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 630 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, przekazując moc na wszystkie cztery koła. Samochód waży 2080 kilogramów.
Z kolei Taycan Turbo S jest najcięższy z całej trójki, ważąc 2295 kg. Ale jest także najmocniejszy w tej gamie z maksymalną mocą 761 KM przez krótki czas 625 KM bez overboostu. Moc ta jest generowana przez dwusilnikowy układ elektryczny połączony z dwubiegową automatyczną skrzynią biegów. Wreszcie, 911 Turbo S jest najlżejszym z całej trójki, ważąc 1640 kg. Ma większą moc niż Panamera Turbo S-650 KM z 3,8-litrowego turbodoładowanego silnika typu bokser. Moc trafia do wszystkich czterech zakrętów za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Teraz, gdy znasz już wszystkie podstawowe liczby, który samochód jest Twoim ulubionym?
Lotnictwo stoi dziś przed największym wyzwaniem w swojej historii – redukcją emisji CO₂. To właśnie w tym obszarze polski koncern ORLEN stawia mocny krok naprzód, inwestując w brytyjski start-up OXCCU, który opracował technologię pozwalającą zamieniać zielony wodór i wychwycony z atmosfery dwutlenek węgla w syntetyczne paliwo lotnicze e-SAF. Zobacz więcej >>
Dolny Śląsk zbliża się do chwili, w której droga ekspresowa S8 przestanie być jedynie planem na mapie, a stanie się realną inwestycją. Wojewoda Dolnośląska wydała właśnie decyzję ZRID, czyli zezwolenie na realizację budowy odcinka pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski. Zobacz więcej >>
Globalny rynek systemów magazynowania energii (BESS – Battery Energy Storage Systems) w pierwszej połowie 2025 roku nabrał imponującego tempa. Z najnowszego raportu Rho Motion wynika, że tylko w ciągu sześciu miesięcy producenci ogniw dostarczyli o 17 proc. Zobacz więcej >>
Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>