Od czasu wprowadzenia modelu Taycan, Porsche używa nazwy Turbo S nie tylko w pojazdach z silnikami spalinowymi. Oczywiście w samochodzie elektrycznym nie ma rzeczywistej turbosprężarki, ale w świecie Porsche Turbo S oznacza teraz pewien poziom wydajności w hierarchii. Taycan nie jest jedynym modelem firmy ze Stuttgartu, który używa tej nazwy, ponieważ 911 i Panamera są również sprzedawane w mocniejszej wersji Turbo S. Ludzie z Autocar India postanowili sprawdzić, który model Turbo S jest najszybszy w wyścigu ze startu stojącego pomiędzy Taycanem, Panamerą i 911. Są to trzy bardzo różne maszyny, ale każda z nich jest bardzo szybka na torze wyścigowym. Zobaczmy najpierw suche liczby i sprawdźmy, który samochód ma przewagę. Zaczynając od Panamery Turbo S, która ma 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 630 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, przekazując moc na wszystkie cztery koła. Samochód waży 2080 kilogramów.
Z kolei Taycan Turbo S jest najcięższy z całej trójki, ważąc 2295 kg. Ale jest także najmocniejszy w tej gamie z maksymalną mocą 761 KM przez krótki czas 625 KM bez overboostu. Moc ta jest generowana przez dwusilnikowy układ elektryczny połączony z dwubiegową automatyczną skrzynią biegów. Wreszcie, 911 Turbo S jest najlżejszym z całej trójki, ważąc 1640 kg. Ma większą moc niż Panamera Turbo S-650 KM z 3,8-litrowego turbodoładowanego silnika typu bokser. Moc trafia do wszystkich czterech zakrętów za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Teraz, gdy znasz już wszystkie podstawowe liczby, który samochód jest Twoim ulubionym?
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>