Ciężarówka Mercedes-Benz eActros 600 szarżuje w Hiszpanii!

Ciężarówka Mercedes-Benz eActros 600 szarżuje w Hiszpanii!
04.09.2023 10:00
Mercedes-Benz Trucks pomyślnie zakończył testy swojej w pełni elektrycznej ciężarówki eActros 600 w upalnej Hiszpanii, poinformowała marka w komunikacie prasowym. Pojazd spędził pięć tygodni w temperaturach oscylujących wokół 44 stopni Celsjusza w południowo-hiszpańskiej Andaluzji. Dział komercyjny niemieckiego producenta samochodów jest popularny w Europie, gdzie sprzedaje kilka modeli, elektrycznych i gazowych, półciężarówek z serii Actros i Axor. eActros 600 wygląda podobnie do wersji zasilanej gazem eActros 300. Trzy zestawy akumulatorów zapewniają pojemność przekraczającą 600 kilowatogodzin, co podobno może zapewnić zasięg około 500 kilometrów. To znacznie mniej niż Tesla Semi, która ma szacowany rzeczywisty zasięg 805 kilometrów przy pełnym obciążeniu prawie czterech ton. Inżynierowie Mercedes-Benz przetestowali zarządzanie temperaturą akumulatora, szybkie ładowanie i funkcjonalność klimatyzacji w wysokich temperaturach podczas ostatniej próby przedprodukcyjnej.
Akumulator składa się z ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych, które zapewniają długowieczność i więcej energii użytkowej, jak twierdzi Mercedes-Benz. Marka twierdzi również, że ciężarówkę można naładować od 20 do 80 procent w 30 minut za pomocą ładowarki o mocy jednego megawata. Napęd tej masywnej ciężarówki stanowi oś elektryczna z dwoma silnikami generującymi moc szczytową 815 koni mechanicznych. Po zakończeniu testów ciężarówka wróciła z Hiszpanii do centrum rozwoju i testów Mercedes-Benz Trucks w Worth am Rhein w Niemczech, pokonując ponad 2000 kilometrów na własnym napędzie. Ciężarówka, wcześniej nazywana eActros LongHaul, będzie miała swoją światową premierę 10 października 2023 r. i wejdzie do produkcji w 2024 r. na rynek europejski.
Dr Konrad Götz, zastępca dyrektora ds. globalnych testów w Mercedes-Benz Trucks, powiedział:
początek cytatu
"Od zeszłego roku poddajemy eActros 600 rygorystycznym procedurom testowym. Po zimowych testach w Finlandii w ujemnych temperaturach do minus 25 stopni Celsjusza i wstępnych testach na drogach publicznych, elektryczna ciężarówka musiała teraz sprawdzić się w temperaturze ponad 40 stopni Celsjusza w Hiszpanii. eActros 600 z łatwością poradził sobie z trudnymi testami. W kolejnym kroku z niecierpliwością czekamy na testy w rzeczywistych operacjach z naszymi klientami".
koniec cytatu
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane