Jak wybierać biegi w Tesli Model 3 Highland, jeśli ekran jest nieaktywny?

Jak wybierać biegi w Tesli Model 3 Highland, jeśli ekran jest nieaktywny?
04.09.2023 20:00
Wraz z wielkim ujawnieniem odświeżonej Tesli Model 3, nadszedł czas, aby zaciekawieni entuzjaści i blogerzy dowiedzieli się wielu interesujących szczegółów na temat zmodernizowanego pojazdu elektrycznego, które pozostały pod czujnym okiem pasjonatów i specjalistów. Jednym z oczywistych faktów na temat odnowionego, całkowicie elektrycznego sedana jest to, że nie ma już fizycznych drążków na kolumnie kierownicy, jak to miało miejsce w Modelu 3 sprzed liftingu, a Tesla przenosi niektóre elementy sterujące na samą kierownicę, a niektóre na centralny ekran dotykowy. W starym EV wybór biegów był głównym zadaniem prawego drążka, a kierowcy naciskali w dół, aby jechać, w górę, aby cofać i naciskali przycisk, aby zaparkować. Teraz jednak, bez fizycznego drążka, użytkownik będzie musiał użyć ekranu, aby wybrać bieg, tak jak ma to miejsce w odnowionym Modelu S i Modelu X.
To nie koniec świata, ale podobnie jak w przypadku ekranu telewizora lub smartfona, centralny ekran dotykowy w zmodernizowanym Modelu 3 może - w rzadkich przypadkach - ulec awarii, uniemożliwiając jazdę, ponieważ nie można wybrać kierunku jazdy lub parkowania. Ale tutaj do gry wkracza zestaw fizycznych przycisków. Model S i Model X mają pasek przycisków pojemnościowych wokół przycisku do świateł awaryjnych na konsoli środkowej, ale odnowiony Model 3 tego nie ma. Zamiast tego pod ekranem zintegrowano parę półek do ładowania bezprzewodowego. W tak zwanym Project Highland Tesla przyciski te zostały przeniesione na podsufitkę, między dwie osłony przeciwsłoneczne i obok lusterka wstecznego, jak ujawniła chińska broszura z funkcjami zauważona przez Teslarati.
Ten sam dokument ujawnia specyfikacje wydajności odświeżonego Modelu 3, przy czym wariant z napędem na tylne koła otrzymuje silnik elektryczny o mocy 260 koni mechanicznych i momencie obrotowym 340 niutonometrów, a wszystko to przy wadze 1760 kilogramów. W tym samym czasie dwusilnikowa wersja z napędem na wszystkie koła ma 443 KM mocy i 559 Nm.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane