Jak wybierać biegi w Tesli Model 3 Highland, jeśli ekran jest nieaktywny?

Jak wybierać biegi w Tesli Model 3 Highland, jeśli ekran jest nieaktywny?
04.09.2023 20:00
Wraz z wielkim ujawnieniem odświeżonej Tesli Model 3, nadszedł czas, aby zaciekawieni entuzjaści i blogerzy dowiedzieli się wielu interesujących szczegółów na temat zmodernizowanego pojazdu elektrycznego, które pozostały pod czujnym okiem pasjonatów i specjalistów. Jednym z oczywistych faktów na temat odnowionego, całkowicie elektrycznego sedana jest to, że nie ma już fizycznych drążków na kolumnie kierownicy, jak to miało miejsce w Modelu 3 sprzed liftingu, a Tesla przenosi niektóre elementy sterujące na samą kierownicę, a niektóre na centralny ekran dotykowy. W starym EV wybór biegów był głównym zadaniem prawego drążka, a kierowcy naciskali w dół, aby jechać, w górę, aby cofać i naciskali przycisk, aby zaparkować. Teraz jednak, bez fizycznego drążka, użytkownik będzie musiał użyć ekranu, aby wybrać bieg, tak jak ma to miejsce w odnowionym Modelu S i Modelu X.
To nie koniec świata, ale podobnie jak w przypadku ekranu telewizora lub smartfona, centralny ekran dotykowy w zmodernizowanym Modelu 3 może - w rzadkich przypadkach - ulec awarii, uniemożliwiając jazdę, ponieważ nie można wybrać kierunku jazdy lub parkowania. Ale tutaj do gry wkracza zestaw fizycznych przycisków. Model S i Model X mają pasek przycisków pojemnościowych wokół przycisku do świateł awaryjnych na konsoli środkowej, ale odnowiony Model 3 tego nie ma. Zamiast tego pod ekranem zintegrowano parę półek do ładowania bezprzewodowego. W tak zwanym Project Highland Tesla przyciski te zostały przeniesione na podsufitkę, między dwie osłony przeciwsłoneczne i obok lusterka wstecznego, jak ujawniła chińska broszura z funkcjami zauważona przez Teslarati.
Ten sam dokument ujawnia specyfikacje wydajności odświeżonego Modelu 3, przy czym wariant z napędem na tylne koła otrzymuje silnik elektryczny o mocy 260 koni mechanicznych i momencie obrotowym 340 niutonometrów, a wszystko to przy wadze 1760 kilogramów. W tym samym czasie dwusilnikowa wersja z napędem na wszystkie koła ma 443 KM mocy i 559 Nm.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Chińska marka Arcfox, należąca do koncernu BAIC, prezentuje model T1, czyli kompaktowy samochód elektryczny, który swoją ceną może zrewolucjonizować rynek. W Chinach jego podstawowa wersja kosztuje równowartość 7,5 tys. Zobacz więcej >>
Lipiec 2025 – powrót opłaty mocowej i droższa energia mimo chłodu

Lipiec 2025 – powrót opłaty mocowej i droższa energia mimo chłodu

Lipiec 2025 przyniósł istotne zmiany na rynku energii. Po miesiącach rekordowych oszczędności nadszedł czas na korektę – wraz z powrotem opłaty mocowej i chłodniejszą pogodą rachunki za prąd wyraźnie wzrosły. Zobacz więcej >>
🚐 Iveco eSuperJolly – nowy elektryczny van z Gliwic już gotowy do produkcji!

🚐 Iveco eSuperJolly – nowy elektryczny van z Gliwic już gotowy do produkcji!

Z taśm gliwickiego zakładu Stellantis zjechały pierwsze egzemplarze przedprodukcyjne Iveco eSuperJolly. To zupełnie nowy, w pełni elektryczny van włoskiej marki, który wkrótce zasili ofertę obok większego modelu Daily. Zobacz więcej >>
🚗 „NaszEauto” w nowej odsłonie – dopłaty także do busów i furgonetek!

🚗 „NaszEauto” w nowej odsłonie – dopłaty także do busów i furgonetek!

Już 20 października rusza nowy nabór do programu dopłat do aut elektrycznych „NaszEauto”, tym razem z rozszerzoną listą pojazdów i beneficjentów. Rządowy program ma przyspieszyć elektryfikację transportu w Polsce i stać się realnym wsparciem nie tylko dla kierowców aut osobowych, ale również dla mniejszych firm i instytucji. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane