Jak wybierać biegi w Tesli Model 3 Highland, jeśli ekran jest nieaktywny?

Jak wybierać biegi w Tesli Model 3 Highland, jeśli ekran jest nieaktywny?
04.09.2023 20:00
Wraz z wielkim ujawnieniem odświeżonej Tesli Model 3, nadszedł czas, aby zaciekawieni entuzjaści i blogerzy dowiedzieli się wielu interesujących szczegółów na temat zmodernizowanego pojazdu elektrycznego, które pozostały pod czujnym okiem pasjonatów i specjalistów. Jednym z oczywistych faktów na temat odnowionego, całkowicie elektrycznego sedana jest to, że nie ma już fizycznych drążków na kolumnie kierownicy, jak to miało miejsce w Modelu 3 sprzed liftingu, a Tesla przenosi niektóre elementy sterujące na samą kierownicę, a niektóre na centralny ekran dotykowy. W starym EV wybór biegów był głównym zadaniem prawego drążka, a kierowcy naciskali w dół, aby jechać, w górę, aby cofać i naciskali przycisk, aby zaparkować. Teraz jednak, bez fizycznego drążka, użytkownik będzie musiał użyć ekranu, aby wybrać bieg, tak jak ma to miejsce w odnowionym Modelu S i Modelu X.
To nie koniec świata, ale podobnie jak w przypadku ekranu telewizora lub smartfona, centralny ekran dotykowy w zmodernizowanym Modelu 3 może - w rzadkich przypadkach - ulec awarii, uniemożliwiając jazdę, ponieważ nie można wybrać kierunku jazdy lub parkowania. Ale tutaj do gry wkracza zestaw fizycznych przycisków. Model S i Model X mają pasek przycisków pojemnościowych wokół przycisku do świateł awaryjnych na konsoli środkowej, ale odnowiony Model 3 tego nie ma. Zamiast tego pod ekranem zintegrowano parę półek do ładowania bezprzewodowego. W tak zwanym Project Highland Tesla przyciski te zostały przeniesione na podsufitkę, między dwie osłony przeciwsłoneczne i obok lusterka wstecznego, jak ujawniła chińska broszura z funkcjami zauważona przez Teslarati.
Ten sam dokument ujawnia specyfikacje wydajności odświeżonego Modelu 3, przy czym wariant z napędem na tylne koła otrzymuje silnik elektryczny o mocy 260 koni mechanicznych i momencie obrotowym 340 niutonometrów, a wszystko to przy wadze 1760 kilogramów. W tym samym czasie dwusilnikowa wersja z napędem na wszystkie koła ma 443 KM mocy i 559 Nm.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Komenda Stołeczna Policji zbroi się… w ciszę i zeroemisyjność. W ramach drugiego etapu projektu „Rozwój elektromobilności na terenie podległym Komendantowi Stołecznemu Policji”, do floty służb mundurowych trafi sześć nieoznakowanych radiowozów elektrycznych oraz dwie stacje ładowania. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane