Wraz z wielkim ujawnieniem odświeżonej Tesli Model 3, nadszedł czas, aby zaciekawieni entuzjaści i blogerzy dowiedzieli się wielu interesujących szczegółów na temat zmodernizowanego pojazdu elektrycznego, które pozostały pod czujnym okiem pasjonatów i specjalistów. Jednym z oczywistych faktów na temat odnowionego, całkowicie elektrycznego sedana jest to, że nie ma już fizycznych drążków na kolumnie kierownicy, jak to miało miejsce w Modelu 3 sprzed liftingu, a Tesla przenosi niektóre elementy sterujące na samą kierownicę, a niektóre na centralny ekran dotykowy. W starym EV wybór biegów był głównym zadaniem prawego drążka, a kierowcy naciskali w dół, aby jechać, w górę, aby cofać i naciskali przycisk, aby zaparkować. Teraz jednak, bez fizycznego drążka, użytkownik będzie musiał użyć ekranu, aby wybrać bieg, tak jak ma to miejsce w odnowionym Modelu S i Modelu X.
To nie koniec świata, ale podobnie jak w przypadku ekranu telewizora lub smartfona, centralny ekran dotykowy w zmodernizowanym Modelu 3 może - w rzadkich przypadkach - ulec awarii, uniemożliwiając jazdę, ponieważ nie można wybrać kierunku jazdy lub parkowania. Ale tutaj do gry wkracza zestaw fizycznych przycisków. Model S i Model X mają pasek przycisków pojemnościowych wokół przycisku do świateł awaryjnych na konsoli środkowej, ale odnowiony Model 3 tego nie ma. Zamiast tego pod ekranem zintegrowano parę półek do ładowania bezprzewodowego. W tak zwanym Project Highland Tesla przyciski te zostały przeniesione na podsufitkę, między dwie osłony przeciwsłoneczne i obok lusterka wstecznego, jak ujawniła chińska broszura z funkcjami zauważona przez Teslarati.
Ten sam dokument ujawnia specyfikacje wydajności odświeżonego Modelu 3, przy czym wariant z napędem na tylne koła otrzymuje silnik elektryczny o mocy 260 koni mechanicznych i momencie obrotowym 340 niutonometrów, a wszystko to przy wadze 1760 kilogramów. W tym samym czasie dwusilnikowa wersja z napędem na wszystkie koła ma 443 KM mocy i 559 Nm.